Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

انتخاب نو دانشجو معلمان را برای تربیت نسل آینده کشور ارج می نهیم

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان نو ورود دانشگاه فرهنگیان گفت: انتخاب نو دانشجو معلمان را برای تربیت نسل آینده کشور ارج می نهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم استقبال از نودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سالن همایش های مدیریت استانی البرز، با تبریک ایام دهه فجر انقلاب و تبریک سالروز میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان نو ورود دانشگاه فرهنگیان و ارج نهادن بر نوع انتخاب دانشجویان این دانشگاه به منظور حرکت برای تربیت نسل آینده کشور، با اشاره به آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف خصوصا آموزش عالی را عظیم و چشمگیر خواند.

صدیقی، جمعیت دانشجویی کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را حدود 180 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که طی سال های گذشته در زمانی مشخص این جمعیت به بیش از 4 میلیون نفر دانشجو در سراسر کشور افزایش یافت.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تحصیل حدود 3 میلیون و 400 هزار دانشجو در سطح کشور سخن گفت و افزود: تعلیم و تربیت این تعداد دانشجو در کشور از جمله دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

این مقام مسئول، با مستمر خواندن این پیشرفت ها طی سال های انقلاب با کوچک کردن دامنه قیاس خود از سال 92 به سال جاری تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات و تحریم های حاکم بر کشور در حال حاضر 41 دانشگاه در سطح دانشگاه های کشور، برتر شناخته شده است. در حالی که سال 92 فقط یک دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در جمع دانشگاه های کشور شناخته شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان، ارتقای کیفیت مقالات به منظور مرجع علمی بودن جمهوری اسلامی در سطح جهان را مهم دانست و با اعلام رتبه 15 ایران در راستای تولید اسناد و مدارک علمی و مقالات دانشگاهی در سطح دنیا گفت: این رتبه سال 92 رقم 18 را نشان می دهد.

وی، با اشاره به نبود پارک های علم و فناوری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با قیاس تعداد این مراکز در سال جاری نسبت به سال 92 تصریح کرد: تداوم و استمرار فعالیت ها نشان دهنده افزایش این مراکز از رقم 146 به 199 است.

صدیقی، فعالیت شرکت های دانش بنیان در سطح کشور را افتخار آفرین دانست و ادامه داد: سال 92 تعداد 11 شرکت فعال بود، اما امروز شاهد فعالیت یک هزار و 674 شرکت دانش بنیان در سطح کشور هستیم.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزایش تعداد شاغلان این شرکت در سال جاری نسبت به سال 92 را 1ز 20 هزار نفر به بیش از 60 هزار نفر اعلام و با مهم برشمردن فعالیت واحدهای فناور در این شرکت ها تاکید کرد: درآمد این شرکت ها طی سال 92 چهارصد و پنجاه و نه میلیارد تومان بود در حالی که این رقم در حال حاضر به 136 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان، فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمان کرونا در ایران و انعقاد قراردادهای صادراتی با برخی کشورهای پیشرفته دنیا توسط این شرکت ها را مثبت و سازنده دانست و تصریح کرد: میزان صادرات دانش بنیان این شرکت ها در قیاس با سال 92 از 14 میلیون دلار به 139 میلیون دلار افزایش نشان می دهد.

صدیقی، با اشاره به افزایش ساخت حدود 5 میلیون متر مربع فضای آموزشی در سطح دانشگاه های وابسته به وزارت علوم نسبت به سال 92 گفت: ساخت نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار متر مربع این فضاهای آموزشی به نتیجه رسیده است.

وی، از افزوده شدن 800 هزار متر مربع فضای آموزشی و 172 هزار متر مربع فضای پژوهشی در سطح دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: طی 7 سال گذشته با جدی شدن تحریم ها و به فروش نرسیدن نفت همچنین مشکل موجود در درآمدهای کشور توفیق های کسب شده ستودنی است.

این مقام مسئول، همه پیشرفت ها و دستاوردهای کسب شده در دوران انقلاب را در سایه شعارهای اصلی انقلاب ذکر و یادآور شد: در شرایط کنونی 9 هزار و 710 انجمن علمی، دانشجویی و 6 هزار و 400 کانون فرهنگی، دانشجویی در سطح دانشگاه های کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر فعالیت های اثرگذار نظام آموزشی و پرورشی کشور در زمان انقلاب افزود: تاسیس دانشگاه فرهنگیان و واحدهای بزرگ و متعدد این سازمان در سراسر کشور از جمله افتخارات و دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می رود.

رئیس سازمان امور دانشجویان، تلاش دانشگاه فرهنگیان برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خطیر و مهم خواند و گفت: تحقق این سند به طور جدی به دو عامل مهم معلم و ساختار آموزش و پرورش وابسته است.

صدیقی، با اشاره به گزاره 7 درج شده در سند تحول بنیادین، نقش معلم به عنوان هدایت کننده و اسوه و امین و بصیر بودن وی در فرآیند تعلیم و تربیت را مهم و حیاتی اعلام و اظهار داشت: معلم به عنوان موثرترین عنصر تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور وظیفه ای بس مهم و سنگین را عهده دار است.

وی، گزاره 12 سند تحول بنیادین را توجه به منزلت علم نافع، هدایتگر، توانمندساز و همچنین مقام و جایگاه عالم و معلم دانست و با تاکید بر تلاش به منظور دستیابی به نتایج و اهداف این سند تصریح کرد: قطعا برنامه درسی تربیت معلم در این خصوص نقشی جدی ایفا می کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان، توانایی در تربیت عناصر حرفه ای در دانشگاه فرهنگیان را لازم وضروری دانست و افزایش قدرت یادگیرندگی، پژوهندگی و توان مشارکت در صحنه تربیت معلم فکور را از جمله وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر ورود بهترین افراد از جامعه داوطلبان خواهان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان افزود: برخورداری از انگیزه لازم نخستین شرط داوطلبان خواهان ورود به این دانشگاه است.  این مقام مسئول، از انجام طرح سیمای زندگی دانشجویی طی چند سال اخیر در وزارت علوم سخن گفت و خاطر نشان کرد: این طرح عاملی مهم به منظور شناخت و بررسی آسیب های اجتماعی و روان شناختی دانشجویان دانشگاه های کشور است.

صدیقی، دانشگاه فرهنگیان را یکی از کم آسیب ترین دانشگاه های کشور در جامعه آماری دانشگاه های کشور معرفی کرد و افزود: گزینش درست اولیه و دقت در جذب دانشجو معلمان آراسته به اخلاق اسلامی، نشان دهنده رسالت جدی دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس سازمان امور دانشجویان، در پایان با متعدد برشمردن عوامل یاد دهنده و اثرگذار در دانش آموز تاکید کرد: تنها معلم شکل دهنده شخصیت دانش آموز نیست. معلم باید به روز و مجهز به همه ابزارهای جدید فناوری باشد.