جای خالی روایت های معلمان باسابقه و بازنشسته در سیستم آموزش و پژوهش دانشگاه
به گزارش دفتر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، اولین نشست هم افزایی میان رشته ای تربیت معلم در سال 1399، با عنوان "روایت پژوهی، نقش و جایگاه آن در توسعه آموزش موضوعات تخصصی" با سخنرانی دکتر محمد نوریان از اعضای هیات علمی دانشگاه روز یکشنبه مورخ 1399/6/30 به صورت ویدئو کنفرانسی با مشارکت اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهش مدیریت های استانی در سالن شریعتمداری سازمان مرکزی برگزار گردید.
سخنران، ارتباط روایت پژوهی با شایستگی های معلمی از جمله: بهبود مهارت های مدیریت کلاس، روش ها و تکنیک های تدریس، شیوه های ایجاد انگیزه و چگونگی رفتار با دانش آموزان مشکل دار، را تبین نمود. وی در بخش دیگری از سخنان خود انواع پژوهش های روایی: خودزیست نگاری، خودتاریخ نگاری، زیستن گاری های قومی و نگارش تاریخچه زندگی را مطرح کرد و به بیان تفاوت ها و شباهت های میان آنها پرداخت. دکتر نوریان در ادامه نشست؛ ضرورت استفاده از روایت های معلمان باسابقه و بازنشسته را در دانشگاه عنوان نمود.
در پایان شرکت کنندگان به ارایه سؤالات و اظهارنظرهای خود پیرامون پژوهش های روایی پرداختند که سخنران به سؤالات آنها پاسخ داد.