در سالن ملاصدرا دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار شد

همایش استانی اخلاق حرفه ای معلم تراز جمهوری اسلامی ایران

در این مراسم که روز دوشنبه 31/06/99 در سالن ملاصدرا واقع در ساختمان مدیریت امور پردیس های استان همدان برگزار شد؛ ویژگی های معلم تراز انقلاب اسلامی به بحث و گفتگو گذاشته شد و شرکت کنندگان نظرات خود را بیان کردند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان، دکتر علی نجفی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان ضمن خیر مقدم و تبریک ایام هفته دفاع مقدس، تسلیت ایام ماه صفر و قدردانی از زحمات یکایک عزیزانی که در برپایی این همایش نقش آفرینی کردند؛ آن را زمینه سازی جهت برگزاری همایشی ملی و تاثیرگذار برشمردند. وی توجه به ارزش های اخلاقی را سبب ارتقا کمال جامعه دانست و افزود: هر مجموعه ای یک سری اهداف سازمانی دارد و این اهداف در دانشگاه ماموریت گرای فرهنگیان عبارت است از توجه عمیق به مسائل آموزشی و تربیتی که خاص بودن این دانشگاه را نشان می دهد. ایشان یادآور شد: اگر دانشجو معلمان که طیف هدف ما هستند به وظایف خود در تعلیم و تربیت آگاه نباشند قطعا پیشرفتی حاصل نخواهد شد و به همین جهت برگزاری چنین همایش هایی علاوه بر کیفیت بخشی و هویت بخشی، می تواند سرآغاز یک حرکت بزرگ باشد و ان شاالله در آینده ای نزدیک در استان همدان شاهد برگزاری چنین همایش هایی البته از نوع ملی آن خواهیم بود.   

حجت الاسلام و المسلمین افلاکیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز با اشاره به کلام امیر المومنین علی (ع)، تعلیم و تعلم را جزء ارزشمندترین کارها برشمرد و عنوان کرد: به فرموده حضرت آقا، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند و تعمیق تربیت و آداب اسلامی تقویت ارزش های انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت. وی نیروی انسانی پرورش یافته بر اساس ساحت های تعریف شده در سند تحول را یادآوری و آن را ضروری خواند.

دکتر ابوالقاسم اسدی دبیر کمیته علمی همایش نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری، پذیرش و داوری مقالات ارائه شده، با توجه به 25 اثر رسیده به دبیرخانه همایش، سطح آن را قابل قبول عنوان کرد. وی با بیان اینکه معلم باید خود را پیرو انبیا و اولیا الهی بداند، افزود: مدیریت بر کلاس نیاز به مدیریت بر خود دارد و معلم باید این را بداند و البته که یاددهی به دانش آموز نه به گفتار، بلکه به رفتار و کردار است و اگر چنین باشد کارایی کلاس درس معلم از اثربخشی فراوانی برخوردار خواهد شد.

پخش پیام تصویری دکتر علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نیز بخش دیگر این همایش بود.

در ادامه دکتر یوسف زاده دانشیار گروه علوم تربیتی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا همدان که سخنران علمی این همایش بود، در سخنانی، 25 ویژگی از یک معلم تراز نظام اسلامی را برشمرد و گفت: تعلیم و تربیت بسیار پیچیده است و شایستگی هر کشور وابسته به شایستگی معلمان آن کشور است. وی شعار اصلی در توسعه حرفه ای را یک جمله دانست و آن را این طور بیان کرد: « ما نمی توانیم آینده را جهت دانشجویان بسازیم، ولی می توانیم دانشجویان را برای آینده بسازیم»، زیرا آینده حدیث نانوشته ماست. عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان یادآور شد: بینش حرفه ای لازمه ی رفتار حرفه ای است و یک معلم هیچ گاه برای یادگیری سوت پایان نمی زند. دکتر یوسف زاده معلم حرفه ای را با عنوان می سازد و می تازد، تشریح کرد و گفت: آینده متعلق به کسانی است که به گذشته احترام می گذارند و به استقبال آینده می روند.

بخش بعدی این همایش ارائه آثار توسط صاحبان مقالات برتر بود. یادآور می شود در این همایش 4 ارائه، توسط دکتر مسعود رستنده از آموزش و پرورش همدان، دکتر اکبر پناهی عضو هیات علمی پردیس شهید باهنر اصفهان، دکتر فرهاد نظری عضو غیر هیات علمی پردیس شهید مقصودی همدان و خانم معصومه عاشوری نو معلم آموزش و پرورش شهرستان فامنین انجام شد. نمایش 7 پوستر برتر نیز به صورت تصویری انجام گرفت.

تقدیر از سخنران علمی و مقالات برتر و عکس یادگاری نیز حسن ختام این برنامه بود.


نظرات کاربران