باحضور رییس دانشگاه فرهنگیان کشور به امضا رسید:

تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری های تخصصی فرهنگی استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی؛ تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری های فرهنگی در سفر دکتر خنیفر به استان آذربایجان شرقی و با حضور دکتر واعظی مدیر پارک علم و فناوری استان و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان استان به امضای طرفین رسید.

این مرکز نوآوری و فناوری های فرهنگی به عنوان اولین مرکز نوآوری تخصصی فرهنگی کشور می باشد.

دراین جلسه دکتر واعظی مدیر پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی شهید گمنام را برای دانشگاه فرهنگیان استان پر خیر و برکت دانسته و تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری های فرهنگی را برای دانشگاه فرهنگیان و پارک علم و فناوری یک فرصت خوب عنوان نمود. وی در ادامه به فعالیت های پارک علم و فناوری استان اشاره نموده و گفت هم اکنون ۱۳ مرکز رشد و نوآوری در جای جای استان و بزرگترین شبکه مراکز رشد و نوآوری در بین پارک های مختلف کشور داریم و ۳ مرکز دیگر در مرحله راه اندازی داریم. 
وی وظیفه پارک های علم و فناوری را حمایت از ایده ها و خلاقیت ها تا مرحله تولید انبوه عنوان کرد.
ایشان بزرگترین حامی مراکز رشد و نوآوری را مقام معظم رهبری عنوان کرد و این را یک دلگرمی بسیار زیاد برای این مراکز دانست.
واعظی تاریخچه پارک علم و فناوری استان را از سال ۸۱ عنوان کرد و گفت امروز شرکت های دانش بنیان معتبری در حال فعالیت می باشد. 
ایشان در ادامه با اشاره به دانشگاه ربع رشیدی که نخستین دانشگاه کشور حدود هفتصد سال پیش در این استان تاسیس شده است اشاره کرد و به فعالیت صنعت در داخل دانشگاه که همان نمود امروزی پارک‌های علم و فناوری است اشاره کرد. 
واعظی مرکز نوآوری و فناوری فرهنگی را به عنوان بستری برای شکوفایی ایده ها و طرح های اساتید، معلمان، بازنشستگان آموزش و پرورش، دانشجو معلمان و دانش آموزان دانست.


نظرات کاربران