Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
سر ویراستار علمی:

مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، مبنای پژوهش های آتی کشور است

سر ویراستار علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، گفت: این مجموعه مبنای مهمی برای پژوهش های آتی آموزش و پرورش و تربیت معلم کشور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز دکتر محمدرضا روزبهانی، سر ویراستار علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، در آیین رونمایی از این مجموعه در مکان سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه فرهنگیان، با قدردانی از زحمات کلیه فعالان تلاشگر در خصوص تهیه، تدوین و نشر این مجموعه خوب و ماندگار تصریح کرد: مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، مبنای مهمی برای پژوهش های آتی آموزش و پرورش و تربیت معلم کشور به شمار می رود.

روزبهانی، واگذاری مسؤولیت انجام ویراستاری این مجموعه نفیس را اواسط تیر ماه سال گذشته اعلام کرد و گفت: با مشخص بودن چارچوب کار از قبل، با تشکیل تیمی ده نفره موظف به انجام سریع کار و ویراستاری علمی مجموعه در فاصله زمانی 45 روز بودیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، بهره گیری از استادان این دانشگاه، پژوهشگران مولف و صاحب  کتاب و افراد آشنا با مسائل تعلیم و تربیت کشور را از جمله اهم موارد به منظور افزایش دقت و سرعت عمل در کار برشمرد و گفت: برخی از این افراد از مناطق مختلف کشور با قبول مسؤولیت ویراستاری تعداد 3 الی 4 کتاب با سرعت عمل بالا موجب پیشرفت در کار شدند.

سر ویراستار علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، بومی بودن فرد در استان مربوطه را علی رغم سکونت نداشتن در آن استان، عامل مهم دیگر برای بررسی محتوا و ساختار مجموعه ذکر کرد و گفت: ویرایش ادبی مجموعه از جمله وظایف ما به حساب نمی آمد، اما گاهی بنا به اقتضا و خواسته ویراستاران در این زمینه هم فعالیت داشتیم.

وی، رای و نظر دکتر شهرام یوسفی فر را به عنوان ناظر علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، حاکم بر ساختار مجموعه دانست و خاطر نشان کرد: همه تلاش و کوشش ما در راستای ساختار تنظیم شده، انجام شد. اگر در استانی مطلب با ساختار مرتبط نبود کار مجددا انجام می شد و این روند ممکن بود طی چند مرحله میان نویسنده و ویراستار مبادله شود.

روزبهانی، گذر از برخی موانع در برخی استان ها را اجتناب ناپذیر عنوان و اظهار داشت: میزان دانش نویسندگان و تغییر این افراد در برخی استان ها و مشکلات اداری و مالی از جمله مسائلی بود که در برخی مواقع موجب کاهش روند سرعت پیشرفت کار بود.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، انجام ویراستاری مجموعه تاریخ تربیت معلم ایران را ظرف مدت دو هفته با همکاری و ارتباط مستمر نویسنده و ویراستار به منظور ارسال برای صفحه آرایی و چاپ اعلام کرد.

سر ویراستار علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، یادآور شد: سی جلد این مجموعه تا اسفند سال 1399 آماده شد،  اما به دلیل کند شدن روند کار در یکی از استان ها بنا به دلایل اعلام شده جلد آخر این مجموعه در بهار سال جاری، تکمیل و آماده شد.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، مجموعه تلاش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه را قابل تقدیر خواند و افزود: بنا به پیشنهاد رئیس دانشگاه، مسؤولیت تهیه و تدوین خلاصه ای از این مجموعه 31 جلدی در قالب کتابی تک جلدی برای بهره مندی افرادی که امکان تهیه 31 جلد این مجموعه نفیس برای آن ها مقدور نیست، به بنده محول شد.

وی، تصریح کرد: برای انجام این وظیفه خطیر با هماهنگی و همکاری نویسندگان و سایر استادان این دانشگاه گزارش هایی کامل از عملکرد دانشگاه تجمیع و ما توانستیم کتابی قریب به 600 صفحه با عنوان تربیت معلم تا دانشگاه فرهنگیان، برای علاقمندان به تاریخچه تعلیم و تربیت و تربیت معلم در ایران تهیه و تدوین کنیم.

روزبهانی، ارائه خلاصه 31 جلد مجموعه منتشر شده را شاخصه اصلی این کتاب ارزشمند اعلام کرد و گفت: این کتاب آماده چاپ است، به محض صادر شدن دستور چاپ، اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

سر ویراستار علمی مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم ایران، در پایان با تقدیر از کلیه نویسندگان، ویراستاران و فعالان این مجموعه نفیس تلاش و همت حسین خنیفر، شهرام یوسفی فر و علی باقر طاهری نیا را ستودنی خواند و از خداوند بزرگ خواستار اجر معنوی برای همه فعالان و گردآورندگان این مجموعه نفیس شد.