با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی برگزار شد:

آیین معارفه حجت الاسلام والمسلمین دادگر به عنوان رییس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با حفظ سمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به عنوان رییس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هامنصوب شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آیین تکریم و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر، به عنوان رئیس حوزه ریاست نهاد با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ابتدای این جلسه و در جمع اعضای هیأت رییسه، مسئولان دفاتر و مدیران ستادی نهاد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) در کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال گفت: حضرت می‌فرمایند: کسی که مسئولیت جمعی و گروهی را به عهده بگیرد و درست عمل نکند در لبه جهنم به ازای هر روز مسئولیتش هزار سال متوقف می‌شود و در حالی محشور می شود که دست‌ها بر گردن به‌غل کشیده شده و در جهنمی پرتاب خواهدشد که هفتاد سال طول سقوط آن در جهنم است که خداوند ان شاالله به همه ما در طول دوره مدیریتی که به عهده داریم رحم کند و بتوانیم در این مدت پاسخگو باشیم.

وی در ادامه با توجه به شرایط جامعه دانشگاهی کشور افزود: همان‌طور که به فضای کلان دانشگاه‌ها و شرایط آن مستحضر هستید به هرحال امسال با توجه به این شرایط ویژه‌ای که کشورمان با آن درگیر هست و شما عزیزان هم در دانشگاه‌ها با آن مواجه هستید؛این شرایط سختی است که به واسطه جنگی که نظام سلطه بر انقلاب و جمهوری اسلامی تحمیل کرده و شرایط فرهنگی که جنگ اراده‌ها، روایت‌ها، قرائت‌ها، باورها و امیدها را متوجه خود ساخته‌است و به‌نوعی بخش‌های مختلف اجتماعی ما درگیر و مواجه با این مبارزه است؛ طبیعتاً روحانیت به عنوان جریان مبین و مدافع دین و شما عزیزان همکار در دفاتر نهاد دانشگاهها به عنوان جریانی که در مراکز مهم نخبگی، جوانی و علمی کشور حضور دارید این چالش را به صورت جدی‌تری لمس می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در ادامه افزود: پس از کرونایی شدن فضاهای دانشگاهی و محدودیت فعالیت‌های فیزیکی که قبلاً دوستان دفاتر نهاد با آن مواجه بودند، مسأله بعدی ورود به عرصه‌های جدید شامل فضاهای مجازی است که نهاد با آن آشنا بود اما با این حجم از درگیری در فضای مجازی و محدودیت فضای حقیقی، طبیعتاً یک اقتضائات و ذات دیگری را در پی خواهد داشت که دوستان به آن هم توجه ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سیدامین اله دادگر به عنوان رئیس حوزه ریاست نهاد گفت: با توجه به مراجعاتی که به حوزه ریاست انجام می‌شود، حضور یک عنصری که به این مراجعات پاسخگو باشد احساس می شد؛ فردی باید در این عنوان پاسخگوی حضور مسئولین دفاتر و افراد دیگر باشد که به‌خوبی به آنها پاسخ‌دهد و از آن‌ها تکریم به عمل‌آید که بعد از حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی در معاونت فرهنگی و سیاسی نیاز بود که فردی جایگزین ایشان در حوزه ریاست شود؛ در بین عزیزانی که در دفاتر حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر شامل خصوصیاتی بودند که احساس می‌شد انتظار ما را در این بخش برآورده می‌کنند و از عهده وظایف و مسئولیت‌های این بخش برمی‌آیند؛ بنده تاکید کردم فردی که این مسئولیت را به عهده می گیرد ضمن اینکه هماهنگ‌‌کننده مجموعه معاونت‌هاست، مسئولیت دبیری جلسات هیأت رئیسه و پیگیری مصوبات آن را نیز برعهده دارد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سیدامین اله دادگر با تشکر از حسن اعتماد ریاست محترم نهاد به ایشان گفت: ما معتقدیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سرمایه و ظرفیت‌های عظیمی را در اختیار دارد و این سرمایه چیزی نیست جز سرمایه انسانی که خیلی مهم است. وی افزود: به نظر حقیر آن چیزی که در یک برآورد کلی به‌عنوان یک تجربه‌ به دست آمده است، از این سرمایه و از این ظرفیت در حد متوسط استفاده و برداشت شده است؛ حالا چگونه و با چه روش‌هایی باید از این سرمایه‌های عظیم استفاده شود، نیاز به یک کار جدی دارد که متناسب با آن باید تأملاتی را داشته باشیم و مورد توجه قرار بگیرد تا از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سطح آموزش‌عالی کشور به‌درستی استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر بیان داشت: تمرکز بر منویات، مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری از نهاد بسیار مهم است و ما باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی و عمل کنیم که منویات و رهنمودهای رهبری عزیز انقلاب را کاملاً ساری، جاری و عملیاتی نماییم.

 رییس حوزه ریاست نهاد در ادامه گفت: نهاد نمایندگی باید از صرف یک سازمان فرهنگی تعالی یافته و به یک سازمان پویا، مبتکر و خلاق و حل مسأله در عرصه‌های دینی، فرهنگی و انقلابی تبدیل شود تا در دانشگاه‌ها بتواند به درستی نقش آفرینی کرده و کارآمدی خود را مؤثرتر از وضعیت موجود به پیش ببرد.

 

متن حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر به شرح ذیل می‌باشد:

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقاى سید امین اله دادگر

با عنایت به تجارب ارزشمند جناب‌عالی، شما را به عنوان رئیس حوزه ریاست منصوب می‌نمایم.

لازمه حسن انجام مأموریت‌های نهاد، همسوشدن ستاد و حمایت آن از دفاتر است، ایجاد هماهنگی مستمر بین معاونت‌های ستادی، نظارت بر روند فعالیت‌های آنان، پیگیری مصوبات مرتبط و نیز تشکیل کمیته انتصابات از مأموریت‌های حضرت‌عالی در این مسئولیت خواهد بود. بدیهی است که معاونت‌ها و همکاران محترم ستادی در زمینه‌های یاد شده، مشارکت و مساعدت لازم را به‌عمل خواهند آورد.

در پایان از تلاش‌های بی‌شائبه و بی‌دریغ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علی تقوی در طول تصدی مسئولیت‌شان صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

مصطفی رستمی

 

گفتنی است حجت الاسلام دادگر همچنان مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان را نیز به عهده دارد.


نظرات کاربران