وزیر آموزش و پرورش:
تربیت معلم ریشه ای ترین بنیان جامعه است
وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر این که کارآمدی و اثربخش بودن نهادهای جامعه متاثر از نظام یادگیری است گفت: تربیت معلم ریشه ای ترین بنیان جامعه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، صبح امروز محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران، در مکان سالن اجتماعات شهید رجایی این وزارت، طبقه بندی شدن امور کشور را لازم و ضروری خواند و گفت: در صورت اولویت بندی همه امور کشور خواهیم دید تربیت معلم در صدر امور است. چرا که تربیت معلم به معنای تربیت فردی است که سرمایه آتی کشور است. تربیت افرادی که قرار است آینده ساز این سرزمین باشند و با تعیین کیفیت زندگی، شکل دهنده تعاملات در سطح جامعه باشند.
وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: کیفیت پرورش، آینده و زندگی کیفی را به دنبال دارد. کارآمدی و اثربخش بودن نهادهای جامعه نیز متاثر از نظام یادگیری کشور است. بنابراین برای برخوردار بودن از نظام یادگیری کیفی، نیاز به معلم کیفی یک ضرورت است.
حاجی میرزایی، تربیت معلم را ریشه ای ترین بنیان جامعه معرفی کرد و گفت: معلم، سازنده ریشه است. سیاست مداران هم بر روی درختان کار میکنند. پس سروکار معلمان کشور با ریشهها است.
وی، خاطر نشان کرد: با معرفی ویژگی های تربیت معلم به دنیا جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین قرار خواهد گرفت.
این مقام مسؤول، با تاکید بر پایدار بودن پیشرفتهای ریشه ای تصریح کرد: فعالیتی پیچیده تر از کار معلمی نیست، چرا که او پرورش دهنده فردی است که مدام در حال تغییر است.
وزیر آموزش و پرورش، با مهم خواندن نقش معلم در جامعه گفت: معلمان، الگوی با نفوذ تربیت در جامعه پویا هستند. این افراد با ایفای صحیح نقش خود می توانند مدیریت کننده دیگر نقش ها در سطح جامعه هم باشند.
حاجی میرزایی، با تاکید بر تربیت معلمان شایسته در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشی که به امر تربیت انسانها اختصاص دارد از حیث پیچیدگی و دشواری در صدر امور است. بنابراین معلم کسی است که دارای توانایی و فهم این پویایی است.
وزیر آموزش و پرورش، والاترین ارزش جامعه را بسته به افراد جامعه و تربیت شایسته آن ها دانست و گفت: این مهم به دست معلمان کشور رقم می خورد. شایستگی ها باید در راستای چنین تربیتی نمایان باشد.
وی، در ادامه شرط استقرار جامعه اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین را معرفی کامل جلوه های تربیت معلم به دنیا ذکر کرد و افزود: با تحقق چنین اقدامی ارزشمند می توان به دانشگاه فرهنگیان بالید.
این مقام مسؤول، خطاب به حاضران در جلسه تصریح کرد: ارزش گزارش، باید مشخص کننده چرایی و چگونگی اقدام باشد. تدوین و نشر مجموعه 31 جلدی کتاب تاریخ تربیت معلم در ایران، کاری ارزشمند در راستای ثبت تاریخ تربیت معلم ارزشمند کشور است که مستند سازی و تجزیه و تحلیل آن اقدامی مهم و اساسی بود.
گفتنی است: در پایان این مراسم از ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت معلم در ایران رونمایی شد.