Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در راستای کیفیت بخشی به فعالیت ها و همچنین ضرورت تقویت ارتباط با کارشناس مسئولان نظارت استان ها صورت پذیرفت:

برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس تعاملات استانی فصل بهار کارشناس مسئولان نظارت و ارزیابی

دکتر ابراهیمی بیان داشت: پاسخگویی در قبال مسائل دانشگاه یک امر مدیریتی است

 جلسه ویدئو کنفرانس دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با هدف کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و همچنین ضرورت تقویت ارتباط با کارشناس مسئولان نظارت استان‌ها  در روز سه شنبه 31 فروردین ماه برگزارگردید.

این ارتباط تصویری بر اساس برنامه زمان­بندی 50 دقیقه‌ای در چهار قطب استانی با محوریت موارد ذیل برگزارشد:

 

 1- بررسی و تحلیل کیفیت اجرای آموزش الکترونیکی (LMS )

 2- ارائه آسیب شناسی از فرآیند برگزاری آموزش های الکترونیکی

 3- بررسی مسائل جاری

 

 در ابتدای این جلسه، مسئولان نظارت استان‌ها به ارائه ظرفیت ها و محدودیت های موجود در بستر آموزش مجازی که مستخرج از آسیب شناسی های انجام پذیرفته در نیمسال اول بود پرداختند و در ادامه گزارشی از فرآیند اقدامات درحال اجرای استان مربوطه را  ارائه نمودند.

سپس دکتر ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و به فال نیک گرفتن هم زمانی بهار دل­ها با بهار طبیعت، از مساعی و پیگیری های مسئولان نظارت در استان‌ها تقدیر و تشکر نمود.

وی با ارائه گزارشی تحلیلی از سامانه آموزش الکترونیکی(LMS) که اطلاعات مبتنی بر نرم افزار( Power Bi ) بود اظهارداشت: وقتی صحبت از تحلیل به میان می‌­آید یعنی داده­‌ها­ی پاک سازی شده که یکی از فاکتورهای مهم برای هر تحلیل­گر می­‌باشد و ما باید از همه ابزارها در مسیر توسعه­‌ی حرفه‌­ای و رسیدن به اهدافمان بهر­ه‌­مند شویم.

دکتر ابراهیمی با بیان این که باید اقدامات، حال و آینده را توأمان مدنظر قرار دهیم، افزود: گذشته به سرعت جای خود را به حال می دهد بنابراین حرکت مجدد و بازمهندسی رویکردها و برنامه ریزی نو با توجه به نقشه راه از ضروریات است.

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی، وظیفه مسئولان نظارت و ارزیابی را مشاوره و آگاه سازی و در صحنه بودن و نه کارمند پشت صحنه برشمرد و تصریح کرد: برای ایفای این نقش، نیازمند مراقبت رفتاری و گفتاری هستیم. مسئولان نظارت و ارزیابی باید تجویز درست و کار درست را در دستور کار نظارتی خود قرار دهند.

وی متذکر شد: با توجه به پایش و رصد برنامه‌­ها و فعالیت­‌های متعدد دانشگاه در حوزه نظارت و ارزیابی، مسئولان نظارت به عنوان کانون اطلاعات تلقی می­‌گردند و شایسته است که به عنوان متولیان این کانون، سرشار از سازندگی و قدرشناسی بوده و ایجاد همدلی و دوستی را سرلوحه فعالیت­‌های خود قرار دهند؛ در بررسی نتایج حتما رویکرد تشویقی برای افراد موفق را در نظر داشته و نقدهای مبتنی بر خیرخواهی را در اولویت کاری قرار داده و به سمت بازخوردهای مثبت حرکت کنیم.

این مقام مسئول با ذکر این که دو وجه تغییر داریم، ادامه داد: راهبری تغییر که از جنس هنجارشکنی است و در مقابل مدیریت شرایط ثبات است که رعایت قوانین و مقررات را اندازه گیری و صحت و سقم آن رامی سنجد.این دو امر در ظاهر متناقض، در باطن لازمه پیشبرد، تحول و تغییرات خوشایند است.

مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی اضافه کرد: در حوزه نظارت نیازمند برنامه ریزی ساختار یافته هستیم و بعد از تصمیم گیری‌­ها، باید ظرفیت پذیرش پیامد تصمیمات خود را داشته باشیم؛ کاری کنیم که ما را در تیم و با تیم بشناسند؛ تفکر "ما "را جایگزین تفکر "من" نماییم؛ ویژگی پاسخگویی را باید در ذینفعان تقویت کنیم چون پاسخگویی در قبال مسائل دانشگاه یک امر مدیریتی است.

دکتر ابراهیمی در پایان به مسئولان نظارت توصیه نمود: شناخت تحلیلی نسبت به مأموریت ها، هدف ها و قوانین دانشگاه را توسعه داده و دانشجویان و اساتید را با برگزاری جلسات در معرض گفتگوها قراردهند؛ میز نظارت و ارزیابی باید مملو از صورت بندی­‌های جدید باشد؛ در حوزه نظارت نیازمند برنامه ریزی ساختار یافته هستیم و بعد از تصمیم گیری­‌ها، باید ظرفیت پذیرش پیامد تصمیمات خود را داشته باشیم.