بیست و ششمین شماره (بهار 1400) از فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات آموزشی و آموزشگاهی» منتشر شد
بیست و ششمین شماره از فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات آموزشی و آموزشگاهی» منتشر شد.
علاقه مندان میتوانند برای دریافت این شماره از فصلنامه به سامانه http://pma.cfu.ac.ir/ مراجعه نمایند.
عناوین مقالات این شماره عبارتند از:
◀️ طراحی مدل کیفی آیندهپژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان
✍ اسدالله امانیان؛ نازیا سادات ناصری؛ الهام فریبرزی؛ احسان ارمز
◀️ارائه مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایه رفتارشناسی
✍ وحید افشین مهر؛ سیده مریم اکبری کیارود
◀️کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان)
✍ سیدمحمد سیدکلان؛ عادل زاهد بابلان؛ ثریا جباری
◀️ تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
✍ قدرت عبادی مناس؛ فیروزه سپهریان آذر؛ رشید جامعی
◀️ شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه الگوی مطلوب
✍ سید صادق نبوی؛ علی فرهادیان
◀️ابعاد و الزامات حرفهایشدن مدیران مدارس (مورد مطالعه: دبیرستانهای دخترانه شهر مشهد)
✍ رقیه رحیمی؛ داود قرونه؛ محمدرضا اهنچیان
◀️ مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته
✍ حسین خنیفر؛ صلاح الدین ابراهیمی؛ سارا سعادت؛ ناهید نادری بنی؛ علی سیفی
◀️ بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایة پنجم در درس ریاضی
✍ مهدی حسنی؛ رضا دستجردی؛ محمدرضا اسدی یونسی؛ مجید پاکدامن
◀️ مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهنآگاهی دانشآموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه
✍ عنایت سهرابی؛ حسین حافظی؛ کبری مرادی
◀️ارائه الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان
✍ صفی الله رمضانخانی؛ عباس خورشیدی؛ فاطمه حمیدیفر
◀️مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی
✍ سیدامین اله دادگر؛ سیدمحمدرضا امام؛ سیدعلی پورمنوچهری
◀️ اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشته جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان
✍ پری موسیپور میاندهی؛ سید ولی الله موسوی؛ مجید یاسوری؛ سجاد رضایی
◀️ طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بینالمللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان
✍ زهرا پیروزیان؛ احمد اکبری؛ مسلم چرابین؛ مرتضی بینش
◀️بررسی مهارتهای مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریه روانشناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران»
✍ فاطمه دریکوند؛ اکرم گلشنی
پژوهشگران، می توانند ضمن مراجعه به آدرس سامانه نشریه و مشاهده متن کامل مقالات، با مطالعه قسمت «اطلاعات نشریه» و «راهنمای نویسندگان»، مقالات پژوهشی و مروری خود را به نشریه ارسال نمایند.