مدیرکل دفتر نظارت ، ارزیابی و تعالی سازمانی از استقرار
استقرار کانون ارزیابی و توسعه در دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی
مدیرکل دفتر نظارت ، ارزیابی و تعالی سازمانی از استقرار "کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان" در دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی خبر داد. ابراهیمی در تبیین چیستی و چرایی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های حرفه ای دانشگاه فرهنگیان بیان نمود:شناسایی و ایجاد ذخیره مدیریتی،کاهش خطای چشمگیر در تصمیم گیری های مربوط به انتخاب، انتصاب و ارتقاء مدیران و کارشناسان دانشگاه،تشخیص نیازهای آموزشی و توسعه ای مدیران و کارشناسان دانشگاه ،اصلاح برنامه ریزی های استراتژیک در خصوص تأمین و تخصیص نیروهای متخصص آتی دانشگاه،شناسایی پتانسیل های بالقوه افراد،ارائه مشاوره شغلی به کارکنان در خصوص شغل و کارراهه شغلی را از جمله اهداف کانون ارزیابی و توسعه برشمردند.
مدیرکل دفتر نظارت ، ارزیابی و تعالی سازمانی از استقرار "کانون ارزیابی و توسعه دانشگاه فرهنگیان" در دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی خبر داد.
ابراهیمی در تبیین چیستی و چرایی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های حرفه ای دانشگاه فرهنگیان بیان نمود:شناسایی و ایجاد ذخیره مدیریتی،کاهش خطای چشمگیر در تصمیم گیری های مربوط به انتخاب، انتصاب و ارتقاء مدیران و کارشناسان دانشگاه،تشخیص نیازهای آموزشی و توسعه ای مدیران و کارشناسان دانشگاه ،اصلاح برنامه ریزی های استراتژیک در خصوص تأمین و تخصیص نیروهای متخصص آتی دانشگاه،شناسایی پتانسیل های بالقوه افراد،ارائه مشاوره شغلی به کارکنان در خصوص شغل و کارراهه شغلی را از جمله اهداف کانون ارزیابی و توسعه برشمردند.
این مقام مسؤول اذعان نمود درکانون ارزیابی ترکیبی ساختار یافته از تکنیکهای ارزیابی به کار برده میشود تا امکان ارزیابی کلی و دقیق از هر شرکت کننده را فراهم کند.ارزیابی یک فرآیند جامع و منعطف جهت ارزیابی و توسعه متقاضیان و کارکنان در یک محیط کاری ارائه میدهد و می تواند دارای رویکردهای (جذب، ارتقاء ، انتصاب،توسعه) باشد.
وی با بیان این موضوع که این مهم با استفاده از ارزیابان متخصص و با تجربه انجام می پذیرد ، عمده فعالیت های ارزیابان در کانون ارزیابی و توسعه را به ترتیب زیر عنوان نمودند:
*مشاهده رفتار فرد در تمرینات، تستها و تعاملات طراحی شده
*ثبت رفتارهای مشاهده شده از طریق تکمیل فرمهای استاندارد
*طبقه بندی رفتارهای مشاهده شده به ابعاد رفتاری در چارچوب شایستگیها
*رتبهبندی شایستگیهای افراد بر مبنای شواهد و قراین رفتاری
*توافق بر روی رتبه بندی شایستگیها افراد همراه با سایر ارزیابان
ابراهیمی مکمل های این فرآیند را که شامل: منتورینگ، آموزش برمبنای شایستگی، طراحی فرآیندهای منابع انسانی مبتنی بر شایستگی (نظیر پرداخت بر مبنای شایستگی، ارتقا بر مبنای شایستگی و...) می باشد، متضمن توفیق بیش تر دانشگاه دانسته و اذعان داشتند در فرایند ارزیابی از ابزارهای مصاحبه، کارتابل، کارگروهی، موردکاوی، بحث گروهی، آزمونهای ذهنی، آزمونهای شخصیت، ایفای نقش، ارائه مطلب، بازخورد 360 درجه و ... استفاده می گردد.
مدیر کل دفتر نظارت،ارزیابی و تعالی سازمانی در پایان بیان نمود در کانون ارزیابی و توسعه برای پیشگیری از بروز خطا، نگرش تک بعدی و یا تعصبات،از چند ارزیاب استفاده میشود که این امر منجر به شناخت از زوایای متعدد خواهدشد.