استقبال از اربعین امسال با مواسات و همدلی حسینی (ع)

به گزارش دبیرخانه دائمی اربعین حسینی(ع) سجاد صدیقی دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از مأموریت‌ها و برنامه‌های مهم این ستاد، تقویت همدلی و همبستگی در جامعه از طریق خدمت به همنوع است که تحت عنوان مواسات و همدلی حسینی(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و محدودیت‌های ویژه‌ای که حاکم است و هم‌چنین در شرایطی که رسانه‌های معاند کمین کرده‌اند تا با دستاویز قرار دادن نحوه عملکرد شیعیان در ایام اربعین حسینی(ع)، موج جدیدی از حملات تبلیغاتی را علیه ایران و ارزش‌های تشیع به افکار عمومی جهانی پمپاژ کنند، بر عاشقان حسینی لازم است تا مراسم بیداربخش مصیبت و حماسه حسینی را با آگاهی و هوشیاری برگزار نمایند، به نحوی که گواه مرام و شعور حسینی(ع) باشد.

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بوی اربعین حسینی(ع) عطر همدلی و طعم خدمت بیشتر به مردم را در فضای جامعه پخش می‌کند. همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند تنها راه گذر از شرایط فعلی، تقویت همدلی و همبستگی در جامعه است.

وی ادامه داد: نظر به اینکه تجربه موفقی در مقابله با ویروس کرونا به دست آمد و مساجد، هیئات و مواکب اربعین در طرح مؤمنانه و یاری رساندن به هموطنان عزیز عملکرد مناسبی داشتند و هم‌چنین به عنوان الگویی موفق، باعث افزایش اعتماد عمومی به تشکل‌های مذهبی گشتند، لذا باید این مسیر در اربعین نیز پی‌گیری شود تا از مشکلات اقتصادی، معیشتی و حتی کمبودهای بهداشتی مردم کاسته شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: بنابراین ستادهای اربعین دانشجویی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان تلاش می‌کنند تا ساز و کارهای لازم را جهت نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های جهادی و خدمات‌رسانی به وجود آورند. 

وی در پایان، اهم وظایف و برنامه‌های ستاد ملی اربعین دانشگاه فرهنگیان را در رابطه با مواسات و همدلی تشریح کرد وگفت: برنامه‌ریزی جهت تخصیص هزینه‌های سفر اربعین در امور خیریه، جذب کمک‌های مردمی جهت انجام رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، ایجاد پویش‌های مجازی و کمک به دانش‌آموزان نیازمند، فعالیت‌های جهادی و سازندگی بخشی از این وظایف است.


نظرات کاربران