Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر سمیعی در جلسه با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ارزیابی 30 عنوان از محتوای الکترونیکی تولید شده دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان

دکتر سمیعی سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، در جلسه هیات رییسه دانشگاه که با حضور دکتر خنیفر ریاست دانشگاه، دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مدیران حوزه آموزش دانشگاه برگزارشد با بیان این نکته که آموزش خط مقدم دانشگاه در ارایه خدمات به دانشجو معلمان است به ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت در سه سال گذشته و بیان برنامه های آتی پرداخت.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  با تاکید بر این نکته که عملکرد 3 ساله دانشگاه در تمام حوزه های معاونت آموزش از نظر کمی و کیفی، نشان از تلاش های خالصانه و علمی همکارانم در سازمان مرکزی، پردیس ها و مراکز آموزشی سراسر کشور  دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی برنامه ­های درسی بر اساس ساختار جدید شایستگی­ های چهارگانه دانش عمومی (GK)، دانش تربیتی (PK) ، دانش موضوعی (CK)، دانش تربیتی-موضوعی (PCK) و با توجه به الزامات اساسنامه­ ای بازنگری شدند.

وی افزود: از سال 1396 تا کنون در مجموع 15 برنامه  درسی تولید و  35 برنامه درسی بازنگری  شده­ اند که نسبت به دوره قبل از آن 142.8 درصد رشد داشته است. همچنین بازنگری برنامه درسی دوره مهارت آموزی (ماده 28) به میزان 100درصد صورت گرفته است.

دکتر سمیعی اظهار کرد: ارزیابی20 عنوان درس در محتوای الکترونیکی تولید شده در دوره مهارت­ آموزی و ارزیابی 30 عنوان درس در محتوای الکترونیکی تولید شده دوره کارشناسی  در حال انجام است.

سرپرست معاونت آموزشی با بیان اینکه  پیش از دی­ماه 1396، در مجموع 381 پایه به اعضای هیئت علمی تعلق گرفت و از دی ماه 1396 تا کنون، این تعداد با رشدی حدود 10 برابر همراه بوده  است، ممهور شدن آیین نامه گروه­ های آموزشی در هیات امنا و وزارت علوم، صدور ابلاغ مدیران گروه و بخش ­های آموزشی 31 استان و تدوین آیین ­نامه تشکیل کمیسیون­­ های علمی تخصصی را از دیگر اقدامات این معاونت بیان کرد.

دکتر سمیعی، با اشاره به پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در 18 رشته به تفکیک جنسیت در 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاه فرهنگیان، گفت: در حوزه خدمات آموزشی توزیع ظرفیت دریافتی بین پردیس های استانی و ثبت در پرتال سازمان سنجش، ثبت نام پذیرفته شدگان پس از اعلام نتایج و موضوع صدور دانش آموختگی برای 34261 فارغ التحصیل دانشگاه، تدوین شیوه ­نامه اجرایی آیین ­نامه آموزشی دوره ­های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، بازنگری شیوه­ نامه مقررات امتحانی، بازنگری و تصویب شیوه ­نامه اجرائی کارشناسی ارشد در سال 1397، تدوین دستورالعمل فعالیت ­های آموزشی و محاسبه نحوه پرداخت حق­ التدریس و شیوه ­نامه آموزش ­های الکترونیکی و ارائه دروس به صورت الکترونیکی در سال1398از جمله اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته  این حوزه است.

  • سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه داد:  در حوزه مدیریت بهسازی منابع انسانی، به منظور گسترش عدالت آموزشی، ایجاد دانشگاه سبز و صرفه جویی در منابع، این معاونت از آذرماه 1397 با تشکیل شورایی محتوای الکترونیکی برای 10 درصد (31 درس معادل 60 واحد درسی) از واحدهای درسی 10 رشته از رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان را تولید کرده است. همچنین  در سال 1399 رشته های دوره مهارت اموزی از 14 به 28 رشته رسیده است و تولید دروس الکترونیکی دوره مهارت آموزی (بازه زمانی بهار و تابستان 1399) در شرایط مقابله با بیماری ویروس کرونا، تولید، تدوین و اجرا شد و برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید نیز توسط این مدیریت مطابق نمایه عملیاتی انجام شده است.

دکتر سمیعی با بیان اهمیت کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان، گفت: تولید کتاب راهنمای عملی کارورزی، برگزاری دوره دانش افزایی ویژه اساتید کارورزی، تدوین راهکارهای اجرایی کارورزی در شرایط مقابله با بیماری  ویروس کرونا، کمک به راه اندازی اولین فصلنامه مطالعات کارورزی در تربیت معلم، مطالعه تطبیقی کارورزی، بازنگری محتوایی برنامه کارورزی، برگزاری  نشست و تبادل نظر با همکاران آموزش و پرورش با موضوع کارورزی، بازدید از مدارس مجری، برگزاری روز کارورزی در دهه ی سرآمدی آموزش و ترویج گفتمان کارورزی با برگزاری همایش های استانی  از جمله اقدامات انجام شده در حوزه کارورزی دانشگاه  است.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ادامه به بیان  مطالبی در خصوص گسترش دوره های کارشناسی ارشد آموزش رشته های تخصصی، فرایند ممهور شدن تعدادی از اعضای عیات علمی تطبیقی، مسائل مرتبط با  روند ارتقا هرم هیات علمی از استادیاری به دانشیاری، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای دانش آفزایی و کسب تجربه در زمینه آموزش رشته های تخصصی بویژه در دوره های تحصیلات تکمیلی و پیشنهادهایی از قبیل: صدور مجوز برای بومی سازی آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان متناسب با ماموریت های آن پرداخت و خواستار کمک بیش از پیش معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مسیر پویایی و تحقق بیشتر اهداف آموزشی دانشگاه شد.