Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه گردهمایی "رویش":

"آینده نگری" و "خودسازی" دو مولفه مهم برای فعالان فرهنگی و اجتماعی در کشور است

دکتر جمیله علم الهدی، رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در اختتامیه گردهمایی دانشجومعلمان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان که در مجتمع فرهنگی و هنری آدینه برگزار شد، گفت: فعالان فرهنگی، اعم از دانشجو، معلم، استاد و مدیر باید به 4 مولفه "خودسازی"، "روحیه علمی"، "آینده نگری" و "ارتباط موثر" توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس شورای عالی انقلاب قرهنگی، بزرگترین چالش حوزه تربیتی را سلطه تکنیک ها بر مسائل تربیتی عنوان کرد و افزود: برخی ها فکر می کنند در مسائل تربیتی ریسک پذیری وجود ندارد و با یک برنامه ریزی دقیق می توان به هدف دست یافت، این در حالی است که مسئله تربیت در واقعیت مقوله ای است با ریسک پذیری بالا.

دکتر علم الهدی، در توضیح مولفه اول با تاکید بر "خودسازی" افرادی که مسولیت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند، تصریح کرد: کار تربیتی بدون آنکه خود فرد تربیت یافته باشد، امکان پذیر نیست. وی به مولفه دوم یعنی داشتن "روحیه علمی" در فعالان حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود:  اگر می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید براساس مطالعه صورت گیرد. وی تاکید کرد، کار فرهنگی نباید صرفا با احساس توام باشد.

دکتر علم الهدی در توضیح مؤلفه "آینده نگری" گفت: ما به این دلیل که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم، گاهی در مباحث فرهنگی برخورد انفعالی داریم. دانشجومعلمان ما باید از فضای فرهنگی مدارس در 4 سال آینده یک زمینه ذهنی و پیش بینی داشته باشند؛ چرا که آینده نگری یک ضرورت برای کشور و همچنین کارشناسان فرهنگی محسوب می شود. در حال حاضر شاهد هستیم دانش آموزان از معلمان خود یک قدم جلوتر هستند.

وی، در ادامه  به رکن چهارم یعنی ارتباط موثر اشاره کرد و گفت: یکی از موارد آسیب پذیری، انزوا و عدم ارتباط است. متاسفانه گاهی به خزانه فرهنگی داخل کشور کم توجه هستیم و این خود یک آسیب و چالش است. فعالان فرهنگی ما می توانند با ارتباط موثر با یکدیگر خزانه فرهنگی کشور را ارتقا بخشند.

دکتر صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه این گردهمایی برای نخستین بار برگزار شد، گفت: در این سه روز کارگاه های آموزشی متناسب با حوزه های تخصصی دانشجومعلمان برگزار شد و امیدواریم که این کارگاه ها تاثیر مثبت خود را بین دانشجومعلمان گذاشته باشد.

دکتر صادق زاده، از دانشجومعلمان خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری این گردهمایی و همچنین برگزاری بهتر آن در دوره های بعدی ارائه دهند.

در ادامه مراسم همچنین، دکتر حسین دهقان دبیر علمی گردهمایی دانشجو معلمان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در اختتامیه این گردهمایی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت دانشجومعلمان گفت: تصورم این است که نظام شخصیت انسان در فعالیت های خود انگیخته شکل میگیرد و این گردهمایی یکی از این فعالیت هاست.

دکتر دهقان خطاب به دانشجو معلمان گفت: هدف از گردهمایی "رویش" این بود که شما عزیزان در حوزه کار فرهنگی به صورت عملی وارد شوید و بعد ها به عنوان معلمان نسل ساز نقش موثرتر ی ایفا کنید.