مدیر کل دفتر نظارت ارزیابی و تعالی سازمانی:
تاکید بر رهنامه ۴۰ ماده ای دانشگاه به عنوان طرحی محوری و ناظر بر تعالی سازمانی در سال جاری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ ایوب ابراهیمی مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و دبیر کمسیون دائمی هیات امناو شورای دانشگاه در بیست و هفتمین نشست اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت استانی ، پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان با تبریک سال نو و تشکر از مساعی همکاران در حوزههای مختلف در خصوص بهینه شدن فرآیندهای آموزش به ارائه گزارشی پرداخت.
وی گزارش ارائه شده را برگرفته از خروجی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی ( LMS ) دانشگاه و با استفاده از نرم افزار POWERBI مبتنی بر فعالیت های آموزشی عنوان و تصریح کرد: این گزارش ناظر بر دو رویکرد مهم آموزشی، شامل تعداد جلسات برگزارشده و زمان ارائه هر درس است.
دکتر ابراهیمی با بیان اینکه بر طبق این گزارش و با توجه به در نظر گرفتن میانگین جلسات برگزار شده در سطح کشور استاندارد پنج جلسه در هر درس انتخاب شد و ماکزیمم و مینیمم تعداد جلسات برگزار شده بین 76/4 و 39/2 در نوسان می باشد، اظهار کرد: نتایج این پایش حاکی از برگزاری 24000 درس در سطح استاندارد ، 6029 درس به مدت 3 جلسه، 4462 درس به مدت 2جلسه و 2673 درس یک جلسه ای است.
وی در ادامه بررسی مباحث کیفی را نیازمند نشست های مؤثر مدیران استان، معاونین آموزشی و مدیران گروه های آموزشی جهت تحلیل و کاربست نتایج دانست و تاکید کرد: فرایندهای آموزشی به مثابه ستون فقرات دانشگاه می باشند.
وی با بیان اینکه طرح رهنامه 40 ماده ای دانشگاه با محوریت کلیه فعالیت ها و ناظر بر تعالی سازمان در سال جاری مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: این طرح یک طرح محوری خواهد بود که نه تنها حوزه های تخصصی دانشگاه بلکه کل فرایندهای کلیدی دانشگاه را شامل خواهد شد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به روز آمد شدن اطلاعات سامانه آموزش عالی( HES ) اظهار کرد: در این خصوص دانشگاه فرهنگیان توسعه رو به رشدی داشته و جهت گزارش کامل از فرایند تکمیل سامانه در نزد مراجع ذیربط، باید برخی از استانها در این امر اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص زمینه سازی و اجرایی نمودن برنامه ملی ارزیابی درونی گروه های آموزشی مصوب شورای نظارت دانشگاه فرهنگیان که با هدف سوق دادن دانشگاه به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل، پاسخگویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه برنامه ریزی گردیده پرداخت که در سال جاری با محوریت استان ها اجرایی و معیار ادامه فعالیت مدیران گروه های آموزشی خواهد بود.
مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی همچنین با بیان این که در نیمسال اول 110 بازدید دوره ای از پردیس ها و مراکز انجام گرفته است، یادآور شد: نتایج گزارش های حرفه ای ارزیابی و مسئله محور باید اولویت نخست روی میز کار مدیران استانی قرار بگیرد، همچنین صورتجلسات شورای استان باید در شوراهای تخصصی بررسی و زمینه کارسازی را فراهم سازد.
وی بر تاکید بر موضوع ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان، گفت: باید نمرات ارزیابی عملکرد کارکنان ناظر بر حفظ کرامت افراد و نمایش واقعی عملکرد ایشان باشد.
در پایان دبیر کمیسیون دائمی هیات امنا و شورای دانشگاه از برگزاری 5 جلسه شورای دانشگاه با19 مصوبه و تعداد 4 جلسه هیأت امنا با 36 مصوبه در سال اشاره کرد و از متولیان امر در استانها خواست: در خصوص برگزاری جلسات کمیته استانی و شورا ها و همچنین ارسال صورتجلسات برای کارسازی، اهتمام ویژه ای داشته باشند.