Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

سرآمد کردن نظام آموزشی کشور، اساس توسعه منابع انسانی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان سرآمد کردن نظام آموزشی کشور را اساس توسعه منابع انسانی و تضمین کننده توسعه ملی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز، دکتر حسین خنیفر، در نشست گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش با حضور مسئولان و مدیران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در صف و ستاد، با گرامیداشت سالروز ورود تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به دانشگاه فرهنگیان و همچنین بزرگداشت هفته معلم و تقارن این ایام با دهه سرآمدی آموزش با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بر حساس بودن دانشگاه فرهنگیان در قیاس با سایر دانشگاه های کشور نسبت به مسائل سیاسی روز و حضور فعال در انتخابات پیش رو، تاکید کرد.

دکتر خنیفر، پیشرفت و ترقی بشر را مرهون تلاش و کوشش آموزش و پرورش کشور دانست و تصریح کرد: در نظام های آموزشی فرازنشین، افراد برای فرداهایی بهتر تربیت می شوند. تعلیم و تربیت صحیح نیز انتقال دهنده حس تفاهم و همبستگی به افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پویایی و استقبال از تحول با حفظ فرهنگ، اصول و ویژگی ها و قواعد حاکم بر جامعه را از اهم ویژگی های نظام سرآمد برشمرد و گفت: نظام های پویا با دوری از تکرارها و با ارائه نظریه، برخوردار از حرف نو و دیدگاه خاص هستند.

این مقام مسئول، با تاکید بر دوری جستن از راه های رفته، تلاش فرد برای خودیابی را مهم خواند و افزود: سرآمدی به معنای داشتن حرف نو در صنعت، تولید و زمان های بحرانی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، حرکت آموزش به سمت مهارت گرایی، اقتباس، ابزارمحوری، تقویت هنرستان ها، افزایش جایگاه و مرتبه معلم در سطح جامعه، توجه بیش از پیش به آموزش و کتاب های درسی را از جمله تغییرات اساسی صورت گرفته در نظام آموزشی غرب ذکر کرد و گفت: تئوری پردازی، مطالعه نظام های پیشرو به صورت سالانه، تغییر محتوا و ایجاد رصدگاه مداوم مطالعات نظام های جهان خصوصا در برنامه های درسی از دیگر تغییرات اساسی انجام شده در این نظام آموزشی به شمار می رود.

دکتر خنیفر، خلاقیت و خودآغازگر بودن را یکی دیگر از ویژگی های مهم نظام های سرآمد اعلام کرد و افزود: تقلید مزمن، میدان ندادن به خلاقیت و نوآوری و تحول، تکرار روش، سستی و کرختی، تکرار سوپاپ های اطمینان، ارائه ندادن نظریات بدیع و نو، تحلیل و پردازش، بی ثباتی مدیریت ها، غلبه نقد بر تئوری، فقدان کانون های ارزیاب در سطح کشور و در اولویت نبودن نظام آموزشی در دولت ها را از عوامل موثر و کاهنده سرآمدی عنوان کرد.

وی، اساس توسعه را بر مدار انسان دانست و با تاکید بر پایداری و استواری انسان با آموزش تصریح کرد: آموزش سرآمد جبران کننده فاصله ها است، پلی است که جوامع توسعه نیافته را به جوامع توسعه یافته متصل می کند. برای این اقدام فقط آموزش صحیح موثر است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از انسان به عنوان محور توسعه یاد و خاطر نشان کرد: هزینه برای دانش آموز و دانشجو معلم سرمایه گذاری است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش را مخرج مشترک همه کشورهای پیشرفته معرفی کرد و گفت: توسعه منابع انسانی، تضمین کننده توسعه ملی است. چرا که عصر حاضر، عصر پس انداز منابع انسانی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر سخنان شهید مطهری تصریح کرد: بنا بر فرمایش این شهید بزرگوار خیر و شر جامعه از مدرسه و کلاس درس شروع می شود و کلید آن در دست معلم است. آن چنان که در ادبیات کشور ژاپن، عاطفه و مهارت آموزی نقطه عطف معلمی است و بنا به فرمایش وزیر آموزش و پرورش، معلم سرآمد جبران کننده همه نداشته ها است.

دکتر خنیفر، تعهد حرفه ای بالا، جرات و جسارت پاسخگویی، همراهی، استفاده از روش های سینرژیک، برخورداری از نظم، مسئولیت پذیری، شکیبایی در آموزش، آشنایی با ایستگاه های رشد در روانشناسی، مورد اعتماد بودن، بهره مندی از تجربیات موازی، مشارکت جویی، جستجوگری، خلاقیت، آموزش مهارت های زندگی و استفاده از روش های جدید را از جمله عوامل اثرگذار برای سرآمد کردن نظام آموزشی کشور اعلام کرد.

این مقام مسئول، با بیان روایتی گهربار از حضرت علی (ع) اظهار داشت: به راستی برای جان های شما، بهایی جز بهشت نمی باشد. پس آن ها را جز به آن بها مفروشید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان تصریح کرد: به طور حتم بهشت از آن افراد دارای عملکرد مثبت است. بهشت در کلاس های درس تماشایی است.