آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران:
تبیین اهداف بعثت پیامبر اکرم (ص) یک ضرورت است
آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر تبیین اهداف بعثت پیامبر اکرم (ص) جایگاه اخلاق و سجایای رفتاری را در جامعه برجسته خواند و افزود: دانشجو معلم و دانش آموز در کلاس درس نیازمند معلم و هدایتگر است، آموزه های دین و عترت نبی مکرم اسلام (ص) نیز بهترین مصداق از این هدایتگری است.
آیتالله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در آستانه عید مبعث، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع مدیران و کارکنان این دانشگاه برخورداری از علم و بینش را رمز گذر انسان برای دستیابی به موفقیت در زندگی دانست.
آیتالله صدیقی، مبعث را زمانی بسیار ارزشمند برای مومنان اعلام و تصریح کرد: همزمان با این روز، رحمت الهی بر مومنان گسترده شد.
امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر تبیین اهداف بعثت پیامبر (ص) برای همگان خصوصا دانشجو معلمان خاطر نشان کرد: رسول خدا سرمشقى نیکوست براى آن کس که به خدا و روز بازپسین امید دارد و خدا را فراوان یاد مى کند.
وی، ادامه داد: با آمدن پیامبر(ص) همه درب های بهشت بر روی مردم باز شد. چرا که بعثت پیامبر(ص) برای همه خلایق بود.
آیتالله صدیقی، بعتت را حقیقتی جدید خواند و افزود: با آمدن پیامبر عالم امکان جان گرفت. بعثت حقیقت جدیدی بود که همه موجودات در عالم ملک و ملکوت آن را فهمیدند و ابراز خوش حالیکردند.
وی، قرآن کریم را تجلی اعظم خداوند ذکر و اظهار داشت: امیرمومنان (ع) این مسئله را به درستی درک کردند.
امام جمعه موقت تهران، پیامبر(ص) را جلوه قدرت الهی معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) مظهر جاذبه معنوی بودند. ایشان باید الگوی عموم مسلمانان باشند. برای داشتن جامعه ای سالم و پویا باید برخوردار از ایمان، تقوا و عمل صالح بود تا به تبع آن جامعه نیز ساخته شود.
وی، خاطرنشان کرد: مسلمان و مومن واقعی کسی است که دیگران از زبان و اعضای وجود او در امان باشند. چرا که مسلمان پناه و امنیت برای دیگران است. پس باید به اهل زمین رحم کرد تا خداوند هم به ما رحم کند.
آیتالله صدیقی، خطاب به مدیران، مسئولان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان، جایگاه اخلاق و سجایای رفتاری را در جامعه برجسته و ویژه خواند و افزود: پیامبر اسلام (ص) بزرگ ترین معلم بشر برای رشد و تعالی است. دانشجو معلم و دانشآموز در کلاس درس نیازمند معلم و هدایتگر است، آموزههای دین و عترت نبی مکرم (ص) نیز بهترین مصداق از این هدایتگری است.