Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون پژوهشی و فناوری در همایش توسعه حرفه ای معلمان دانشگاه فرهنگیان لرستان:

مقاله خط پایان تولید علم نیست

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در همایش توسعه حرفه ای معلمان لرستان، مقاله را خط پایان تولید علم نداست و گفت: پژوهش کارآمد منجر به حل مساله در جامعه و یا مرز شکنی در تولید علم می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان لرستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری ایسنا، معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت:در چرخه تولید علم، مقاله منزلگاه بین راه است و نه مقصد؛ بنابراین پژوهش‌های کارآمد منجر به حل مساله در جامعه و یا مرز شکنی در تولید علم می‌شود و تنها تولید مقاله خط‌پایان تولید علم نخواهد بود.

دکتر علی‌باقر طاهری‌ نیا، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پژوهش در دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: پژوهش و فناوری در دانشگاه فرهنگیان بر اساس نظام‌های رقابتی ملی، قابل ارزیابی است.

وی، با بیان این که یکی از مجاری ارزیابی عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها پایگاهی به نام "university reference" است که دانشگاه‌های کشور را دسته‌بندی و رتبه‌بندی می‌کند، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در این رتبه‌بندی‌ ها حائز رده‌های دوم و سوم و در سال گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در حوزه برگزاری همایش‌ ها و نشست های علمی، دانشگاه فرهنگیان در کشور مقام سوم را دارد.

وی، با بیان این که در حوزه مقالات داخلی در کشور بعد از دانشگاه تهران حائز رتبه دوم هستیم، ادامه داد: در سال گذشته دانشگاه تهران یک هزار و ۱۱۰ مقاله داشته و این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان با انتشار بیش از ۸۰۰ مقاله مقام دوم را داراست.

طاهری‌نیا، با اشاره به اینکه در حوزه کرسی‌ های نظریه‌ پردازی در پایان سال ۹۹، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه اول کشور تقدیر شد، بیان کرد: البته ظرفیت دانشگاه فراتر از این‌ هاست.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: ظرفیتی در دانشگاه فرهنگیان که هنوز به فعلیت نرسیده، دانشجو معلمان رتبه برتر کنکور است که وارد این دانشگاه می‌شوند که برای آنان طرح جامع حمایت از پژوهش دانشجویی در نظر گرفته شده که هم‌ اکنون در حال اجراست اما ظرفیت استفاده نشده از آن بیشتر است و با وجود این افراد پژوهش‌ های دانشجویی به پژوهش اساتید گره بخورد و تیم‌ های پژوهشی قوی شکل گیرد که خروجی آن برای تعلیم و تربیت کشور باشد.

وی، چرخه تولید علم را یک زنجیره به هم پیوسته برشمرد و با اشاره به این که این چرخه از ایده آغاز و به تولید ثروت از دانش ختم می‌شود، عنوان کرد: در این مسیر مقاله قرار دارد، که از تبدیل ایده به مقاله، پتنت، محصول تجاری و ثروت می‌رویم که در این چرخه حضور مقاله پر رنگ است اما همه‌ چیز نیست.

طاهری نیا تصریح کرد: در چرخه تولید علم، مقاله منزلگاه بین راه است و نه مقصد؛ بنابراین پژوهش‌های کارآمد منجر به حل مساله در جامعه و یا مرز شکنی در تولید علم می‌شود و تنها تولید مقاله خط‌پایان تولید علم نخواهد بود