Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان:

نقشه راه نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان، در سال جهش تولید تدوین شد

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، از تدوین نقشه راه نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان در سال جهش تولید خبر داد و گفت: نقشه راه نظارت راهکاری عملیاتی به منظور تحقق بهبود کیفیت عملکرد واحدهای دانشگاهی و پاسخگویی به هنگام به نیازها و انتظارات ذی نفعان در سال جهش تولید است.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ایوب ابراهیمی، مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، از جایگاه محوری دستگاه تعلیم و تربیت کشور سخن گفت و تصریح کرد: بنا بر اعتقاد اندیشمندان این عرصه آموزش و پرورش مهم ترین نهاد ساخت جوامع مترقی است.  

ابراهیمی، منابع انسانی را اصلی ترین رکن رشد و پیشرفت پایدار جوامع دانست و افزود: ریشه و بن­ مایه توسعه انسانی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار، در گلدان آموزش و پرورش جای و از آن ارتزاق می نماید.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، اهمیت تمرکز بر دانشگاه فرهنگیان و تربیت دانشجو معلمان در راستای توسعه و تعالی آموزش و پرورش را یک باور فراگیر اعلام کرد و با اشاره  به بند "ب" ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه کشور تصریح کرد: دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی، عناصری کانونی برای تامین منابع انسانی دستگاه آموزش و پرورش به شمار می روند.

وی، از فعالیت دانشگاه فرهنگیان از سال 1391 منتهی به شهریور ماه سال جاری سخن گفت و افزود: طی این مدت و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین 117 هزار و 571 نفر معلم معادل 12 درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش تامین شده است.  

     این مقام مسئول، از مجموع رقم اعلام شده سهم دانشجو معلمان دوره کارشناسی و مهارت آموزان ماده 28 را به

     ترتیب 81 هزار و 769  و 38 هزار و 802  نفر اعلام کرد.

ابراهیمی، برنامه محوری و تنظیم برنامه عمل مبتنی بر نیازهای واقعی، آینده نگرانه و منابع و امکانات به عنوان ظرفیت های موجود در دسترس را از جمله موضوعات اساسی و مورد تأکید در مدیریت برشمرد.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، نهادینه سازی ارزیابی مستمر توام با تمرکز زدایی و تدوین نقشه راه نظارت را راهکاری عملیاتی به منظور تحقق بهبود کیفیت عملکرد واحدهای دانشگاهی و پاسخگویی به هنگام به نیازها و انتظارات ذی نفعان در سال جهش تولید دانست.

این مقام مسئول، فعالیت کارکنان دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و مسئولان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان ها در راستای تدوین نقشه راه نظارت و ارزیابی را قابل تقدیر خواند و با تاکید  بر این باور که کیفیت تصادفی نیست، بلکه همیشه نتیجه تلاش هوشمندانه است تصریح کرد: کیفیت، مهم ترین مولفه ای است که باید مورد تحلیل قرار گیرد.

ابراهیمی، اقدام اگاهانه و عمل هوشمندانه مبتنی بر برنامه و نقشه راه، نظارت و راهنمایی توانمندساز، ارزیابی مستمر و مداوم با شاخص های روشن، مشارکت فعال مجموعه عوامل موثر و ذینفعان، تمرکز زدایی در انجام فعالیت ها و چرخش از حوزه ستاد به صف، توسعه ی ظرفیت تصمیم سازی و تصمیم گیری، خود ارزیابی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی به نظارت و ارزیابی های بیرونی را از ارکان و رویکردهای مهم این حوزه مبتنی مهم ماموریت­ مداری، مشتری محوری، فرایندگرایی و ارتقای مستمر در سیستم ذکر کرد.

این مقام مسئول، در ادامه تفویض اختیار به شورای مدیریت، نظارت و ارزیابی و توسعه منابع و تقویت جایگاه نظارت و ارزیابی استان ها را از اهم کارکردهای نقشه راه تدوین شده برشمرد و گفت: بهره مندی از نقشه راه نظارت و ارزیابی، ارتقای حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی به موقع به ذی نفعان را به دنبال دارد.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، با معرفی مسئولان نظارت و ارزیابی استان به عنوان ناظران مقیم در حوزه ­های اجرایی، بر نقش خطیر این افراد برای اجرا، تحلیل و بررسی و کاربست نتایج به دست آمده و اجرای برنامه­ های نقشه راه نظارت تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولیت حمایت و بسترسازی مراقبت از صحت اجرای برنامه­ ها بر عهده مدیر استان و شورای مدیریت، نظارت و ارزیابی است.

ابراهیمی، برنامه ­های نظارت و ارزیابی خارج از دانشگاه استان را به عنوان نظارت و ارزیابی بیرونی و ناظر بر کنترل عملیات ارزیابی درونی و بررسی مستندات، شواهد و آثار و پیامدهای اقدامات استان دانست و تاکید کرد: ضروری است در این رویکرد علاوه بر ارسال گزارش اقدامات استان به دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، مستندات گردآوری شده برای بازبینی و ارزیابی بیرونی در اختیار نهادهای نظارتی از جمله هیات نظارت و ارزیابی استانی مستقر در دانشگاه مادر، قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این مستندات باید ناظر بر برنامه، اجرا، تحلیل نتایج و تصمیمات اصلاحی باشد.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، در پایان ضمن تشکر از اهتمام مدیران استان و مسئولان نظارت و ارزیابی به منظور انسجام ­بخشی فعالیت ها یادآور شد: برای بهره­ مندی از خرد جمعی و نظام شورایی، نتایج و تصمیمات اتخاذ شده پیرامون موضوعات، باید مستند به خروجی شورای مدیریت، نظارت و ارزیابی دانشگاه باشد.

گفتنی است: نقشه راه نظارت و ارزیابی، به زودی به استان های سراسر کشور، ابلاغ خواهد شد.