دیدارآیت الله دژکام عضو مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور، جانشین بسیج اساتید استان، مسئولان، کارکنان اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس

بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان فارس، مرجعیت علمی و رشد علمی -پژوهشی را دنبال خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان فارس، آیت الله دژکام عضو مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز  در این نشست عنوان نمود:  از برکات بسیج این است که  تفکر بسیجی محدود به یک گوشه خاص نیست همه زندگی و سیاست و اجتماع را می توانیم با نگاه بسیجی جلو ببریم. در دانشگاه نیز این تفکر از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است .جایگاه معلم در دانشگاه فرهنگیان با نگاه استراتژیک و ویژه تعریف شده است.

اگر بخواهیم «تربیت مبلغ معلم» را در کشور جا بیندازیم باید بسیج هم وارد صحنه شود و کمک نماید تغییر دادن اولویت‌ها در بین مدیران باید به سمتی پیش رود که نگاه آنان به تربیت در جامعه جمهوری اسلامی، تربیتی اسلامی و ایرانی باشد.

آنچه از رصد فعالیت دانشگاه فرهنگیان بدست آمده نشان میدهد که در دانشگاه فرهنگیان کسانی که فارغ التحصیل این مجموعه هستند انسانهایی ارزش مدار و پایبند اصول اسلامی هستند و این جای امیدواری ایجاد می‌کند نسبت به آینده کشور که معلمان ما از کانال دانشگاه فرهنگیان تامین می شود و مسئولان و  کسانی که  نگاه دلسوزانه به تربیت نسل جدید دارند باید از این دانشگاه حمایت کنند.  هم در گزینش و هم در تربیت و هم در آموزش نسل بعد که تحت تاثیر تربیت اسلامی قرار خواهند گرفت، باید همگی بسیج  شویم و بسیجی وار  این تفکر را در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری نماییم . اگر در بحث پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمدن سازی مدنظر است باید دانشگاه فرهنگیان به صورت ویژه در این عرصه  مورد اهمیت قرار گیرد و این کار بسیج است که باید همه با هم بسیج شویم و این مهم را فراهم نماییم .

بحث تعلیم و تربیت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بحثی  بسیار جدی است  و مسئولیتی بزرگ را بر دوش مسئولان تعلیم و تربیت میگذارد از این رو مسئولان  باید به افق این دانشگاه نزدیک شوند که این هدف مهم شکل بگیرد .

بعد از سخنرانی با شکوه مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،  جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور  و در نزد  مدیران کشور مشخص شد. اکنون  باید با برنامه برنامه ریزی از اهداف این دانشگاه حمایت گردد. نهادهای آموزشی و تربیتی مستقل هم باید با دانشگاه فرهنگیان در ارتباط باشد یکی از مهمترین نهادهای آموزشی کشور حوزه علمیه است ،حوزه تقریباً با حدود ۱۰۰ هزار دانشجو و طلبه و استاد در مجموعه های آموزشی گسترده در سطح کشور،  بایستی ارتباط خود را با دانشگاه فرهنگیان به سامان کند و با برنامه ریزی منظم ارتباط حوزه و دانشگاه باید به شکل درستی تبیین گردد و رسمیت یابد.

 دانشگاه فرهنگیان هم باید بتوانند نیروهای مناسبی جذب کند اگر می خواهیم تمدن اسلامی را در دانشگاه تقویت کنیم باید بتوانیم ارتباط بین حوزه و دانشگاه را ایجاد نماییم، باید با گزینش مناسب بهترین‌ها را برای آموزش نسل جدید برگزینیم و در چارچوب دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و معلمان خوبی تربیت کنیم.

دکتر رنجبر جانشین بسیج اساتید استان نیز در دیدار خود بارئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور بر همکاری دانشگاه فرهنگیان با بسیج اساتید استان تاکید نمود و عنوان کرد: کانون بسیج در دانشگاه فرهنگیان بسیار فعال بوده و هماهنگی بسیار خوبی داشته است  و اکثر جلسات در دانشگاه برگزار شده است  و در جلسه ای که در راستای هماهنگی های بیشتر و تقویت ارتباط بسیج و دانشگاه دکتر جاجرمی زاده با مدیر دانشگاه فرهنگیان فارس داشتند طرح های ارائه گردید که یکی از این طرح ها  بررسی سند تحول بنیادین و مقایسه آن با سند ۲۰۳۰ بوده است .

 دکتر رنجبر ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی از مدیر امور پردیس های استان فارس در اجرای اهداف ایشان در دانشگاه فرهنگیان فارس به طرح علم الهدی اشاره نمود، که در این طرح یک کارشناس به بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس اختصاص داده خواهد شد .

 ایشان همچنین از عضویت و همکاری دانشجو معلمان در دفتر بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس استقبال نموده و بیان داشت: دانشجویانی که با این دفتر همکاری مستمر و فعالانه داشته باشند از تخفیف در مدت سربازی برخوردار خواهند شد.

  سید مهدی قاسمی تبار رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور با حضور در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان فارس یکی از دلایل اصلی حضور خود در دانشگاه فرهنگیان فارس را رونق دادن به دفتر بسیج اساتید برای اساتید این مجموعه دانست و با بیان اینکه  ما این دانشگاه را  راهبردی و حاکمیتی می‌بینیم اظهار داشت: قرار است بسیج اساتید همکار و کمک مجموعه دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی- پژوهشی ،فرهنگی ودینی باشد و در عرصه استادی در قالب علمی به دانشگاه کمک نماید.

 رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه صحبت‌های خود تصریح نمود: در حوزه‌های علمی -پژوهشی می‌شود در قالب نشریه علمی و یا هر فعالیت علمی دیگر فعالیت نمود.

قاسمی تباراضافه کرد : ظرفیت های بسیار خوب و گسترده ای در حوزه بسیج اساتید وجود دارد از شما می خواهم که ارتباط بیشتری با مجموعه وسیعی از اساتید داشته و در بحث ساختار تشکیلاتی حضور فعالی داشته باشید.

 ایشان همچنین در مراسم افتتاح دفتر بسیج اساتید در مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان فارس که با حضور دکتر افلاکی فرد مدیر امور پردیس های این دانشگاه ،مسئولان بسیج اساتید وجمعی از کارکنان برگزار گردید، ابراز امیدواری نمود که انتظار می رود با استقرار بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان فارس شاهد تحول در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی و فرهنگی و دینی باشیم

قاسمی تبار  و معاون ایشان آقای دکتر فاضلی  طی دیداری که با آیت الله دژکام عضو مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و مسئولان  ىانشگاه فرهنگیان  فارس داشت، ایجاد ارتباط مجموعه نهاد، بسیج و دانشگاه و حمایت های استانی  را برای دانشگاه فرهنگیان از اهداف سفر خود برشمرد و ضمن قدردانی از پیگیری های دلسوزانه و حضور آیت الله دژکام در دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:  ارتباط تنگاتنگ و تامل خوب و موثر مجموعه نهاد رهبری و بسیج در دانشگاه فرهنگیان  در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری  درباره دانشگاه فرهنگیان  از اقدامات بسیار مهم و کلیدی است و خواستار برگزاری جلسات متعدد  مجموعه نهاد و بسیج اساتید  در مجموعه دانشگاه فرهنگیان شد .

 وی در ادامه افزود:  در مجموعه دانشگاه تمدن اسلامی باید به سمت مرجعیت علمی پیش رود  و رونق یابد. تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی در دانشگاه باید پررنگ‌تر شود. وی اتصال و ارتباط حوزه و دانشگاه را عامل تقویت جبهه انقلابی در دانشگاه دانسته و به نقش تربیتی و اخلاقی که حوزه می تواند در ارتباط با آموزش داشته باشد تاکید نمود.

 دکتر فاضلی معاون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این جلسه اظهار داشت : تابستان سال گذشته توسط حاج آقا نبوی در قم مرکزی به عنوان مرکز  «تربیت مبلغ معلم» راه اندازی شده است و خواستار این شد که این مرکز در استان فارس که از ظرفیت‌های انسانی و سخت افزاری بالایی برخوردار است،  ایجاد گردد.

 وی اظهار نمود: ایجاد این مرکز با وظایف حوزه علمیه و دانشگاه هیچ منافاتی ندارد و ایجاد این مرکز راهی برای تقویت فرهنگ اسلامی - ایرانی در دانشگاه است.

در ادامه افلاکی فرد مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان فارس، ضمن استقبال از افتتاح دفتر افتتاح دفتر بسیج اساتید در دانشگاه فرهنگیان فارس گفت :

با توجه به نوپا بودن دانشگاه فرهنگیان رسیدن به سطح دانشگاه‌های برتر و مطرح در کشور نیاز است با یک حرکت انقلابی و بسیجی در راستای تقویت سطح علمی و پژوهشی اساتید این دانشگاه تلاش شود.

 وی همچنین اظهار نمود :مرجعیت علمی یک نقطه راهبردی در عرصه علمی است  و باید برای فراهم شدن این مهم تلاش نماییم که برنامه کاری خود را مدون تر و اساسی تر و  منسجم تر دنبال کنیم .

رسیدن به مرجعیت علمی  همت و باور میخواهد.

 وی تاکید نمود : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اهداف اصلی ،راهبردی و کلان بر مرجعیت علمی تاکید و تصریح شده است. انتظار می‌رود با حضور سازنده بسیج و همراهی مجموعه نهاد در کنار دانشگاه بتوانیم در اجرای آرمان ها و اهدافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف و تاکید نمودند گام‌های استوار برداریم .

 در انتهای این مراسم دکتر افلاکی فرد مدیر امور پردیس دانشگاه فرهنگیان فارس تندیس و لوح یادبودی از مراسم اولین یادواره سالگرد سردار سلیمانی که توسط دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار گردیده بود را با آیت الله دژکام تقدیم نمود.

 

 
 


نظرات کاربران