Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ایوب ابراهیمی در بیست و هفتمین نشست اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت استانی، پردیس ­ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان:

رهنامه ۴۰ ماده ای، طرحی محوری و ناظر بر تعالی سازمانی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر ایوب ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و دبیر کمسیون دائمی هیات امنا و شورای دانشگاه، در بیست و هفتمین نشست اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت استانی، پردیس­ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان با تبریک سال نو و تشکر از مساعی همکاران در حوزه­های مختلف جهت بهینه شدن فرآیند­های آموزش، به ارائه گزارش پرداخت.

این گزارش که برگرفته از خروجی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی( LMS ) دانشگاه و با استفاده از نرم افزار Power Bi طراحی شده بود، تلاش­‌های تمامی دست اندرکاران فعالیت­‌های آموزشی را به تصویر کشیده و ناظر بر دو رویکرد مهم آموزشی ، شامل تعداد جلسات برگزارشده و زمان ارائه هر درس است،که بر طبق این گزارش و با توجه به در نظر گرفتن میانگین جلسات برگزار شده در سطح کشور استاندارد پنج جلسه در هر درس انتخاب شد، ماکزیمم و مینیمم تعداد جلسات برگزار شده بین 76/4 و 39/2 در نوسان است. نتایج این پایش حاکی از برگزاری 24000 درس در سطح استاندارد، 6029 درس به مدت 3 جلسه، 4462 درس به مدت 2جلسه و 2673 درس یک جلسه‌ای می‌باشد. این نوسان هشداری برای کیفیت آموزش و خدمات دانشگاه است و بررسی مباحث کیفی نیازمند نشست‌های مؤثر مدیران محترم استان، معاونین آموزشی و مدیران گروه های آموزشی جهت تحلیل و کاربست نتایج است، زیرا فرآیندهای آموزشی به مثابه ستون فقرات دانشگاه می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه بیان نمود: طرح رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه با محوریت کلیه فعالیت‌ها و ناظر بر تعالی سازمان در سال جاری مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت و یک طرح محوری خواهد بود که نه تنها حوزه‌­های تخصصی دانشگاه بلکه کل فرآیند­های کلیدی دانشگاه را شامل خواهد شد.

دکتر ابراهیمی همچنین در خصوص  به روز شدن اطلاعات سامانه آموزش عالی( HES ) اظهارداشت: توسعه رو به رشدی داشته‌ایم و جهت گزارش کامل از فرایند تکمیل سامانه در نزد مراجع ذیربط، باید برخی از استان‌ها در این امر اهتمام  و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص زمینه سازی و اجرایی نمودن برنامه ملی ارزیابی درونی گروه های آموزشی مصوب شورای نظارت دانشگاه فرهنگیان که با هدف سوق دادن دانشگاه به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل­، پاسخ­گویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه برنامه ریزی شده و در سال جاری با محوریت استان ها، اجرایی و معیار ادامه فعالیت مدیران گروه های آموزشی خواهد بود، توضیحاتی ارائه نمود.

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه همچنین با بیان این که در نیمسال اول، 110 بازدید دوره‌ای از پردیس ها و مراکز انجام گرفته یادآور شد: نتایج گزارش‌های حرفه‌ای ارزیابی و مسئله محور باید اولویت نخست روی میز کار مدیران استانی قرار بگیرد و دیگر این که صورتجلسات شورای استان باید در شوراهای تخصصی بررسی و زمینه کارسازی را فراهم نماید.

از جمله موارد مهم و قابل توجه مدیران محترم موضوع ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان است که باید نمرات ارزیابی عملکرد کارکنان ناظر بر حفظ کرامت افراد و نمایش واقعی عملکرد ایشان باشد.

 در پایان دکتر ابراهیمی از برگزاری 5 جلسه شورای دانشگاه با 19 مصوبه و تعداد 4 جلسه هیأت امنا با 36 مصوبه در سال گزارشی ارائه نمود و از متولیان امر در استان‌­ها خواست در خصوص برگزاری جلسات کمیته استانی  و شوراها و همچنین ارسال صورتجلسات به منظور کارسازی، اهتمام بیشتر داشته باشند.