Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

برگزاری مجموعه جلسات کارگروه نظارت و کمیته اجرایی تهیه پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه

دومین جلسه کارگروه نظارت و  کمیته اجرایی تهیه پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه به زبان های بین المللی با حضور اعضای محترم کمیته در تاریخ 20/ 10/ 99 در دفتر مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه برگزار شد.

اعضای این کمیته متشکل از نمایندگان معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفت، اداره کل امور اجتماعی، پشتیبانی، روابط عمومی و مدیریت همکاری های علمی بین المللی در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت ارتقای کیفیت فیلم تولیدی متناسب با استانداردهای روز بین المللی و درخور شان دانشگاه فرهنگیان بیان کردند.

از نکات مورد تاکید این جلسه پرهیز از شخصیت محور بودن فیلم بود. اعضای کمیته اعتقاد داشتند که وقتی فیلم معرفی دانشگاه بر شخصیت ها و تصاویر آنها استوار باشد، با بروز برخی تغییرات مدیریتی، فیلم دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید در طول یک سال چند مرتبه فیلم ویرایش شود، اما اگر تمرکز فیلم بر وجه اشتراک و تمایز بین المللی دانشگاه با سایر دانشگاه های تربیت معلم دنیا باشد، مخاطب خارجی اشتیاق بیشتری برای تماشای فیلم معرفی دانشگاه خواهد داشت.

در این جلسه برخی شاخص های مورد نظر یک بار دیگر  مورد بازبینی قرار گرفت. برخی از شاخص ها به شرح زیر است:

 

  1. طراحی و برنامه ریزی پیش تولید شامل مشخص کردن عوامل، گوینده، لوکیشن و جزئیات تیزر، دکوپاژ و استوری برد
  2. تهیه و تولید پروژه توسط گروه کارگردانی و تصویر به همراه تجهیزات حرفه ای تصویربرداری، صدابرداری و نورپردازی
  3. (دوربین 4k، تجهیزات حرکت زمینی، رونین و استدی کم، هلی شات (تصاویر هوایی)، توسط کارگردانان، گروه تصویربرداری، صدابردار، نورپرداز، گروه تصویربرداری هوایی و عوامل فنی
  4. جمع آوری و تحقیق و تهیه متن اصلی پروژه توسط نویسنده جهت ضبط نریشن
  5. خوانش نریشن توسط گویندگان فارسی، عربی و انگلیسی زبان
  6. تبدیل و گزینش فایل های نهایی تصویر و صدا، اصلاح نور و رنگ و انجام مراحل تدوین و صداگذاری با صدای گوینده و استفاده از موسیقی با توجه به دریافت کلیه آرشیوهای صوتی و تصویری مورد نیاز توسط کارفرما
  7. ساخت وله گرافیکی مبانی، ساخت و استفاده از موشن گرافیک و طراحی لوگو سه بعدی و ساخت جلوه های ویژه تصویری
  8. ساخت انیمیشن های میانی در صورت نیاز
  9. مجزا بودن هر نسخه (فارسی، عربی، انگلیسی) از نظر نریشن، متن، موشن گرافی و استفاده از نمادها و نشانه ها بر اساس فرهنگ های بومی و همچنین تصویربرداری از دو پردیس در خارج از تهران به صلاحدید مجری
  10. اصلاحیه نهایی و تغییرات با توجه به نظرات کارفرما و ارائه فایل نهایی تصویری به مدت 7 دقیقه (420 ثانیه)                                                                                                                                                                                                                                                                                                      در پایان جلسه آقای دکتر نظری، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، ضمن تشکر از حضور اعضای کمیته ابراز امیدواری کرد که با حمایت و همراهی بخش های ذیربط فیلمی مناسب و درخور شان دانشگاه و تربیت معلم ساخته شود.
  11. سومین جلسه کارگروه نظارت و کمیته اجرایی تهیه پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه روز شنبه 99/11/04 در دفتر مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه برگزار شد. در این جلسه اعضای کارگروه ضمن مشاهده سوابق فیلم معرفی دانشگاه نقاط ضعف و قوت آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

    آقای دکتر نظری، میزبان جلسه، از اعضای کمیته دعوت کرد که در فضایی آرام فیلم را ملاحظه کنند و نکات مورد نظر خود را در جهت ارتقای کیفیت نسخه جدید فیلم که ماحصل همه نظرات اعضای کمیته خواهد بود، بیان کنند.

    آقای دکتر ایوب ابراهیمی، نماینده معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با ذکر نکات مثبت فیلم موجود گفت که در فیلم جدید باید بر ویژگی های دانشگاه در مقایسه با همتایان بین المللی اشاره شود. شباهت ها و تفاوت های دانشگاه در سطح بین المللی بیشتر و بهتر مورد توجه مخاطب بین المللی خواهد بود.

    آقای مولوی دوست، نماینده اداره کل روابط عمومی، گفت که فیلم معرفی دانشگاه می تواند با نمایش اهداف، ماموریت ها و چشم انداز دانشگاه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد به عقیده نماینده روابط عمومی دانشگاه، نمایش سر درهای مختلف و تابلوهای دانشگاه تاثیرگذاری مطلوبی ندارد و مخاطب بین المللی با تماشای چندین تابلو، ساختمان، میز و صندلی در فیلم حس خوبی نخواهد داشت.

    آقای دانشی پور، نماینده اداره کل پشتیبانی دانشگاه، بیان داشت اگر یک بار هزینه مطلوب داشته باشیم و فیلم درخور و مناسب تهیه کنیم خیلی بهتر است که هر سال چندین مرتبه جهت اصلاح فیلم هزینه کنیم.

    در نهایت مقرر شد که مفاهیم و ویژگی های دانشگاه از جمله ماموریت گرا و حاکمیتی بودن دانشگاه، مفاد اسناد بالادستی، سد تحول بنیادین و 1404 و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در فیلم مد نظر قرار گیرد و رسالت دانشگاه به شکل واضح در فیلم نمایش داده شود.

    در پایان جلسه آقای دکتر نظری اعلام کرد که امید است در جلسات بعد به جمع بندی لازم در این خصوص برسیم و گام های بعدی در جهت تهیه سناریوی متناسب با نظرات اعضای کمیته و شان دانشگاه در سطح بین الملل  برداشته شود.

  12. چهارمین جلسه "تصمیم گیری در خصوص تهیه پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه" روز شنبه یازده بهمن سال 1399 با حضور اعضای کمیته در دفتر مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه برگزار گردید.

     

    در این جلسه در خصوص موضوعاتی از جمله همخوانی محتوای پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه با اسناد بالادستی،

     

    ماموریت و چشم انداز آینده دانشگاه،

     

    توجه به جنبه ها و مفاد اسناددر سطح بین المللی

     

    استفاده از جلوه های هنری، تصاویر، فیلم و رنگ در جهت انتقال مضامین اسناد بالادستی

     

    ضرورت مطالعه و بررسی اسناد بالادستی و احصاء محتوا و کلیدواژه های مهم

     

    مهمترین اسناد بالادستی از جمله، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اساسنامه دانشگاه، سند راهبردی دانشگاه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ...

     

    توجه به پیشینه و قدمت دانشگاه به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه فرهنگیان

    مورد گفتگو قرار گرفت.

  13. پنجمین جلسه کارگروه نظارت و کمیته اجرایی تهیه پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه روز شنبه 99/11/18 در دفتر مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه برگزار شد. 

     ابتدا آقای دکتر نظری، میزبان جلسه، از وقت شناسی اعضای محترم کمیته جهت حضور در جلسات هفتگی قدردانی نمود. دکتر نظری در ادامه با برشمردن گام های مثبتی که تا به حال برداشته شده است و ذکر مصوبات جلسات پیشین اعلام کرد که اعضای کمیته به تفاهم خوبی در ارتباط با نحوه تهیه فیلم معرفی دانشگاه رسیده اند و در جلسات پیش رو با احصاء شاخص ها رفته رفته به  مراحل عملیاتی نزدیک خواهیم شد. با توجه به اینکه قرار است نسخه فارسی فیلم معرفی دانشگاه از سوی اداره کل روابط عمومی ساخته شود و این فیلم می تواند نمونه ای برای پرستیژ فیلم معرفی دانشگاه باشد، تصمیم بر این شد که در این جلسه به وضعیت فیلم فارسی و عناصر کیفیت بخشی فیلم گفتگو کنیم.    

    آقای مولوی دوست (نماینده اداره کل روابط عمومی)، با ابراز خرسندی از نگاه مثبت مدیریت بین الملل و اعضای کمیته به تولیدات اداره کل روابط عمومی اعلام کرد که تا کنون فیلم های بسیاری از سوی روابط عمومی جهت معرفی دانشگاه ساخته شده است اما این فیلم ها نیز نقاط ضعف و قوت خود را دارند. تا به حال رویکرد شخص محور در تهیه فیلم مرسوم بوده است و با بروز تغییرات در سطوح مدیریتی، فیلم ها نیز کارکرد خود را از دست می دهند. از طرف دیگر با ظهور فناوری و فنون جدید در تهیه فیلم چشم انداز خوبی را می توان تصور کرد.

     

    آقای نظری در پاسخ به صحبت های مطرح شده عنوان کردکه پرستیژ فیم معرفی دانشگاه تفاوت های بسیاری با فیلم فارسی دارد چراکه مخاطبان فیلم ها متفاوت است اما می توان از فیلم فارسی ایده هایی گرفت و از نقاط قوت آن بهره مند شد.

    آقای ایوب ابراهیمی با ذکر برخی عناصر کیفیت بخشی از جمله استفاده از ظرفیت های رنگ، موسیقی، تصاویر گویا و شفاف و .... گفت که نشان دادن سر در های مختلف دانشگاه در استان ها و تفاوت های موجود در رنگ و اندازه سردرها نه تنها تاثیر مثبتی بر مخاطب ندارد بلکه موجب سردرگمی هم می شود.

    خانم کیاناز کاوه با تاکید بر عناصر کیفیت بخشی مطرح شده گفت که در انتخاب موسقی، رنگ و تصاویر بهتر است از شاخص ها و ویژگی های منحصربفرد موسقی و رنگ های ایرانی اسلامی بهره برد. تنوع قومیتی، پوشش های محلی و آداب و رسوم ایرانی اسلامی می تواند با تاکید بر ارتباط دانشگاه و فرهنگ بومی و محلی به تصویر کشیده شود.

     

    در پایان جلسه آقای دکتر نظری با تشکر مجدد از اعضای کمیته گفت که در جلسات بعد حتما اسناد بالادستی را مد نظر قرار خواهیم داد تا شاخص های مورد نظر احصاء شوند و بر اساس این شاخص ها پیش خواهیم رفت.