نخستین همایش مجازی ملی برنامه ریزی درسی ذهن در تربیت معلم برگزار شد

نخستین همایش مجازی ملی برنامه ریزی درسی ذهن در تربیت معلم به همت پردیس امام خمینی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز، دکتر حسین خنیفر، در نخستین همایش مجازی ملی برنامه ریزی درسی ذهن در تربیت معلم، یادگیری، توجه، حافظه، خلاقیت، ادراک و احساس را از مولفه های مهم ذهن ذکر و با بی انتها خواندن ظرفیت ذهن، تمرکز، دوری از افکار نگران کننده و شور و شوق یادگیری  را از جمله عوامل تقویت کننده ذهن برشمرد.  

رئیس دانشگاه فرهنگیان، هوشیاری، تصورات، ادراک، قضاوت و زبان فرد را وابسته به ذهن دانست و خاطر نشان کرد: با اوج هر یک از این موارد شاهد ورود فرد به وادی جدید خواهیم بود.

این مقام مسئول، فلسفه، روانشناسی، مذهب، ادبیات و علوم ادراکی را از خصوصیات انحصاری ذهن معرفی کرد و افزود: حرکت ادبیات فارسی به سمت خلاقیت و زیبایی، قوی شدن ذهن را به دنبال خواهد داشت.

وی، لقمه های یادگیری را از جمله نیازهای اساسی ذهن دانست و تاکید کرد: تجزیه و تحلیل، فعال کننده ذهن است. اگر بتوان ذهن دانش آموز ضعیف را قوی کرد قطعا یادگیری او نیز اوج خواهد گرفت.

دکتر خنیفر، استفاده از آموزش در تقویت ذهن فرد را مهم خواند و افزود: نخستین اقدام معلم در تغییر نگرش و ذهن افراد، ایجاد عدالت آموزشی در کلاس درس است. تقسیم تعاملات و نگاه معلم در جمع دانش آموزان کلاس، منجر به یادگیری اثرگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مهم و بزرگ خواندن همه دانش آموزان کلاس توسط معلم را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: تلقین مثبت توام با ایمان به فرد، تغییر دهنده وی است.  

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: کاربرد ادبیات، مثبت پیش برنده آموزش و ایجاد کننده تحولی عظیم در کلاس درس است.

دکتر خنیفر، آموزش و پرورش را نیازمند فلسفه مثبت ذهن ملی دانست و خاطر نشان کرد: قیام ذهنی از کلاس درس شروع می شود. چرا که کلاس درس، پایتخت دانش، مدرسه، جمهوری علم، برنامه درسی، سلف سروس دانش و دانش آموز، پادشاه مملکت است.

این مقام مسئول، از دانش آموز به عنوان روح ملی یاد کرد و ادامه داد: این روح ملی در تفکرات و کلاس ها و مدرسه بی روح نمی تواند تضمین کننده فردای کشور باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، نگاه عمیق به کلاس های درس امروز را اقدامی مهم برای پیش بینی آینده کشور دانست و گفت: مدارس امروز باید کاخ های آموزش شوند. کاخ آموزش به ساختمان، آجر، پنجره و تهویه نیست. این تفکرات مثبت است که تضمین کننده آینده کشور است. با همه امکانات تجمیع شده در کشور، باید با جدیت، پشتکار و نگاهی مثبت اندیش، عملگرا بود.

دکتر خنیفر در پایان، کلاس درس را منشاء اتفاقات مهم معرفی و ابراز امیدواری کرد: با تقویت ذهنی مثبت و آینده پژوه شاهد پرورش نسلی خواهیم بود که اوج ایران و ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است: نخستین همایش مجازی ملی برنامه ریزی درسی ذهن در تربیت معلم، به همت پردیس امام خمینی (ره) استان گلستان برگزار شد.

 

  

 

 


نظرات کاربران