Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل دفتر نظارت ارزیابی و تعالی سازمانی:

تاکید بر رهنامه ۴۰ ماده ای دانشگاه به عنوان طرحی محوری و ناظر بر تعالی سازمانی در سال جاری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ ایوب ابراهیمی مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی و دبیر کمسیون دائمی هیات امناو شورای دانشگاه در بیست و هفتمین نشست اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت استانی ، پردیس­ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان با تبریک سال نو و تشکر از مساعی همکاران در حوزه­های مختلف در خصوص بهینه شدن فرآیند­های آموزش به ارائه گزارشی پرداخت.

وی گزارش ارائه شده را  برگرفته از خروجی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی ( LMS ) دانشگاه و با استفاده از نرم افزار POWERBI  مبتنی بر فعالیت های آموزشی عنوان و تصریح کرد: این گزارش ناظر بر دو رویکرد مهم آموزشی، شامل تعداد جلسات برگزارشده و زمان ارائه هر درس است.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه بر طبق این گزارش و با توجه به در نظر گرفتن میانگین جلسات برگزار شده در سطح کشور استاندارد پنج جلسه در هر درس انتخاب شد و  ماکزیمم و مینیمم تعداد جلسات برگزار شده بین 76/4 و 39/2 در نوسان می باشد، اظهار کرد:  نتایج این پایش حاکی از برگزاری 24000 درس در سطح استاندارد ، 6029 درس به مدت 3 جلسه، 4462 درس به مدت 2جلسه و 2673 درس یک جلسه ای است.

وی در ادامه بررسی مباحث کیفی را نیازمند نشست های مؤثر مدیران استان، معاونین آموزشی و مدیران گروه های آموزشی جهت تحلیل و کاربست نتایج دانست و تاکید کرد: فرایندهای آموزشی به مثابه ستون فقرات دانشگاه می باشند.

وی با بیان اینکه طرح رهنامه 40 ماده ای دانشگاه با محوریت کلیه فعالیت ها و ناظر بر تعالی سازمان  در سال جاری مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: این طرح یک طرح محوری خواهد بود که نه تنها حوزه­ های تخصصی دانشگاه بلکه کل فرایند­های کلیدی دانشگاه را شامل خواهد شد.

دکتر ابراهیمی با اشاره به روز آمد شدن اطلاعات سامانه آموزش عالی( HES ) اظهار کرد: در این خصوص دانشگاه فرهنگیان توسعه رو به رشدی داشته و جهت گزارش کامل از فرایند تکمیل سامانه در نزد مراجع ذیربط، باید برخی از استانها در این امر اهتمام  و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص زمینه سازی و اجرایی نمودن برنامه ملی ارزیابی درونی گروه های آموزشی مصوب شورای نظارت دانشگاه فرهنگیان که با هدف سوق دادن دانشگاه به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل­، پاسخ­گویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه برنامه ریزی گردیده پرداخت که در سال جاری با محوریت استان ها اجرایی و معیار ادامه فعالیت مدیران گروه های آموزشی خواهد بود.

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی همچنین با بیان این که در نیمسال اول 110 بازدید دوره ای از پردیس ها و مراکز انجام گرفته است، یادآور شد:  نتایج گزارش های حرفه ای ارزیابی و مسئله محور باید اولویت نخست روی میز کار مدیران استانی قرار بگیرد، همچنین صورتجلسات شورای استان باید در شوراهای تخصصی بررسی و زمینه کارسازی را فراهم سازد.

وی بر تاکید بر موضوع ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان، گفت:  باید نمرات ارزیابی عملکرد کارکنان ناظر بر حفظ کرامت افراد و نمایش واقعی عملکرد ایشان باشد.

 در پایان دبیر کمیسیون دائمی هیات امنا و شورای دانشگاه  از برگزاری 5 جلسه شورای دانشگاه با19 مصوبه و تعداد 4 جلسه هیأت امنا با 36 مصوبه در سال اشاره کرد و از متولیان امر در استان­ها خواست: در خصوص برگزاری جلسات کمیته استانی  و شورا ها و همچنین ارسال صورتجلسات برای کارسازی، اهتمام ویژه ای داشته باشند.