Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون آموزشی و پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت:

دانشگاه فرهنگیان که به تربیت معلم اقدام می کند بر هرجای دیگری در شناخت و بکار گیری تربیت انقلابی اولی است

 دکتر اسحاقی معاون آموزشی و پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی،  با اشاره به تاثیر تربیت صحیح در دوره های گذشته ازجمله تربیت پیامبر اسلام در دوران جاهلیت و اهمیت تربیت در جوامع، گفت: بشر ممکن است در شکل و ظاهر علم و فناوری پیشرفت کند ولی همچنان به اخلاق و تربیت نیاز دارد، حوادث اخیر وظیفه ما را در اهمیت پرداختن به موضوع تربیت انقلابی بیش از پیش نشان می دهد تا برنامه ریزی هایی در این زمینه داشته باشیم.

 وی ضمن تاکید بر لزوم شناخت و تفسیر صحیح از تربیت انقلابی، شناخت وظایف، آگاهی به زمان و عامل به دانسته ها را از شاخص های تربیت انقلابی دانست و خاطر نشان کرد:  با تربیت انقلابی است که انسان می تواند استعداد های به ودیعه گذاشته در وجود خود برسد را  شکوفا کند و در ابعاد فردی، خانوادگی  واجتماعی و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود را تعالی داده و نهایتاً به کمال و تعالی برسد.

 دکتر اسحاقی با اشاره به رسالت دانشگاه در این عرصه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان که به تربیت معلم اقدام می کند بر هرجای دیگری  در شناخت و بکار گیری تربیت انقلابی اولی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت انقلابی را لازمه طی سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب برشمرد و گفت:  اگر نسلی که در آینده می‌خواهد کار کشور را به دست بگیرد، درست تربیت نشود آن هدف و اتفاق صورت نمی گیرد  و این تربیت از مسیر تعلیم و تربیت و معلم اتفاق خواهد افتاد.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه، همچنین براشاره بر لزوم اهتمام ویژه  در تولید علم ادبیات انقلاب اسلامی  و ارائه نظام تربیتی انقلاب اسلامی ، تصریح کرد : برای به نتیجه رسیدن تربیت انقلابی هار مرحله باید طی شود، شناخت و آگاهی، اصلاح نگرش و رویکردها ، تغییر نگرش ها و تمایل به نگرش های انقلابی و شکل گیری رفتار و کنش.

 وی ادامه داد:  دانشگاه فرهنگیان مرجعیت و قطب بخش تعلیم و تربیت گام دوم برای ۴۰ سال آینده باشد و کار ویژه هایی را برای خود تعریف کند.

دکتر اسحاقی همچنین برگزاری نشست های تخصصی، جلب همکاری نخبگان دانشگاهی و حوزوی، نهاد های تعلیم و تربیت در کشور، مراکز پژوهشی  و گفتمان های بین کشورهای مختلف را در این راستا با اهمیت دانست.