Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس دانشگاه فرهنگیان:

لزوم زنده شدن نهضت رجوع به کتاب و مقالات اصیل در دانشجومعلمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم زنده شدن نهضت رجوع به کتاب و مقالات اصیل در دانشجومعلمان، گفت: دانشجومعلمان باید با مطالعه و اطلاعات موثق همواره حرف نو و جدید در کلاس  درس داشته باشند.

دکتر حسین خنیفر در آیین استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت(ص) و آغاز هفته وحدت،با اشاره به اهمیت تعلیم و تربت و جایگاه معلمان کشور، گفت: پیامبر اکرم(ص) به ما آموخت برای تعلیم و تربیت و آموزش انسان ها خام سرایی و تک چشم و تک بعدنگری ممنوع است و باید عمیق و اصیل آموزش داد.

وی با اشاره به اینکه با نگاه به پیشینه آموزش در دنیا می آموزیم ملت هایی با اولویت آموزش می توانند موانع رشد را بزدایند، خاطر نشان کرد: جامعه اگر بخواهد رشد بالا را تجربه کند، تنها از معبر آموزش و پرورش است و بار اصلی آن بر دوش اساتید در تربیت معلمان و معلمان در تربیت دانش اموزان به عنوان سکانداران فردا است، هرکشوری از اموزش آغازکرد موفق شد.

دکتر خنیفر با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت، افزود: آموزش تعطیلی نمی پذیرد ، معلمان روح لطیف و حساس دانش آموزان را در اختیار دارند، بویژه دوران ابتدایی که از آن دوران به گذر نامه زندگی تعبیر شده است.

 وی با اشاره به دسته بندی کشورها براساس منابع انسانی، بهداشت، آموزش، زیرساخت های کامپیوتر، روابط انسانی و اخلاق حرفه ای بر اولویت دهی به آموزش در کشور برای توسعه و رشد آن و اهمیت تربیت تاکید کرد و گفت: برای موفقیت باید آغاز تحولات از آموزش صورت گیرد، کلاس درس پایتخت دانش، معلم خردمند جامعه و دانش اموز روح ملی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه ما بهترین مبانی تربیتی، دینی، اسلامی، قرآنی و باستانی را در اختیار داریم و می توان از ان در تربیت شایسته بهره مند شد، گفت:  بر اساس دسته بندی کشورها، همواره نظام آموزشی برتر نه تربیت مد نظر بوده است، در غرب با همه نظریه ها و مکاتب هنوز در بحث تربیت با چالش روبرو هستند.

وی با اشاره به الگوهای آموزشی در کشورهای موفق، تصریح کرد: ما نیاز به تغییر در روش ها داریم، به سمت روش های نو  حرکت کنیم حتی اگر در غرب تجربه شده باشد، بویژه آموزه و مهارت، ان را مطالعه کنیم به فرمایش امام علی(ع) دانش گمشده مومن است هرجا ببیند می گیرد و بهره می برد.

دکتر خنیفر در ادامه با اشاره به ویژگی های معلم شایسته، وبا بیان اینکه نباید معلم دایره المعارف پاسخ در کلاس باشد، تصریح کرد: معلمی شایسته است ضمن طراح حرفه ای سوال، دانش را از  مغز دانش آموز خارج کند، کاری کند خود به جواب برسد جامعه ای که سوال نداشته باشد هیچ مسئله ای را حل نخواهد کرد بویژه در بحث های علمی خردورزانه، آن هنگام است که تنور علمی کلاس شعله ور می شوند و خمود و کسل کننده نیستند.

وی بر اهمیت به روز بودن معلمان و پرهیز از خود بسندگی تاکید کرد و گفت:  ایجاد حس بسندگی مانع رشد است اساتید باید اهل مطالعه مستمر و مداقه باشند و دانش آموزانی مهارت جو تربیت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به لزوم زنده شدن نهضت رجوع به کتاب و مقالات اصیل در دانشجویان اشاره و خاطر نشان کرد: دانشجومعلمان باید با مطالعه و اطلاعات موثق همواره حرف نو و جدید در کلاس  درس داشته باشند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال نخبه ها با رتبه های برتر از حرفه معلمی، اظهار کرد:  معلم در کشور ماندگار است، باید قدردان آنها باشیم و افتخار میکنیم دانشگاهی در خدمت تربیت معلم هستیم.

دکتر خنیفر آموزش حضوری و چهره به چهره را بهترین نوع آموزش در نظام تعلیم و تربیت بویژه تربیت معلم دانست و  نقطه عطف آن را کارورزی برشمرد و افزود:  کارورزی فانوس دریایی نظام تعلیم و تربیت است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به تغییرات سریع و چالش های پیش رو، گفت: نمی توانیم با دانش، روش، منش، کنش و پژوهش دیروز مرد فردا را برای تربیت ادم های پس فردا آماده کنیم، باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا در این عصر بایسته آدم شایسته برای فرداها تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان با بیان اینکه مهم این است که دانش آموزان درست تربیت شوند که از این میهن پر موهبت که میراث خون شهدا و مجاهدت های امام و رهبری است حفاظت کنند، ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید با همت عالی و تلاش مضاعف اساتید و دانشجویان بتوانیم معلمانی برای پس فردا پرورش دهیم که دانش اموزان را برای اینده تربیت کنند.