Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل دفتر نظارت ارزیابی و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای مدیران ارشد دانشگاه:

مدیریت کیفیت بر مشارکت اعضای سازمان استوار است

 دکترابراهیمی مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی درجلسه شورای مدیران کل دانشگاه فرهنگیان، ساخت آینده ارزشمند دانشگاه و حال کنونی را مبتنی بر مدیریت کیفیت برشمرد و گفت: مدیریت کیفیت روشی نافذ و نافع برای اداره سازمان است، زیرا بروندادهای دانشگاه (دانش، بینش و نگرش دانشجو معلمان را به عنوان معلمان آینده نظام) را تضمین می کند.

وی همچنین اساس مدیریت کیفیت را بر مشارکت اعضای سازمان استوار دانست و هدف آن را نیل به موفقیت در دراز مدت از طریق جلب رضایت ذینفعان عنوان و تصریح کرد: تمام تعاملات و اتفاقات دانشگاه فرهنگیان و سایر ارتباطات برون سازمانی زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که مشارکت همه جانبه در تمامی فعالیت های دانشگاه تقویت گردد.

مدیر کل دفتر نظارت ارزیابی و تعالی سازمانی، با اشاره به وضعیت مطلوب دانشگاه در گذشته ابراز امیدواری کرد: در آینده هم این بسط ها به گونه ای رقم خورده و این امر محقق گردد.
دکتر ابراهیمی در ادامه متغیرهای الگوی کیفیت در دانشگاه فرهنگیان را  شامل دانشجو و استاد مداری، تعهد و مسؤولیت پذیری، مدیریت مشارکتی، آموزش کارگشا، توجه به روند پیشرفت های جاری (برنامه های نظارت و ارزیابی نظام مند) و تغییر بهبود سازمانی نام برد.
وی برنامه محوری را از عمده چالش ها مطرح و اظهار کرد: اجرا بزرگترین مسئله مطرح نشده در مدیریت امروزه است و کم توجهی به آن بزرگترین مانع موفقیت است که به اشتباه به علل دیگر نسبت داده می شود. 
این مقام مسئول، ازجمله متغیرهای الگوی کیفیت را نیازها و خواسته های مشروع و قانونی دانشجویان و استادان به عنوان ذینفعان اصلی دانشگاه بشمار آورد و گفت: این نیازها در زمینه های آموزشی و تحصیلی، خوابگاهی، رفاهی، فرهنگی و تربیتی بروز و ظهور می یابد که قابل رصد و پیگیری است.
وی در ادامه تصریح کرد: آموزش کارگشا یکی از مسائل عمده ای است که نیاز به پشتیبانی و آموزش های مداوم همکاران در حوزه آموزشگری دارد این جامعه مشتمل بر ٧٢٢٩ آموزشگر است که امور آموزشی را پشتیبانی می کنند.

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با بیان اینکه یکی از مسئولیت های دانشگاه، آموزش جامعه قابل توجهی است که با ساختار ، رفتار و واکنش های دانشگاه آشنایی ندارند افزود: و نیاز است تا این طیف در سرحد معین و ویژه قرار بگیرنداز جمله  می توان ٧۳٠٤٩ نفر مهارت آموز مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی را نام برد.
وی تصریح کرد: دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی در برنامه های سال ١٤٠٠ از نظر تعهد و مسئولیت پذیری متعهد و ملزم به تضمین و تعالی کیفیت در همه سطوح و ارکان این دانشگاه است؛ همچنین از نظر مدیریت مشارکتی نیز تشکیل شوراها و همفکری و نهادینه کردن سازوکارهای مشورتی در سطح دانشجویی و اعضای هیأت علمی می تواند نویدبخش کیفیت در نهاد تربیت معلم باشد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به ارزیابی منابع انسانی تاکید کرد:  باید نمرات ارزیابی عملکرد کارکنان ناظر بر حفظ کرامت افراد و نمایش واقعی عملکرد ایشان باشد.
مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با تاکید بر اهمیت کیفیت در ارائه آموزش های دانشگاه (حضوری- مجازی)، خاطر نشان کرد: به این معنا که به روز رسانی برنامه های درسی و کسب اطمینان از احراز صلاحیت اساتید امری ضروری است که این دو مورد در دانشگاه در حال پیگیری است.
در پایان وی برنامه های دفتر در سال ١٤٠٠ را  ارتقای بهره فناورانه نظارت و ارزیابی، پایش نشانگرهای کلیدی سند راهبردی دانشگاه (بیانگر تراز دانشگاه در برنامه های )، استقرار طرح ملی ارزیابی درونی گروههای آموزشی، پایش اجرای اولویت ها و حوزه های تمرکز دانشگاه، پایش کیفیت استقرار نظام مدیریت عملکرد، ممیزی کیفیت و تعالی دانشگاه، پایش و ارزیابی کیفیت عمل دانشگاه، ارزیابی کیفیت برنامه های توانمندسازی منابع انسانی، پایش های تاکیدی و ابلاغی حوزه های تخصصی و در نهایت مستندسازی فعالیت ها و ارائه نتایج جهت کاربست در ابعاد مختلف عنوان کرد.