Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تاکید کرد:

گرایش دانشگاه فرهنگیان به سمت کیفیت

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در هفتمین نشست شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ضمن تبریک فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر و تقدیر و تشکر از پیگیری برنامه ها و مصوبات توسط اعضا ی شورا ،"توسعه تفکر نظارت درونزای حوزه ­های تخصصی" را از جمله برنامه های سال 1400 دانشگاه بیان کرد.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه  درسال 1400 همه حوزه ها با رویکرد "گرایش به سمت کیفیت" و تعامل با حوزه نظارت و ارزیابی برنامه ها را بر مدار کیفیت تعریف، پیگیری و به نتیجه خواهندرساند، افزود:  ساخت آینده دانشگاه متکی بر مدیریت کیفیت است زیرا کیفیت در بروندادهای دانشگاه که بهبود در دانش، بینش و نگرش دانشجومعلمان و معلمان آینده این نظام است را تضمین می نماید.

وی همچنین با تاکید بر اولویت برنامه ­ریزی، بهبود، تعالی و پیشرفت روندها و فرایندهای دانشگاه خاطر نشان کرد: ارزیابی و پایش فرایندهای آموزشی در مقوله­ های مختلف با توجه به مقادیر مورد تأکید ریاست محترم دانشگاه درحال پیگیری است همچنین سنجش رضایتمندی ها، پاسخگویی نسبت به رسالت و کارکردها از جمله فعالیت های دفتر نظارت و ارزیابی است.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: تحلیل روند روبه رشد و تزاید را در کلیه فعالیت­ ها­ی دانشگاه داشته ­ایم و افت در برخی موارد، ناظر بر دخالت دانشگاه نبوده و ممکن است مربوط به مراجع بیرونی دانشگاه باشد و همچنین مربوط به مقدوراتی است که درحد کفایت نبوده است.

وی ادامه داد: بررسی و پایش شاخص ­های 28 گانه سند راهبردی دانشگاه در افق 1404 از سال 95تا 99 انجام پذیرفته و تلاش گردیده رویکردها تاساال 1404 محقق گردد.

دکتر ابراهیمی  برنامه های 1400 دفتر نظارت و ارزیابی را به این ترتیب برشمرد:

- ارتقای بهره فناورانه نظارت و ارزیابی

- ممیزی کیفیت و تعالی دانشگاه

- پایش و ارزیابی کیفیت عمل  دانشگاه

- ارزیابی کیفیت برنامه های توانمندسازی منابع انسانی

- پایش نشانگرهای کلیدی سند راهبردی دانشگاه

- استقرار طرح ملی ارزیابی درونی گروه ­های آموزشی

-پایش اجرای اولویت ها و حوزه های تمرکز دانشگاه

- پایش کیفیت استقرار نظام مدیریت عملکرد

- مستندسازی

وی در ادامه اظهار داشت: چگونگی راه آینده و پیش رو را ترسیم کرده ­ایم در زمینه مدیریت کیفیت فراگیر (نشانگرهای کیفیت ) در سه حیطه نشانگرهای ورودی/فرایند/خروجی را مورد توجه قرار داده و با محوریت ارزیابی درونی به سمتی می رویم که قضاوت ها در درون شکل بگیرد، از جمله برنامه های مورد اهمیت فرایند درون زا ی مؤلفه های کیفیت ارزیابی درونی گروه های آموزشی است و بر اساس بررسی شاخص ها،گروه های برتر معرفی و تقدیر به عمل خواهد آمد .

مدیر کل دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ادامه داد: در این فرایند مدیر گروه، اعضای هیأت علمی، دانشجویان، دانش آموختگان و ...قضاوت های قابل ملاحظه ای در خصوص عملکرد خود به عمل می آورند و تعیین می کنند که کیفیت تفکرات جاری در چه جایگاهی قرار دارنددر نهایت از نتایج حاصله به عنوان داده هائی برای برنامه ریزی در جهت بهبود فعالیت های آینده استفاده می نمایند. همچنین تلاش خواهیم کرد رویکرد را در سطح کلان جاری سازیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در پایان سال 1400 با سنجش دستاوردهای که منجر به کیفیت خروجی ها گردیده و با تحلیل چالش های  موجود در برنامه ها گام های اساسی جهت کیفیت بخشی و تضمین کیفیت برداشته باشیم.