Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در راستای شکل گیری کارگروه تخصصی تعلیم و تربیت در وضعیت کرونایی

نخستین نشست تخصصی این کارگروه با عنوان "پیوست فرهنگی آموزش مجازی در عصر کرونا" برگزار شد

اولین نشست تخصصی کارگروه تعلیم و تربیت با عنوان "پیوست فرهنگی آموزش مجازی در عصر کرونا" با حضور دکتر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری و دیگر اعضای شورا و با ارائه دکتر شراره سادات سرسرابی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، با همکاری مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و بسیج اساتید استان بصورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر سرسرابی گفت: در نخستین بند سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز در ماده (۲) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تهیه پیوست ‌فرهنگی برای طرح‌های مهم و جدید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تأکید و تصویب قرار گرفته است. مهم‌ترین هدف نظام‌نامه پیوست فرهنگی ایجاد زمینه و شرایطی است که با ایجاد گفتمان فراگیر و اصلاح عملکرد فرهنگی در همه سازمان‌های اجرایی کشور،‌ ضمن اینکه طرح‌های مهم به ویژه پروژه‌های عمرانی و اجتماعی، اقتصادی ‌به نحو ‌مطلوبی اجرا‌ می‌شوند، ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی نیز حفظ و تقویت گردند.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در عصر حاضر براساس الگوی توسعه دینی حرکت نماییم؛ نیازمند تدوین نظام‌نامه پیوست فرهنگی شیوه‌های آموزشی مجازی متناسب با زیست‌بوم جغرافیایی ایران و فرهنگ اسلامی هستیم تـا بتوانیم از این طریق مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی را ذیل الگوی پیشرفت اسلامی – ایرانی هموار سازیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان به ضرورت و اهمیت نظام‌نامه پیوست فرهنگی در خصوص آموزش الکترونیک در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در سطح جهانی مهم است، پیش بینی می شود در ادامه مسیر نیازمند استفاده از ظرفیت مجازی و آموزش‌های الکترونیک باشیم. بر این اساس، همکاری و همیاری اساتید و همکاران در تدوین پیوست فرهنگی و اجتماعی آموزش های مجازی و چالش های پیش رو در عصر کرونا و پسا کرونا بسیار ضروری است.

وی در پایان اشاره کرد، در پژوهش حاضر تلاش شده است شاخص ها و متغیرهای لازم در سنجش آثار و پیامدهای فرهنگی استخراج و الگوی عملیاتی کردن سنجش پیامدها بر اساس الگوی جهانی و اسلامی-ایرانی تدوین گردد.