رئیس دانشگاه فرهنگیان:

نام شهید سلیمانی، با فتح دل ها جهانی شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان، گفت: شهید سلیمانی از مرزها و مغزها عبور کرد و با فتح دل ها نامی جهانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر حسین خنیفر، در مراسم افتتاح مجتمع تربیتی شهید سلیمانی در محل پردیس شهید مفتح شهر ری، با تسلیت ایام فاطمیه، روزهای پیش رو را تجلیل از شهدا خصوصا سیدالشهدای دوران دفاع مقدس گذشته و شهدای حرم، سردار سپهبد شهید سلیمانی خواند و گفت: این شهید والامقام مردی بود که جان را در کف گرفته بود تا منطقه در تب نرود. از منیت گذشت تا امنیت را به ما هدیه کند. مردی که یک نفر بود، اما به اندازه یک سپاه ظاهر شد. از اثبات خود عبور می کرد تا به ثبات وطن بیندیشد. مردی که پر از ارزش و مبرا از لغزش و معتقد به وفاق و رزم و مخالف باتلاق جذب بود.

دکتر خنیفر، تصریح کرد: برای شناخت شهید سلیمانی زمان باید بگذرد. محققان زیادی باید وجود این شهید را برای ما بازگو و بازنمایی نمایند. مردی که بذل جان کرد تا بذر بینش بکارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مجموع پژوهش های انجام شده طی یک سال گذشته در خصوص شهید سلیمانی را 122 مورد اعلام کرد و گفت: رقمی افزون بر 70 مصاحبه عمیق علمی و نزدیک به 420 مقاله و فعالیت های دیگر از جمله گردآوری دلنوشته ها و مطالب بیان شده سایر شهدا، فرمانده هان همرزم شهید و ارادتمندان و دوستداران شهید سلیمانی استخراج و جمع آوری شده است.

 وی، معامله شهید سلیمانی با خداوند را از ویژگی برجسته شهید اعلام و با تاکید بر پرتاب سنگ های معاند و مخالف به سمت قطارهای همت در حال حرکت افزود: هدف و آرمان وقتی بزرگ باشد انسان، نگران قضاوت دیگران نیست. قضاوت هایی که پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نیز مصون از آن نبودند.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: شهید سلیمانی از مرزها و مغزها عبور کرد و با فتح دل ها نامی جهانی شد.

دکتر خنیفر، از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان پدیده قرن بیستم و تداوم این پدیده برای رهبر معظم انقلاب اسلامی در قرن بیست و یکم یاد کرد و افزود: شهید سلیمانی نیز پدیده قرن بیست و یکم بود. خیلی از افراد ممکن است نام آور باشند و به شهرت برسند و نهایتا ستاره زمان خود شوند، اما امامین انقلاب و شهید سلیمانی پدیده ای تکرار ناشدنی هستند.

این مقام مسئول، وفای به عهد، مرگ آگاهی، ذلت ناپذیری و تولدی دوباره را از ویژگی های بارز شهید سلیمانی برشمرد و تصریح کرد: شهید سلیمانی، معلمی بی تکرار است.

وی، همچنین همه تجارب انقلابی، ایمان، فداکاری، شجاعت، قدرت رهبری، برنامه ریزی ها و رشادت ها و دلاوری های شهیدان خرازی، همت، وزوایی و باقری را در مبارزه با تروریسم ستودنی خواند و تاکید کرد: اگر نبود جان فشانی شهیدان بزرگوار انقلاب، در حال حاضر شاهد گسترش برقراری امنیت و آرامش در سطح کشور نبودیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، حالات و روحیات شهدا را خاص دانست و گفت: شهدای اسلام و انقلاب انسان هایی آسمانی بودند که برای مدتی زمینی شدند.

دکتر خنیفر، در توصیف شهید سلیمانی، این شهید را مرد روزهای سخت، مرد تصمیمات وزارت نشدنی، مردی برای تمام فصول، فراتر از خطوط سیاسی، مرد خودپا، خود کنترل و محبوب همه دل ها معرفی کرد و خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی مظلومانه زیست. چون دنبال نام و نان نبود. گمنام عبور و خوشنام عروج کرد.

این مقام مسئول، شهید سلیمانی را در مسیر دین و اعتقاداتش اهل یقین دانست و از لبخند به عنوان بزرگ ترین ادبیات ارتباطی شهید یاد کرد و افزود: آرامش، ریشه در عمق نفس کریمه اش داشت. اخلاص و فروتنی، توکل و دوراندیشی، ساده زیستی، رفتار نیک با مردم، امیدواری و مدیر حل مسائل و مشکلات بودن از دیگر صفات شخصیتی این شهید والامقام بود.

وی، با اشاره به اذعان یاران و همرزمان شهید از زمان جوانی تا شهادت از اهمیت دادن شهید سلیمانی به خواندن نماز اول وقت سخن گفت و افزود: حضرت امام حسین (ع) آخرین نماز خود را اول وقت اقامه کردند. شهید سلیمانی هم فردی بود که به تاسی از امام و پیامبر و معصومین (ع) نماز خود را اول وقت می خواند.

دکتر خنیفر، در پایان شهید سلیمانی را از پنج خصلت غیبت، غرور، بدقولی، جایگاه طلبی و مخرب بودن برحذر خواند و تاکید کرد: شهید سلیمانی، امکان کار کردن در بن بست ها و موفقیت در پایان یاس و عزت مندانه بر محدودیت ها غلبه کردن را به ما آموخت.


نظرات کاربران