دکتر خنیفر در جلسه ویدیو کنفرانس با مدیران استانی دانشگاه:

کارورزی وزنه مهارتی تربیت معلم و گذرنامه ورود به حرفه معلمی است

  دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه ویدیو کنفرانس با موضوع کارورزی که در محل سالن شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها، آموزش را خط مقدم و پیشانی دانشگاه عنوان و از همکاران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در پردیس ها و مراکز آموزشی سراسر کشور تقدیر کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت کارورزی در تربیت معلم گفت: کارورزی وزنه مهارتی تربیت معلم و گذرنامه ورود به حرفه معلمی می باشد؛ معلمی بدون کارورزی دانشمندی و با کارورزی دانش ورزی است.

دکتر خنیفر با تاکید بر این نکته که کارورزی هیچ گاه قابل اغماض نیست خواستار برنامه ریزی مناسب  جهت  اجرای برنامه کارورزی دانشجو معلمان در شرایط مقابله با بیماری ویروس کرونا شد.

در این جلسه دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز ضمن قدردانی از تلاش های مدیران استانی دانشگاه و سایر همکاران در تحقق اهداف و برنامه های آموزشی و ارایه گزارشی در خصوص برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه کارورزی دانشگاه، گفت: در شرایطی که قرار است برای اولین بار کارورزی با همکاری  مدارس محل سکونت دانشجو معلمان اجرا گردد همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه با آموزش وپرورش راهگشا می باشد.

دکتر روشندل خواستار فعالیت بیشتر کمیته های کارورزی در این خصوص شد و با عنایت به حضور حدود 2800 استاد راهنمای کارورزی، از مدیران استانی، برگزاری جلسات غیر حضوری ( آنلاین ،مجازی) و منظم با این همکاران ارجمند را خواستار شد.

وی بر  استفاده از شبکه آموزش دانش آموزان(شاد) و شبکه آموزشی تلویزیون در برنامه  کارورزی تاکید کرد.

در ادامه مدیران استانی به تبادل نظر در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

 


نظرات کاربران