مراسم آیین باز گشایی دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان؛ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در روز شنبه مورخ 99/6/29 پس از آیین سراسری استقبال از دانشجویان و آغاز سال تحصیلی جدید به صورت ویدیو کنفرانس  از  پردیس نسیبه تهران در تالار امید «مدیریت استان » و با حضور مدیر دانشگاه فرهنگیان استان و نماینده ولی فقیه وامام جمعه اهواز؛ جمعی از مسئولین استانی و روسای پردیس ها و واحدهای دانشگاهی تابعه به همراه  کارکنان  و تعدادی  از دانشجو معلمان  ساکن در اهواز برگزار شد.

دکترجرفی با بیان اینکه  از امروز بیش از ۳۵۰۰ دانشجو معلم از ورودی های سال های ۹۶ تاکنون سال تحصیلی را در دانشگاه فرهنگیان خوزستان آغاز خواهند کرد ، گفت: ان شاالله دانشگاه فرهنگیان خوزستان میزبان بیش از یک هزار و ۶۰۰ دانشجو معلم جدید خواهد بود همچنین ما در استان با توجه به افتتاح مراکز مهارت آموزان جدید آمادگی پذیرش ۲۴۰۰ مهارت آموز ماده ۲۸ را خواهیم داشت.

حسن جرفی با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید ویژه دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه و همزمانی با هفته دفاع مقدس و شروع ماه صفر که متبرک به نام پیامبر اعظم(ص) و ذریه ایشان می باشد؛ ابراز امیدواری کرد: با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش استان  به معلم بتوانیم از تمام ظرفیت‌های استان به نحو احسن برای پرورش دانشجو معلمانی در طراز جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

وی همچنین افزود: با توجه به شرایط ویژه به سبب شیوع ویروس کرونا در استان، تمهیدات لازم برای برگزاری کلاس‌های مجازی ایجاد شده و از طریق سامانهLMS برنامه ریزی‌ آموزشی برای آن‌ها انجام شده است.

مدیر امور پردیس های استان خوزستان، بیان داشت: آغاز کلاس های نودانشجو معلمان ورودی های۹۹ از نیمسال دوم خواهد بود و باتوجه به تاکید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود معلمان به دستگاه آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی صورت گیرد ، مسئولیت ما را دوچندان کرده است و امیدواریم بتوانیم از لحاظ کیفی و آموزشی و فرهنگی برنامه‌های مطلوبی را با همدلی  و همراهی اساتید هیات علمی، ماموران آموزشی ، اساتیدمدعو و کارکنان خدوم دانشگاه قرار دهیم.

سپس حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان اهواز با حضور در جایگاه به تشریح گسترش تشیع در جهان حتی در دل وهابیت عربستان با ذکر نمونه هایی پرداخت.

وی در ادامه به ضرورت تعلیم و تربیت معلمان که خود تربیت کننده نسل آینده این مملکت می باشند پرداخت و به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس، مبنی بر اینکه دانشجو معلمان افسران عرصه پیشرفت آموزش و پرورش خواهند بود اشاره و اظهار کرد: لذا این سخن رهبری برای مجموعه دانشگاه فرهنگیان هم افتخار آمیز و امیدبخش است و هم مسئولیت آور.

 در ادامه نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از زحمات دکترخنیفر و دکترجرفی اعلان آمادگی برای هرگونه همکاری کرد.

سپس دکتر فضل الله پور مدیر کل سیاسی استانداری خوزستان طی سخنان کوتاهی گفت: استکبار هر روز به شکل جدیدی و با استفاده از همه ابزارها، علوم و تکنولوژی روز دانشجویان را که مغز حیاتی یک جامعه هستند هدف قرار می دهند. به همین دلیل مکرر مقام معظم رهبری اهمیت دانشگاه فرهنگیان را بیان می کند.

سخنران بعدی مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان دکتر چلداوی، معاونت طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بودند اظهار کرد: مدارس استان خوزستان به ۱۸ هزار معلم نیاز دارد که یک چهارم از معلمین موجود در استان از نیروهای حق التدریس و یا با ساعات حق التدریس تامین می شود. پس ضرورت دارد ما دانشگاه فرهنگیان استان را تقویت نماییم.


نظرات کاربران