در راستای کیفیت بخشی به فعالیت ها و همچنین ضرورت تقویت ارتباط با کارشناس مسئولان نظارت استان ها صورت پذیرفت:
برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس تعاملات استانی فصل بهار کارشناس مسئولان نظارت و ارزیابی
دکتر ابراهیمی بیان داشت: پاسخگویی در قبال مسائل دانشگاه یک امر مدیریتی است
جلسه ویدئو کنفرانس دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با هدف کیفیتبخشی به فعالیتها و همچنین ضرورت تقویت ارتباط با کارشناس مسئولان نظارت استانها در روز سه شنبه 31 فروردین ماه برگزارگردید.
این ارتباط تصویری بر اساس برنامه زمانبندی 50 دقیقهای در چهار قطب استانی با محوریت موارد ذیل برگزارشد:
1- بررسی و تحلیل کیفیت اجرای آموزش الکترونیکی (LMS )
2- ارائه آسیب شناسی از فرآیند برگزاری آموزش های الکترونیکی
3- بررسی مسائل جاری
در ابتدای این جلسه، مسئولان نظارت استانها به ارائه ظرفیت ها و محدودیت های موجود در بستر آموزش مجازی که مستخرج از آسیب شناسی های انجام پذیرفته در نیمسال اول بود پرداختند و در ادامه گزارشی از فرآیند اقدامات درحال اجرای استان مربوطه را ارائه نمودند.
سپس دکتر ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و به فال نیک گرفتن هم زمانی بهار دلها با بهار طبیعت، از مساعی و پیگیری های مسئولان نظارت در استانها تقدیر و تشکر نمود.
وی با ارائه گزارشی تحلیلی از سامانه آموزش الکترونیکی(LMS) که اطلاعات مبتنی بر نرم افزار( Power Bi ) بود اظهارداشت: وقتی صحبت از تحلیل به میان میآید یعنی دادههای پاک سازی شده که یکی از فاکتورهای مهم برای هر تحلیلگر میباشد و ما باید از همه ابزارها در مسیر توسعهی حرفهای و رسیدن به اهدافمان بهرهمند شویم.
دکتر ابراهیمی با بیان این که باید اقدامات، حال و آینده را توأمان مدنظر قرار دهیم، افزود: گذشته به سرعت جای خود را به حال می دهد بنابراین حرکت مجدد و بازمهندسی رویکردها و برنامه ریزی نو با توجه به نقشه راه از ضروریات است.
مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، وظیفه مسئولان نظارت و ارزیابی را مشاوره و آگاه سازی و در صحنه بودن و نه کارمند پشت صحنه برشمرد و تصریح کرد: برای ایفای این نقش، نیازمند مراقبت رفتاری و گفتاری هستیم. مسئولان نظارت و ارزیابی باید تجویز درست و کار درست را در دستور کار نظارتی خود قرار دهند.
وی متذکر شد: با توجه به پایش و رصد برنامهها و فعالیتهای متعدد دانشگاه در حوزه نظارت و ارزیابی، مسئولان نظارت به عنوان کانون اطلاعات تلقی میگردند و شایسته است که به عنوان متولیان این کانون، سرشار از سازندگی و قدرشناسی بوده و ایجاد همدلی و دوستی را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند؛ در بررسی نتایج حتما رویکرد تشویقی برای افراد موفق را در نظر داشته و نقدهای مبتنی بر خیرخواهی را در اولویت کاری قرار داده و به سمت بازخوردهای مثبت حرکت کنیم.
این مقام مسئول با ذکر این که دو وجه تغییر داریم، ادامه داد: راهبری تغییر که از جنس هنجارشکنی است و در مقابل مدیریت شرایط ثبات است که رعایت قوانین و مقررات را اندازه گیری و صحت و سقم آن رامی سنجد.این دو امر در ظاهر متناقض، در باطن لازمه پیشبرد، تحول و تغییرات خوشایند است.
مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی اضافه کرد: در حوزه نظارت نیازمند برنامه ریزی ساختار یافته هستیم و بعد از تصمیم گیریها، باید ظرفیت پذیرش پیامد تصمیمات خود را داشته باشیم؛ کاری کنیم که ما را در تیم و با تیم بشناسند؛ تفکر "ما "را جایگزین تفکر "من" نماییم؛ ویژگی پاسخگویی را باید در ذینفعان تقویت کنیم چون پاسخگویی در قبال مسائل دانشگاه یک امر مدیریتی است.
دکتر ابراهیمی در پایان به مسئولان نظارت توصیه نمود: شناخت تحلیلی نسبت به مأموریت ها، هدف ها و قوانین دانشگاه را توسعه داده و دانشجویان و اساتید را با برگزاری جلسات در معرض گفتگوها قراردهند؛ میز نظارت و ارزیابی باید مملو از صورت بندیهای جدید باشد؛ در حوزه نظارت نیازمند برنامه ریزی ساختار یافته هستیم و بعد از تصمیم گیریها، باید ظرفیت پذیرش پیامد تصمیمات خود را داشته باشیم.