Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس دانشگاه فرهنگیان، در نشست با هیات رئیسه و مدیران گروه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی:

تلاش برای جبران کمبود معلم تا سال 1403

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در نشست با اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا سال ۱۴۰۳ مشکل کمبود معلم را به صورت کامل حل کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی، روز گذشته جلسه ای صمیمی با حضور دکتر خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، همراه با عسگری، احمدی و علیزاده از سازمان مرکزی با اعضای هیات ‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان استان و مدیران گروه این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر خنیفر گفت: شهر تبریز در همه دوره ها از لحاظ آموزش و صنعت سرآمد بوده است. تبریز شهر انقلاب، شهر انقلابیون، شهر شهدا، شهر دانشمندان، شهر فلاسفه، شهر علما و بزرگانی است که هم در حوزه هم دانشگاه هم طب و هم صنعت، و هم در میدان نبرد نام های درخشانی از خود بر جای گذاشته اند.

وی ادامه داد: شهر تبریز، شهر اولین هاست. شهری که مانع خاموش شدن انقلاب مشروطه شد و نقش کلیدی در انقلاب سال ۵۷ و مدرنیزاسیون ایران داشت.

دکتر خنیفر، گفت: تبریز دومین شهر دانشگاهی ایران بعد از تهران است. تبریز دومین قطب پزشکی ایران نیز به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، به بزرگان حیطه آموزشی این خطه از جمله میرزا حسن رشدیه اشاره کرد که اولین مدارس را در تبریز و مشهد بنا نمود.

دکتر خنیفر، شروع تحصیلات مدرن ابتدایی را از شهر تبریز دانست و افزود: جایگاه علمی دانشگاه تبریز در سطح کشور نیز ممتاز است.

وی، در ادامه اظهار داشت: حضور فاخر و غیرتی مردم شریف آذربایجان در دفاع مقدس نقطه اوج افتخار این خطه به حساب می آید و این مایه افتخار ما است.

رئیس دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان را مولود سال ۱۳۹۰ دانست و با اشاره به تاریخچه اعزام دانشجو به خارج از کشور برای آموزش معلمی گفت: امیرکبیر دارالفنون را تاسیس کرد و مالیات ملایر را به عنوان بودجه آن جا در نظر گرفت تا هیچ وقت وابسته به جایی نباشد و تعطیل نشود. پس از دارالفنون، دارالمعلمات و دارالمعلمین نیز تاسیس شد.  در دوران انقلاب و بعد از آن حدود ۴۰۰ مرکز تربیت معلم وجود داشت. با تعطیل شدن حدود ۳۰۲ مرکز شاهد فعالیت ۹۸ مرکز و پردیس در سطح کشور هستیم.

وی، گفت: در سال های گذشته تعداد دانش آموزان حدود 4 میلیون نفر افزایش داشته است. در حالی که تعداد معلمان و فارغ التحصیلان مراکز و پردیس های تربیت معلم نیاز کمیتی مورد نظر را تامین نمی کنند. اگر از سال های 90 تا 96 هر سال 15 هزار معلم تربیت شده بود اکنون مشکل کمبود معلم وجود نداشت.

دکتر خنیفر، در ادامه افزود: ما تلاش داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ مشکل کمبود معلم را به صورت کامل حل کنیم. در حال حاضر نیز 25 رشته کارشناسی و 21 رشته کارشناسی ارشد را طراحی کرده ایم.

وی، گفت: آرزومندم استان آذربایجان شرقی با توجه به پیشینه ارزشمند خود به عنوان یکی از ۱۰ قطب اصلی تربیت معلم کشور در تمام رشته ها تبدیل شود.