دکتر خنیفر در جلسه ویدئو کنفرانس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد:

ضرورت تبیین مولفه های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم؛  روز دوشنبه 31 شهریور 1399 جلسه ویدئو کنفرانس کشوری با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و وظایف و اقدامات تربیتی دانشگاه فرهنگیان در ایام کرونا با بهره گیری از فضای مجازی،  به همت معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در استان قم برگزار شد.

در این جلسه دکتر خنیفر با تبریک سال تحصیلی جدید و دفاع مقدس و گرامی داشت اربعین حسینی با بیان اینکه امسال سال متفاوتی نسبت به آغاز سال های تحصیلی گذشته است، گفت:  اکنون ما وارد دنیای شدیم به نام دنیای دو فضایی (حقیقی و مجازی)؛  در این دوران نوع آموزش تغییر کرده وکوچ مجازی یا در لحظه، اتفاق افتاده است.

وی با اشاره بر اینکه در مواجه با ویروس کرونا همه کشورها دچار شوک شدند، تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه مثل ایران خیلی خوب توانستند در این میان گام بردارند.

دکتر خنیفر عصر کنونی را عصر جهش ها دانست و افزود:  ما در انتقال آموزش حضوری به مجازی صدمه خواهیم دید، اما آموزش تحت هر شرایطی تعطیل بردار نیست.

وی با اشاره بر انعطاف در آموزش ها با توجه به شرایط در ادامه بیان کرد:  دنیای مجازی رقیب نیست بلکه بدیل آموزش است،  گرچه آسیب های خود را هم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اینکه  باید جلوتر از این کوچ اجباری آینده را پیش‌بینی کنیم تا محکوم به حذف نشویم، خاطر نشان کرد: باید این کوچ اجباری را به فرصت اختیاری تبدیل و امکان شبیه سازی در فضای مدرسه مجازی را فراهم کرد.

وی در ادامه با تبیین نقش دانشگاه مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه در دوران کرونا، لزوم خلاقیت، طراحی مختلف مدل های ارائه مجازی، ساخت الگو و ارسال به دانشگاه ها، پرهیز از  رهاشدگی، استفاده از تجارب استان ها و دانشگاه های دیگر را مورد توجه دانست و اظهار کرد: عملکرد ما باید چون گذشته بدون تعطیلی و مرز باشد.

دکتر خنیفر، با بیان اینکه بعضی از دانشگاه ها و مراکز و پردیس نیز فعالیت ها را بر دوش دانشجو گذاشته اند، با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط، گفت: اگر انقطاع از آموزش های حضوری  صورت گیرد،  با خطر عادت شدن فرو رفتن در غارهای مجازی روبرو خواهیم شد.

وی با تاکید بر  استفاده از تمام ظرفیت فضای مجازی و شبکه های محلی برای آموزش ها، خاطر نشان کرد: در دانشگاه فرهنگیان به جهت تاکید بر آموزش حضوری،  دانشگاه برای آموزش های غیر حضوری آماده نبود اما در شرایط جدید، پیشرفت های خوبی در تهیه و توسعه زیرساخت ها برای آموزش مجازی داشته ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از مدیران استان ها و پردیس های دانشگاه فرهنگیان خواست تا دوماه اینده فعالیت های فرهنگی خود را مستند سازی و به صورت گزارش ارائه نمایند.


نظرات کاربران