Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
پرفسور ریچاردز، اندیشمند بزرگ آموزش زبان در جهان:

زبان انگیسی امروز نقش های متفاوتی به خود گرفته است

پرفسور جک سی ریچاردز، استاد تمام دانشگاه سیدنی استرالیا و اندیشمند بزرگ آموزش زبان در جهان، گفت: زبان انگلیسی امروزه در دنیا نقش های متفاوتی به خود گرفته است.

وی، امروز در سمینار دو روزه و کارگاه تخصصی زبان انگلیسی در جمع دانشگا هیان، اساتید، فرهنگیان و دانشجو معلمان که در پردیس نسیبه تهران برگزار شد به سخنرانی پیرامون روش های آموزش زبان و ویژگی های معلم زبان پرداخت.

در ابتدای این جلسه، دکتر کیانی، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه؛ ضمن معرفی جک سی ریچاردز، با اشاره به آثار تألیف شده فراوان وی، همچون کتاب های Interchange و کنفرانس ها و سمینارهایی که وی در حوزه زبان انگلیسی داشته، گفت: ایشان علاوه بر داشتن درجه ی استاد تمامی در آموزش زبان انگلیسی دارای درجه ی دکترای افتخاری در رشته ی ادبیات انگلیسی نیز می باشد.

این اندیشمند آموزش زبان، درابتدای سخنان خود، با اشاره به تغییراتی که در حیطه زبان انگلیسی رخ داده، گفت: زبان انگلیسی تحت تأثیر عوامل متفاوتی همچون تأثیر جهانی شدن  و نقش های کاربردی زبان انگلیسی، تغییر کرده است.

پروفسور ریچاردز، در ادامه با تأکید بر اهداف یادگیری زبان انگلیسی که موجب پدید آمدن لهجه های مختلف، همچون، انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی و حتی انگلیسی ایرانی، انگلیسی ترکی و ... شده به انواع انگلیسی های رایج در جهان شامل "انگلیسی به عنوان زبان خارجه مثل زبان انگلیسی در ایران"، "انگلیسی به عنوان زبان دوم مثل زبان انگلیسی در هند"، "انگلیسی به عنوان زبان بین المللی" و "انگلیسی به عنوان زبان اقتصادی نظیر تجارت، داد و ستد"  اشاره کرد.

وی، تصریح کرد: گسترش زبان انگلیسی حتی تأثیرات خود را روی سخنوران انگلیسی زبان نیز گذاشته است به صورتیکه آنها را ترغیب کرده است تا از زبان راحت و آسانی که اصطلاح و لغات پیچیده ندارد بهره گیرند.

این مدرس  زبان در ادامه به انتقال یادگیری به خازج از کلاس"یادگیری فرا کلاسی" اشاره کرد و گفت: اینترنت، انگیزه شخصی، تلوزیون، و کتاب های پژوهشی و آموزشی مواردی زمینه ساز برای یادگیری زبان انگلیسی است.

وی، در ادامه ی سخنان خود، به ادامه ی مبحث تغییر زبان انگلیسی و 3 مبحث واکنش به تغییرات پدید آمده، پیشرفت های حاصل شده در آموزش زبان انگلیسی و پیشرفت ها در حیطه تربیت معلم اشاره کرد.

این جلسه، با طرح پرسش های شرکت کنندگان و پاسخ های پروفسور ریچاردز به پایان رسید.

شایان ذکر است، مطالب ارائه شده توسط این استاد زبان انگلیسی پیوست می باشد.