دکتر انصاری راد در جلسه مجازی انتخابات شورای صنفی- رفاهی دانشجویان سال تحصیلی 1400-1399

شورای صنفی یک نهاد دانشجویی است

 در تاریخ 1399/7/22  جلسه ویدیو کنفرانس با مدیران استانی در خصوص نحوه و اهمیت برگزاری مجازی انتخابات شورای صنفی در سالن شریعتمداری سازمان مرکزی برگزار شد.
دکتر انصاری در ابتدای سخنانش ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری از مدیران و همکاران  پردیس ها که در این مدت به نوعی  مشغول انجام فرایند مصاحبه و گزینش داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان بودند تقدیر و تشکر کرد.
دکتر انصاری راد تصریح کرد: در این ایام حضور در محیط کار مستلزم  دقت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است و افزود: این جلسه ویدیوکنفرانس فرصتی جهت دنبال کردن اهداف عالی دانشگاه و  گفتگو و تعامل مجازی است.
دکتر انصاری راد با اشاره به راهبرد معاونت دانشجویی، رضایتمندی و امید در دانشجویان افزود: ارتقای شرایط دانشگاه ازنظر کمی و کیفی نیازمند تدارک و برنامه‌ریزی است که در این مسیر مدیران استانی با ارائه پیشنهادات سازنده در خصوص  فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در زمینه ارتقای کمی و کیفی می توانند کمک نمایند تا مطالبه به‌حق دانشجویان را جامه عمل بپوشانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه فرایند مصاحبه از دانشجومعلمان جدیدالورود همچون سال‌های گذشته خواهد بود افزود:  لازم است مواردی چون مسائل حقوقی، درج نمرات و جمع بندی، توجه به اسامی مشابه، بررسی کد ملی و نام پدر و ... به‌دقت بررسی شوند.
دکتر انصاری راد در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت برگزاری مجازی انتخابات شورای صنفی تصریح کرد: شورای صنفی به‌عنوان یک ‌نهاد دانشجویی است که در بهبود و ارتقای شرایط، نقش مهمی را ایفا می‌کند و پل ارتباطی دانشجویان با مسئولین است.
وی با بیان اینکه انتخابات شورای صنفی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد افزود: انصاف در تبلیغات برای همه کاندیداها رعایت شود و نظارت و دقت لازم در انتخابات صورت گیرد بطوریکه با اعتراض دانشجویان مواجه نشوند.
دکتر انصاری راد اعضای شورای صنفی را یاوران معاونت دانشجویی دانست که باید از قوانین و مقررات و دستورالعمل ها آگاهی کامل داشته باشند و به دنبال حاشیه‌سازی نروند.
معاون دانشجویی حفظ کرامت دانشجویان و عزتمندی آنان را مهم بیان کرد و افزود: شورای صنفی باید متشکل از دانشجویان متعهد، اخلاق مدار، مسئولیت‌پذیر و توانمند باشد.
دکتر انصاری راد با تاکید بر مطالعه دستورالعمل‌ها و چارچوب ها ابراز امیدواری کرد که دانشگاه در سال جدید شاهد شورای صنفی پویا و بانشاط می باشد.
در ادامه دکتر حیدری ضمن عرض تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم صلی‌الله و امام حسن علیه‌السلام و آرزوی تندرستی برای همکاران با اشاره به اینکه با تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه واهمیت دانشگاه فرهنگیان، رسالت ما سنگین‌تر شده است افزود: ضمن توجه به ابعاد تربیتی دانشجومعلمان باید به مسائل رفاهی دانشجویان نیز  بیش‌ازپیش توجه کرد.
وی افزود: شورای صنفی تاکنون خوش درخشیده اند اما نیاز به تعالی دارد.
دکتر حیدری بیان کرد: با توجه به ماهیت  دانشگاه فرهنگیان و پراکندگی جغرافیایی نظارت بر انسجام و وحدت رویه در پرداختن به مسائل صنفی از سوی شوراهای صنفی سراسر کشور بسیار مهم است .
وی افزود: وقتی به سئوالات دانشجویان به شیوه صحیح پاسخ داده شود و دانشجو از لحاظ ذهنی اقناع شود دیگر به جریانات و اطلاعات اشتباه سوق پیدا نخواهد کرد.
 مدیرکل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی افزود: باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان نخبه  وتوانمندبا ویژگی‌های برجسته‌ ی خودآگاه،متعهدبا روابط انسانی خوب و دارای عمق باور نسبت به دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم ومشرف به مسائل صنفی ورفاهی دانشجویان وارد این عرصه شوند.
دکتر حیدری بیان کرد: از دانشجویان عزیزشورای صنفی توقع می‌رود که مغلوب  حواشی غیرمرتبط نشوند و بوی عطر معلمی از این شوراها به مشام برسدکه البته وضع موجود تاحدزیادی این‌گونه است.
وی تصریح کرد: دانشجو شورای صنفی دستیار، دستگیر و همراه ما است و وظیفه اصلی این شوراپیگیری امور رفاهی و خدماتی است.
وی از مدیران خواست تا مسئله انتخابات شورای صنفی به‌صورت جدی پیگیری نمایند و نظارت بر حسن اجرای انتخابات وایجادفرصت برابر برای داوطلبان حضوردراین صحنه صورت پذیرد و در این مسیر از سرپرستان محترم شبانه‌روزی کمک گرفته شود.

 


نظرات کاربران