با حضور یادگار شهید سرلشکر عباس بابایی:

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  و تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان  دفاع مقدس با حضور دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و مهندس سلما بابایی یادگار شهید سرافراز سرلشکر عباس بابایی، سه شنبه 1 مهر 1399 در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 در این مراسم سلما بابایی فرزند شهید بابایی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت شناخت و آشنای با ابعاد شخصیتی و زندگی شهدا  گفت: ما باید با شناخت شهدا از آنان الگو بگیریم،  قطعا  شهدا کار بزرگی انجام دادند که به درجه شهادت نائل امدند.

فرزند شهید بابایی، با بیان اینکه امسال در چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس هستیم و 40 سال از جنگ و درد و رنج خانواده های شهدا و جانبازان گذشته است، تصریح کرد:  پس از این چهل سال ما در مملکت با جوان هایی روبرو هستیم که با جنگ، جبهه و ایثار و از خودگذشتگی های آن دوران آشنا نیستند.

 وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به زندگی شهدای کمتر شناخته شده و شناساندن آنان به جوانان خاطر نشان کرد: ما هر یک در حوزه فعالیت و به حد توانمندی خود در آشنایی جوانان و اقشار جامعه با از جان گذشتگی ها  و اقدامات بسیار بزرگ شهدا، جانبازان و ایثارگران مسئول و موظف هستیم.

 

در ابتدای این مراسم امیرحمزه عزیزی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و قدردانی از  رشادت های جانبازان معزز به عنوان شهدای زنده ابراز امیدواری کرد: بتوانیم رهرو راه این بزرگواران باشیم

 عزیزی در ادامه مهمترین برکت دفاع مقدس را تشکیل بسیج دانست و اظهار کرد: بسیج پروژه ای با آغاز و پایانی مشخص نبود، در دامن بسیج و بستر 8 سال دفاع مقدس بود که انسان هایی مکتب ساز پرورش یافت که ضامن امنیت این نظام و مردم و ملت بودند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه هرچه از زمان دفاع مقدس دورتر میشویم باید به معرفت آن نزدیکتر شویم، خاطر نشان کرد: ما  در دانشگاه فرهنگیان که عنوان فرهنگ در پیشانی آن می درخشد و مزین به 1300 شهید است باید این ارزش ها را بیش از پیش گرمی بداریم و در این خصوص دقت داشته باشیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران، حضور  ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در جمع خانواده دانشگاه فرهنگیان  را سرمایه  و پتانسیل ارزشمندی برای این دانشگاه برشمرد  و گفت: هر تصمیم امروز ما باید نشات گرفته از مکتب ایجاد شده  و دستاوردهای دفاع مقدس و با  تکیه بر توانایی هایی آن دوران باید باشد و برنامه ها و کارهای ما باید بر مبنای همین فرهنگ باشد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود از تقدیر 530 نفر از رزمندگان حاضر در خانواده دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور خبر داد.

 


نظرات کاربران