Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
حجت الاسلام دادگر:

مهم ترین عنصر در نظام تربیتی، تربیت معلم است

حجت الاسلام دادگر از معلم به عنوان مهم ترین عنصر نظام تربیتی یاد کرد و گفت: صیانت از معلم و چالش هایی که استادان با آن مواجه هستند باید به طور خاص مورد اهتمام باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام دادگر، مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، در سالن اجتماعات شهید باهنر با اشاره به یک دهه فعالیت خود در این دانشگاه و قدردانی از همه مدیران، مسؤولان و کارکنان دانشگاه در ستاد و صف از برخی مشکلات دانشگاه سخن گفت و افزود: تقریبا به طور میانگین هر یک سال و نیم دانشگاه با یک بحران مواجه بود، بحران‌ هایی که گاه ریشه اش در وزارتخانه‌ ها و یا نهاد ریاست جمهوری بود، و یا برخورد های سلیقه‌ای که منجر به ایجاد چالش در دانشگاه می شد. 

وی، از رؤسای نهاد به عنوان کسانی یاد کرد که در کنار مساعدت و کمک دفتر رهبر فرزانه انقلاب به دانشگاه فرهنگیان، عنایت و باوری ویژه به این دانشگاه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر، دستور تعلیق دانشگاه فرهنگیان را در مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری از جمله مواردی اعلام کرد که با اقدام سریع و ورود به موقع نهاد، ظرف کمتر از دو هفته مانع انجام این امر شد. 

وی، تربیت و هدایت را هدف اصلی بعثت برشمرد و تاکید کرد: نکته مهمی که باید مورد توجه باشد تربیت در گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان مسئولیت و وظیفه حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر، فلسفه تاسیس دفاتر نهاد نمایندگی را ایده ای مبارک از جانب امام (ره) و رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) دانست و گفت: ایده دانشگاه اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه از جمله اهم موارد مورد توجه در نظام جمهوری اسلامی است که نباید از آن غفلت کرد. 

رییس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ارتقای کیفی نظام تربیت معلم را مسئله ای بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این مهم همواره به عنوان یک دغدغه مورد توجه است، چرا که اصلی ترین عنصر تربیتی در نظام تربیتی کشور، تربیت معلم است. 

وی، بر صیانت از معلم و چالش های ذهنی که استادان با آن مواجه هستند تصریح کرد و افزود: تکریم استاد و هویت معلم مسائل بسیار مهمی است که اهتمام به آن منجر به حرکت دانشجو معلم با انگیزه الهی و انقلابی در عرصه آموزشی و پرورشی کشور می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین دادگر، دانشجو معلم را کانون اصلی ماموریت همه بخش ها و عناصر حاضر در صحنه دانست و افزود: همه فعالیت ها در دانشگاه برای حضور دانشجو معلم است. بنابراین کمک و مجاهدت در این عرصه بسیار مهم است، چرا که دانش آموختگان این دانشگاه عناصر بسیار مهمی در عرصه های تربیتی کشور به شمار می روند.

وی، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص دانشگاه فرهنگیان، افزود: همیشه مطالبات حضرت آقا به عنوان نقطه قطب نما مورد توجه ما است. امیدوار هستیم با افزایش و بهبود امور کیفی شاهد پایان کارها و اقدامات نیمه تمام و همچنین برخی ریل گذاری ها اتفاق افتاده در این دانشگاه باشیم.

حجت الاسلام دادگر، عرصه تعلیم و تربیت اسلامی را عرصه ای وسیع و مهم ذکر و اظهار داشت: باید از کسانی که در این عرصه فعال هستند، به خوبی هم کمک و هم مشورت گرفت و فضای کنش‌گری دانشجو معلمان را نیز بیش از پیش مهیا کرد.

رییس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از دانشجو معلمان به عنوان بهترین دلسوزان انقلاب و تعلیم و تربیت کشور یاد کرد و گفت: دانش‌آموختگان، بهترین کسانی هستند که فهم خوبی را می توانند به فضای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت منتقل کنند.

وی، در پایان با تاکید بر تدین، سلامت و اخلاق مداری حجت الاسلام تقوی خواستار ارتقای ساختار، فرایند و ریل های ایجاد شده در دانشگاه فرهنگیان شد.