Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان:

کمال معلم در این است که از هر فضیلت دارای سهم باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در همایش استانی توسعه حرفه ای معلمان لرستان گفت: کمال معلم در این است که از هر فضیلت دارای سهم باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان لرستان، دکتر علی‌باقر طاهری‌ نیا در همایش استانی سواد تربیتی معلم که در محل دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۵۱ مقاله‌ای که به این همایش ارسال شده، تنها ۱۵مقاله پذیرش شدند.

وی، با بیان این که ورودی مقاله به نشریات تخصصی یکی از دغدغه‌های نشریات تخصصی است که با برگزاری همایش این مهم مرتفع می‌شود، ادامه داد: این مقالات پذیرش شده می‌تواند پشتوانه خوبی در مجلات باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان این که کف و کمال معلمی کجاست؟ گفت: کف معلمی انتقال ربات گونه مجموعه‌ای از مفروضات است، این انتقال بدون مدیریت تحلیل و فاقد مسئولیت و خلاقیت است.

دکتر طاهری‌ نیا، تاکید کرد: چنان چه معلمی نقش خود را انتقال مفروضات به شیوه ربات ‌گونه بداند یعنی انتقال و اقدام منهای مسئولیت و از پیش‌ طراحی شده است.

وی، با اشاره به این که اگر معلمی طرح درس را از قبل بنویسد و آن را در کلاس اجرا کند رباتی بیش نیست، بلکه صحنه است که به معلم می‌گوید چگونه عمل کند نه مفروضات، بیان کرد: اگر معلمی تدریس موازی و یکسان را در دو کلاس اجرا کند تدریس وی ربات گونه است، چون انتظارات، احساسات، فضای فکری و فضای پیرامونی مخاطبان نمی‌تواند یکی باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر این که تکنولوژی و فناوری جایگزین معلم ربات گونه می‌شود، خاطر نشان کرد: کمال معلمی با تکنولوژی و فناوری از صحنه حذف نمی‌شود.

دکتر طاهری‌نیا، با بیان این که در کمال معلمی از معلمی به مربیگری و سپس به الهام‌ بخشی منتقل شویم، گفت: اگر معلم طرحی را ایجاد کرد که برایش الهام بخش بود او در کمال معلمی به سر می‌برد که برای الهام بخش بودن سواد، مهارت، خلاقیت و توان نیاز است.

وی، با اشاره به این که در دوران تحصیل معلم می‌تواند الهام‌ بخش باشد و معلمی الهام بخش است که چند ویژگی و فضایل داشته باشد، ادامه داد: در یک کلام کمال معلمی، مربیگری الهام بخشی است که در آن شرط جامع فضائل است نه در برگیرنده یک فضلیت، منظور از جامع فضائل، انسان کامل بودن نیست بلکه برخورداری از فضائل به طور نسبی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان گفت: کمال معلم در این است که از هر فضیلت سهمی داشته باشد