Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دومین کارگاه کشوری چگونگی آشنایی با تدوین کرسی­ های نظریه­ پردازی، نقد و مناظره برگزار شد

دومین کارگاه کشوری چگونگی آشنایی با تدوین کرسی­ های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره با حضور اعضای هیئت علمی، مدرسان و مأموران آموزشی استان ­های تهران، قم، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و یزد، دوشنبه 10 شهریور ماه 1399 به صورت مجازی و از طریق سامانه LMS در دانشگاه فرهنگیان استان یزد برگزار شد.

در این کارگاه دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان؛ بیان کرد: کرسی­ های نظریه­ پردازی زمینه ­ساز حضور مؤثر اعضای هیأت علمی، اساتید و صاحبنظران مختلف در عرصه ارائه نظر و فراتر از مقاله است، چون بسیاری از کسانی که گاهی نظریه یا پیش ­نظریه یا نقدی داشته باشند در مکتوبات خود در قالب مقاله یا کتاب بوده است. اما وقتی در قالب کرسی مطرح می ­شود حضور منتقدین، مستمعین، سوال­ کنندگان و حضار در کرسی ­های نظریه ­پردازی، باعث چالش ­های مبارکی می شود که از دل آن­ها ایرادات یا جلب توجهات خاصی شکل می­ گیرد؛ لذا این کار بسیار ارزشمند است.

در ادامه رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، به بیان آسیب­ های کرسی­ های نظریه­ پردازی پرداخت و گفت: برگزاری مباحث و موضوعات جزئی یکی از این آسیب ­ها است. اخیراً هر مبحث جزئی را هم در قالب کرسی مطرح می­ کنند و برگزار می ­شود. حتی مقالات علمی ترویجی را هم در قالب کرسی بیان می ­کنند.

وی برای نقد بهتر چنین کرسی ­هایی، به مراحل شکل­گیری یک نظریه قابل عرضه که قابلیت دفاع از خودش را نیز داشته باشد؛ اشاره کرد.

دکتر خنیفر استفاده از چنین کرسی­ هایی برای پیشرفت نظریه­ پردازی دانش­ های مختلف، خصوصاً در زمینه تعلیم و تربیت، فنون و روش های تربیت معلم در کلاس وطنی و جهانی که قابل عرضه و دفاع باشند را بسیار ارزشمند دانست.

در ادامه دکتر ساکی دانشیار دانشگاه شهید رجایی تهران در کارگاه صبح و دکتر علی اکبر مسگر رئیس کمیته­ های دستگاهی هیات حمایت از کرسی­ های نظریه­ پردازی نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در کارگاه عصر پیرامون تدوین کرسی­ های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره مطالبی را ایراد نموده و به سوالات شرکت­ کنندگان پاسخ دادند.