Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان در نشست مدیران ارشد دانشگاه:

اهتمام مدیریت بالندگی حرفه ای در ایجاد جو و فرهنگ یادگیری در دانشگاه فرهنگیان

فاطمه مقاره زاده مدیر بالندگی حرفه ای در نشست مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان، ضمن قدردانی از  اهتمام  همکاران و مدیران برای ایجاد جو و فرهنگ یادگیری در این دانشگاه، گفت: فعالیت های انجام شده در این مدیریت حاصل تلاش تمام همکاران صف و ستاد بوده، که شایسته تقدیر و تشکر می باشد. 
 وی با اشاره به  شرایط حاکم  پس از همه گیری بیماری کرونا  و تاثیر آن بر آموزش، خاطر نشان کرد: بروز این بیماری و پاندمی آن،  بیش از پیش ضرورت آموزش و مسلح شدن به سلاح  علم ودانش، مهارت و انگیزش را بر همگان آشکار کرد.
مدیر بالندگی حرفه ای اظهار کرد: همچنین تغییرات پی در پی و فضای پیچیده پیرامونی ضرورت عمل به مضمون " زگهواره تاگور دانش بجوی" را عینی تر و ملموس تر می نماید. 
وی در ادامه افزود: در همین راستا استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، تغییر رویکرد در آموزش، انعطاف پذیری و تنوع شیوه های آموزش نکاتی بود که همواره مد نظر در این مدیریت بوده و هست .
مقاره زاده با اشاره به افزایش میزان دوره های آموزشی ثبت شده در سامانه جامع بالندگی حرفه ای در مقایسه سال گذشته نسبت به سال های قبل، از سال 96، به بیش از ۳۴۰هزار نفر ساعت برای گروه های مخاطب مدیران، استادان و کارکنان افزود: جریان بالندگی سه ضلع دارد که شامل گروه های عنوان شده (مدیران، استادان و کارکنان) است و کیفیت زمانی روی خواهد داد که همه گروه‌های دانشگاه از فرصت های بالندگی بهره مند شوند.
مقاره زاده، مدیریت و اجرای دوره ها، تولید پادکست های صوتی(آواچه ها)، تامین محتوی های آموزشی الکترونیکی (خرید بسته آموزشی آفلاین) ارتقا زیر ساخت فناوانه و کاهش هزینه های اجرایی را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این مدیریت با توجه به نمایه مصوب سال 98 بشمارآورد.
وی با تاکید بر  نقش سرمایه انسانی در بهره وری و لزوم توجه به این حوزه، نبود دیدگاه جامع نگر و علمی، نبود فرصت های مطالعاتی، کمبود منابع و محتواهای مناسب، کمبود آموزش های تخصصی مرتبط با شغل و شاغل، تخصیص به موقع منابع مالی و اعتبارات (بودجه محدود و بروکراسی)، عدم بهره از نتایج خروجی سیستم ارزیابی عملکرد در آموزش و کم توجهی به ظرفیت سازی و پرورش فکری در سطوح مختلف کارکنان را چالش های پیش روی مدیریت بالندگی عنوان کرد.
مدیر بالندگی حرفه ای، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تدوین نظامنامه جامع بالندگی حرفه ای، تصریح کرد: بازنگری شیوه نامه اجرایی فرصت های بالندگی، تقویت زیر ساخت فناورانه (امکان هم زمان آزمون و جلسه آنلاین)، تنوع در شیوه های آموزش و یادگیری، همکاری در تدوین الگوی شایستگی گروه های شغلی دانشگاه، توجه به ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی ( در سطح 2 و 3) و تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران از اقدامات مورد نظر در جهت ارتقا کمی و کیفی فعالیت ها است.
وی در پایان خاطر نشان کرد:  توجه به این نکته ضروریست که هر گفتگویی آموزش نیست و در هر آموزشی یادگیری اتفاق نمی افتد.