دکتر حسین خنیفر در دانشگاه شهید رجایی:

تربیت معلم ابزار توسعه و ارتقای آموزش و پرورش کشور است

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با مهم برشمردن وظایف دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تصریح کرد: تربیت معلم ابزار توسعه و ارتقای آموزش و پرورش کشور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر حسین خنیفر، صبح امروز با حضور در مراسم آغازین سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه شهید رجایی با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید همچنین ایام دفاع مقدس و اربعین حسینی (ع) با اشاره به کلام گهربار نبی مکرم اسلام (ص) تصریح کرد: بنا به فرمایش ایشان بخشنده ترین انسان پس از وی کسی است که دانشی بیاموزد آن گاه دانش خود را بپراکند.

دکتر خنیفر، از دانش به عنوان چیرگی و تکامل انسان یاد کرد و افزود: غیر از معلمی که تاج آفرینش است، دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با استناد به نظر کشورهای جهان، نظام آموزش و پرورش را خون جاری در رگ های اجتماع دانست و تاکید کرد: این نظام عامل کلیدی رشد و توسعه کشورهاست. چرا که معلم، محوری ترین اساس تحول و دانش آموز روح ملی کشور است.

این مقام مسئول، با اشاره به مسئولیت و وظیفه خطیر دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خاطر نشان کرد: این دو دانشگاه در خدمت نظام آموزش  پرورش کشور هستند. بنابراین باید با صحیح انجام دادن وظایف و ماموریت های محوله گام های بلندی برای تعالی و رشد آموزش و پرورش کشور برداشت.

وی، وظیفه و مسئولیت مسئولان و کارکنان این دو دانشگاه در عصر شگفت ویروس کرونا را ظریف، حساس و سنگین تر برشمرد و اظهار داشت: مهاجرت فضایی در آموزش و جهش و حرکت از آموزش درجا به آموزش در فضا طی این مدت به روشنی قابل رویت بود.

دکتر خنیفر، با سخت و دشوار خواندن پرش مهارتی و ابزاری در قیاس با پرش نظری، حرکت از فضای محدود به فضای لایتناهی را تحولی عظیم ذکر کرد و ادامه داد: این تحول، تغییر حس بسندگی یک ملت را به فضای بی انتهای جهندگی به دنبال داشت.

دبیر هیات امناء دانشگاه فرهنگیان، تحول صورت گرفته در شبکه آموزشی دانش آموز را حاصل تلاش شبانه روزی وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: همه ما موظف هستیم همدل و همگام با هم و با مدیریت و ساماندهی صحیح امور، نسبت به پیشبرد اهداف سهیم و فعال باشیم.

دکتر خنیفر، در پایان با اشاره به نوع آموزش در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه های کشور تصریح کرد: نوع آموزش در این دانشگاه تعریف شده حضوری است. اما با قرار گرفتن در چنین شرایطی سعی کردیم با تمهید اقدامات و فراهم آوردن امکانات لازم شرایط آموزش مجازی دانشجو معلم را در این دانشگاه تسهیل نماییم.

                                                                                 

 


نظرات کاربران