انتشار فراخوان اولویت های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان
به گزارش حوزه معاونت پژوهش و فناوری، در راستای اجرای ماموریت های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان از آن جا که مقام عالی وزارت در نامه شماره 187896 مورخ 1399/11/06 مسائل مهمی را به عنوان دغدغه های نظام تعلیم و تربیت مطرح نموده اند، لذا فهرست اولویت های پژوهشی فراخوان دوم (متمم) متناسب با نقطه نظرات ایشان و چارچوب ماموریت های دانشگاه، جلب مشارکت پژوهشگران و تقویت انگیزش های آنان تدوین شده است. بدین وسیله فهرست اولویت های فراخوان دوم (متمم) مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان (در سطح کشور) پس از بررسی و تایید در کارگروه نیازسنجی اولویت های پژوهشی و تصویب در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه ارسال می گردد. از کلیه پژوهشگران علاقمند واجد شرایط دانشگاه فرهنگیان، دعوت به همکاری می شود. متقاضیان می توانند پس از انتخاب عنوان پژوهشی نسبت به تکمیل فرم "پیشنهاده پژوهشی" اقدام و در قالب word و PDF به ادرس پست الکترونیکیDBOP99@cfu.ac.ir ارسال نمایند. نوشتن شماره اولویت پژوهش، نام محقق و عنوان طرح در موضوع ایمیل ضروری می باشد. بدیهی است ارسال پروپوزال های پیشنهادی صرفا تا تاریخ 15 فروردین امکان پذیر بوده و پیشنهاده های دریافتی پس از تاریخ یاد شده مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
پژوهشگران محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 87751444 تماس حاصل فرمایند.
شرایط
- اشتغال به کار در دانشگاه فرهنگیان به عنوان عضو هیات علمی یا مدرس تمام وقت،
- مرتبط بودن رشته تحصیلی با موضوع،
- داشتن سوابق پژوهشی مرتبط با ارائه مستندات،
- پیشنهاده مطابق الگوی پیوست تدوین شود.
- محقق دانشجوی دکتری نباشد.
هر محقق فقط برای یک اولویت پژوهشی، می تواند پیشنهاده ارائه کند. هم چنین ارائه پیشنهاده حقی برای ارائه دهنده ایجاد نمی کند.
|
اولویت |
عناوین اولویت های پژوهشی در فراخوان دوم (متمم) بر اساس نامه وزیر محترم آموزش و پرورش، برای اجرا در سال 1400 |
حوزه پیشنهاد دهنده |
|---|---|---|
|
1 |
مقایسه اثر بخشی حرفه ای دانش آموختگان دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با سایر ورودی های وزارت آموزش و پرورش (به جز مهارت آموزان ماده 28) |
پژوهش |
|
2 |
مقایسه اثر بخشی حرفهای دانش آموختگان دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با مهارت آموزان ماده 28 |
پژوهش |
|
3 |
مقایسه سطح انگیزشی و صلاحیتی بدو ورود دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با مهارت آموزان ماده 28 |
پژوهش |
|
4 |
مقایسه سطح صلاحیت ها و شایستگی های معلمی دانشجومعلمان دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود تا پایان دوره تحصیلی آنها |
پژوهش |
|
5 |
آسیب شناسی دوره مهارت آموزی ذیل ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان |
پژوهش |
|
6 |
بررسی انطباق برنامه های درسی رشتههای مختلف دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با ماموریت های متناظر در سند تحول بنیادین |
پژوهش |
|
7 |
نیازسنجی پژوهشی اعضا هیات علمی در راستای ارائه برنامه جامع توانمندسازی پژوهشی |
پژوهش |
|
8 |
بررسی عوامل موثر در گردش شغلی کارکنان دانشگاه به منظور ارائه چارچوب مناسب |
طرح وبرنامه |
|
9 |
طراحی الگوی شایستگی برای مدیران دانشگاه فرهنگیان |
طرح وبرنامه |
|
10 |
آسیب شناسی نحوه اجرای ساعت فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان و ارائه روش مطلوب |
فرهنگی |
|
11 |
بررسی میزان مشارکت و نقش اعضای هیات علمی در ترغیب دانشجومعلمان به برنامه های فن بازار و کارآفرین |
پژوهش |
|
12 |
نیازسنجی آموزش قبل، حین و بعد از جذب و به کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان همراه با ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برای ارتقا و توانمندسازی نیروها |
پژوهش |
|
13 |
بررسی راهکارهای ارتقاء کیفیت برنامه های رفاهی-دانشجویی پردیس های دانشگاه فرهنگیان |
دانشجویی |
|
14 |
تحلیل و بررسی الزامات حفظ و ارتقاء بهره وری تربیتی، آموزشی و پژوهشی دانشجومعلمان و ارایه شیوه های سازگار با وضعیت کرونایی کشور |
پژوهش |
|
15 |
طراحی و تدوین سند برنامه راهبردی نماز دانشگاه فرهنگیان |
دفتر نهاد مقام معظم رهبری |
|
16 |
طراحی و تدوین الگو آموزشی به منظور اثربخشی دوره های آموزشی امامان جماعت و اعضای کانون های یاوران نماز |
دفتر نهاد مقام معظم رهبری |
|
17 |
بررسی تطبیقی توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی نظام های تربیت معلم دیگر کشورها و ارائه چارچوب مناسب برای دانشگاه فرهنگیان |
آموزشی |
|
18 |
طراحی چارچوب استقرار مدیریت دانش در دانشگاه فرهنگیان |
پژوهش |
|
19 |
مطالعه تطبیقی خوشه رشته های تحصیلی در برنامه درسی کشورهای مورد مطالعه(.....) |
پژوهش |
|
20 |
واکاوی ظرفیت های علمی - پژوهشی سند تحول بنیادین ناظر به تربیت معلم طراز |
پژوهش |