Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر ابراهیمی در جلسه شورای مدیران کل دانشگاه فرهنگیان:

از جمله متغیرهای الگوی کیفیت، نیازها و خواسته های مشروع و قانونی دانشجویان و استادان به عنوان ذینفعان اصلی دانشگاه است

دکتر ابراهیمی مدیرکل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی در جلسه شورای مدیران کل دانشگاه فرهنگیان با آرزوی بهره مندی از لیالی قدر و تشکر از مساعی همکاران در تحقق اهداف دانشگاه به ارائه گزارش پرداخت.

دکتر ابراهیمی در ابتدای این گزارش بیان نمود: ساخت آینده ارزشمند دانشگاه و حال کنونی مبتنی بر مدیریت کیفیت است که روشی نافذ و نافع برای اداره سازمان است، زیرا بروندادهای دانشگاه، دانش، بینش و نگرش دانشجو معلمان را به عنوان معلمان آینده نظام، تضمین می کند. اساس مدیریت کیفیت بر مشارکت اعضای سازمان استوار است و هدف آن نیل به موفقیت در دراز مدت از طریق جلب رضایت ذینفعان است.

وی تصریح کرد: تمام تعاملات و اتفاقات دانشگاه فرهنگیان و سایر ارتباطات برون سازمانی زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که مشارکت همه جانبه در تمامی فعالیت­‌های دانشگاه تقویت گردد و از جمله موارد قابل تأمل این است که دانشگاه در گذشته وضع مطلوبی داشته و امیدواریم در آینده هم این بسط ها به گونه‌­ای رقم خورده و این امر محقق گردد.

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی بیان داشت: متغیرهای الگوی کیفیت در دانشگاه فرهنگیان شامل دانشجو و استاد مداری، تعهد و مسؤولیت پذیری، مدیریت مشارکتی، آموزش کارگشا، توجه به روند پیشرفت‌­های جاری(برنامه های نظارت و ارزیابی نظام مند) و تغییر بهبود سازمانی است.

وی برنامه محوری را از عمده چالش ها دانست و اذعان داشت: اجرا بزرگترین مسئله مطرح نشده در مدیریت امروزه است و کم توجهی به آن بزرگترین مانع موفقیت است که به اشتباه به علل دیگر نسبت داده می شود.

دکتر ابراهیمی با ذکر این که از جمله متغیرهای الگوی کیفیت، نیازها و خواسته های مشروع و قانونی دانشجویان و استادان به عنوان ذینفعان اصلی دانشگاه است، افزود: این نیازها در زمینه های آموزشی و تحصیلی، خوابگاهی، رفاهی، فرهنگی و تربیتی بروز و ظهور می یابد که قابل رصد و پیگیری است.

آموزش کارگشا یکی از مسائل عمده‌ای است که نیاز به پشتیبانی و آموزش های مداوم همکاران در حوزه آموزشگری دارد؛ این جامعه مشتمل بر 7229 آموزشگر است که امور آموزشی را پشتیبانی می­‌کنند؛ یکی از مسئولیت های دانشگاه،  آموزش جامعه قابل توجهی است که با ساختار، رفتار و واکنش‌های دانشگاه آشنایی ندارند و نیاز است تا این طیف در سرحد معین و ویژه قرار بگیرند؛ از جمله 73049 نفر مهارت آموز مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی را می توان نام برد.

وی تصریح کرد: دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی در برنامه های سال 1400  از نظر تعهد و مسئولیت پذیری متعهد و ملزم به تضمین و تعالی کیفیت در همه سطوح و ارکان این دانشگاه است.

همچنین از نظر مدیریت مشارکتی نیز تشکیل شوراها و همفکری و نهادینه کردن سازوکارهای مشورتی در سطح دانشجویی و اعضای هیأت علمی می تواند نویدبخش کیفیت در نهاد تربیت معلم باشد.

دکتر ابراهیمی در مورد ارزیابی منابع انسانی اظهارداشت:  باید نمرات ارزیابی عملکرد کارکنان ناظر بر حفظ کرامت افراد و نمایش واقعی عملکرد ایشان باشد.

وی ادامه داد: آموزش‌های دانشگاه(حضوری- مجازی) باید با کیفیت ارائه شود به این معنا که به روزرسانی برنامه‌های درسی و کسب اطمینان از احراز صلاحیت اساتید امری ضروری است که این دو مورد در دانشگاه در حال پیگیری است.

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی در پایان، برنامه های دفتر نظارت در سال 1400 را به شرح ذیل عنوان نمود:

ارتقای بهره فناورانه نظارت و ارزیابی، پایش نشانگرهای کلیدی سند راهبردی دانشگاه(بیانگر تراز دانشگاه در برنامه ها)، استقرار طرح ملی ارزیابی درونی گروه‌­های آموزشی، پایش اجرای اولویت ها و حوزه های تمرکز دانشگاه، پایش کیفیت استقرار نظام مدیریت عملکرد، ممیزی کیفیت و تعالی دانشگاه، پایش و ارزیابی کیفیت عمل دانشگاه، ارزیابی کیفیت برنامه های توانمندسازی منابع انسانی، پایش های تاکیدی و ابلاغی حوزه های تخصصی و در نهایت مستندسازی فعالیت ها و ارائه نتایج جهت کاربست در ابعاد مختلف