کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

دانشگاه فرهنگیان با برنامه های جامع و متعدد و با عنوان "پویش سفیران حسینی" به استقبال اربعین 1399 می رود.
دکتر محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر افزود: امسال با توجه به شرایط خاص اجتماعی و شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر اربعین حسینی(ع) و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی؛ پس از نشست های متعدد و همفکری با همکاران و دانشجومعلمان شیوه نامه اربعین 1399 تدوین و ابلاغ و محور اصلی فعالیت ها در فضای مجازی پیش بینی شد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) با این مضمون که:" قضیّه‌ی اربعین هم همین‌ جور است؛ و روز به‌ روز ان‌شاء‌الله بایستی عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینه‌ها فکر کنند، کار کنند و ان‌شاء‌الله تلاش کنند."؛   خاطر نشان کرد:  در تلاشیم از تهدید کرونا فرصتی مناسب برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری بسازیم و در راستای عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) گام برداریم.
وی در ادامه  از شکل گیری پویش سفیران حسینی (ع) در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با 4 فعالیت اصلی برنامه ریزی شده است.
•    دانشگاه اربعین حسینی(ع)؛ دوره های مجازی معرفتی برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه
•    راه اندازی موکب های مجازی اربعین حسینی(ع) ؛ با تولیدات فرهنگی در استان ها در پیام رسان های داخلی و سایت ها
•    مواسات و همدلی حسینی(ع)؛ تخصیص هزینه سفر اربعین حسینی به کمک های مومنانه بهداشتی و آموزشی
•    سومین سوگواره اربعین حسینی(ع)؛ رقابت در بخش های مختلف "مکتوب" همچون دلنوشته، داستان، خاطره و ....؛ "صوتی" همچون پادکست، گزارش و ... و " تصویری" همچون عکس، کلیپ، فیلم کوتاه و ....
قائم مقام ستاد اربعین حسینی(ع) دانشگاه فرهنگیان، افزود: ویژگی مهم برنامه  های اربعین 1399 علاوه بر مجازی بودن، امکان حضور همه اقشار خانواده دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان، کارکنان و استادان است.
براساس اعلام دبیرخانه دائمی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان همکاران، دانشجومعلمان و استادان علاقمند به پیوستن به پویش سفیران حسینی(ع) میتوانند با دریافت اطلاعات از سایت https://cfu.ac.ir/arbaeen  و یا مراجعه به کارشناسان مسئول فرهنگی سراسر کشور و مسئولین بسیج اقدام نمایند.


نظرات کاربران