سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:
دوره کرونا دوره خلاقیت و ایده پردازی و بهره مندی از ظرفیت ها و اندیشه های دانشجویان، اساتید و همکارانی دغدغه مند فرهنگی است
دکتر علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در بیست و پنجمین اجلاس مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی و سرپرستان پردیس ها و واحد های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به پوشش گسترده تر و حداکثری برنامه های فرهنگی نسبت به گذشته، گفت: در همین راستا حضور پرشور 12 هزار دانشجو معلم، همکار و استاد در دانشگاه فضای مجازی اربعین اقدامی جهادی و معنوی بود.
وی با تقدیر از دانشگاه فرهنگیان استان ها در تولیدات محتوایی اربعین و برگزاری موکب های مجازی گفت: برخی استان ها ازجمله استان های قم، تهران، اصفهان، مازندران، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری تولیدات فاخر و موکب های مجازی بسیار ارزشمند کشوری( از جمله کمک های مومنانه، جلسات روضه، نشست های مجازی و جلسات معنوی) را داشتند.
وی همچنین به آموزش هفت مهارت معلمی از طریق بسته های فرهنگی ارائه شده به فراگیران مهارت آموز اشاره و اظهار کرد: امسال برای نخستین بار معلمان ماده 28 با هفت مهارت معلمی وارد کلاس های درس شدند.
دکتر محمدی در ادامه به بیان برنامه های فرهنگی و اجتماعی ازجمله برگزاری طرح غدیریه و جشنواره فرهنگی قران و عترت و ... پرداخت و اظهار کرد: در طرح غدیریه بیش از سه هزار دانشجو معلم، 314 ایه قرآن را حفظ و در مسابقات شرکت کردند، همچنین 13 هزار دانشجومعلم به صورت مجازی در 38 رشته سی امین جشنواره فرهنگی قرآن و عترت درمرحله استان ی مشارکت داشتند که مرحله کشوری آن نیزهمزمان با هفته بزرگداشت قرآن کریم از 24 ابان تا 2 آذر به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اشاره به برگزاری انتخابات تشکلات دانشجویی به صورت مجازی و الکترونیکی و استقبال دانشجویان از آن گفت: درصدد هستیم تا1200 تشکل باقی مانده شامل انجمن ها و کانون ها را نیز به صورت آنلاین برگزار کنیم.
وی تاسیس و راه اندازی خانه های هلال احمر و دارالقرآن دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار ترم جدید برشمرد، و ادامه داد: دوره کرونا دوره خلاقیت و ایده پردازی است و باید از ظرفیت ها و اندیشه های دانشجویان، اساتید و همکارانی که دغدغه فرهنگی دارند در این راستا بهره برد.
دکتر محمدی با اشاره به لزوم ایجاد انگیزش برای حضور فعال اساتید، کارشناسان فرهنگی و دانشجو معلمان در برنامه های فرهنگی، خاطر نشان کرد: همچنین ارتباط و تعامل با دانشجومعلمان به صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.