قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

جایگاه دانشگاه فرهنگیان در اهتمام به مسائل دینی، بی نظیر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، روز چهارشنبه مورخ 2 مهر ماه 1399 جلسه شورای اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با حضور مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، مدیر ستاد اقامه نماز استان "حجت الاسلام و المسلمین سید قریش موسوی"، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری "حجت الاسلام و المسلمین شعبانی"، روسای پردیس و کارشناسان فرهنگی تشکیل شد.

در ابتدا مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، دکتر مشهدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت حضرت رقیه علیها السلام، از حضور مدیر ستاد اقامه نماز تشکر کرد و جلسه را منشا خیر دانست.

 

در ادامه دکتر زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور که از طریق تماس تلفنی در جلسه حضور داشت ضمن بیان اهمیت اقامه نماز جماعت در دانشگاه ها گفت: اقامه نماز جماعت در دانشگاه ها با حضور استادان و دانشجویان به شکل حداکثری صورت گیرد.

وی افزود: ارتباط با مساجد و علمای دین در قزوین و آگاهی از تاریخ و فرهنگ آن خطه مسئله مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: آگاهی از فسلفه و اسرار نماز و تعلیم فلسفه نماز به دانشجویان همتی مضاعف می طلبد که امید است به لطف دوستان توجه ویژه ای در این خصوص صورت گیرد. وی ضمن پیشنهاد به برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی بین دانشجویان افزود: تولید علم و تحریر مقاله توسط استادان و دانشجویان مساله مهمی است که می توان با برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی نگاه ویژه دانشجویان و اساتید را نسبت به این موضوع دو چندان کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیر ستاد اقامه نماز ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس و مجاهدت های شهدا و ایثارگران از تشکیل جلسه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز بیان کرد: یکی از مراکز مهمی که می تواند در جهت ترویج اقامه نماز اقدامات موثری داشته باشد دانشگاه فرهنگیان می باشد چرا که با تربیت معلمین و دبیران با ایمان می تواند در شکل گیری عقاید کودکان و نوجوانان اثر گذار باشد.

وی در ادامه خواستار اقداماتی از طرف دانشگاه فرهنگیان از جمله انعقاد تفاهم نامه بومی با توجه به ظرفیت های موجود در استان، برگزاری جلسه شورای اقامه نماز هر ۲ ماه یکبار و اقدامات لازم در جهت فراخوان برای اجلاس سراسری و استانی شد. همچنین از کارپرداز پردیس شهید رجایی "آقای مهران بنار" به عنوان فعال عرصه نماز تقدیر شد و افراد حاضر در خصوص شیوه های دعوت به نماز به بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسوی با حضور همکاران اقامه گردید.


نظرات کاربران