در دانشگاه فرهنگیان ایلام برگزار شد:
جلسه گروه معارف اسلامی دانشگاه
جلسه گروه معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ایلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های ایلام، جلسه گروه معارف اسلامی با حضور دکتر نظری، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دکتر بلوچی، مدیر گروه معارف اسلامی، دکتر قیصریان، مسؤول نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و استادان گروه معارف در محل سالن جلسات مدیریت استانی به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
در این جلسه، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، از انتخاب گروه معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ایلام به عنوان گروه برتر در بین دانشگاه های استان یاد کرد و گفت: در ارزیابی صورت گرفته توسط معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه این موفقیت چیزی جز تعامل و هماهنگی گروه معارف با نهاد رهبری و همچنین تلاش استادان گروه معارف و تربیت اسلامی نیست.
وی، در ادامه اظهار داشت: تدریس دروس معارف به عنوان یک نوع تبلیغ دین به شمار می رود و لازم است در این زمینه از روش تربیتی پیامبر اکرم (ص) که مهم ترین آن ها اخلاق است بهره بریم.
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، استاد معارف را آراسته به اخلاق پیامبر (ص) دانست و با اشاره به آیه 159 سوره مبارکه آل عمران خطاب خداوند به پیامبر اکرم (ص) در خصوص از رحمت خداست که در دل مردم جای گرفتید اگر تندخو و درشت خو باشید همه از اطراف شما پراکنده می شوند، تصریح کرد: در بحث علل و عوامل گسترش اسلام امروز حتی جامعه مسیحیت و دنیای غرب نسبت به موج اسلام گرایی به وجود آمده در آمریکای لاتین و اروپا احساس خطر می کند.
دکتر نظری، تاکید کرد: انتظار می رود استاد معارف از نظر اخلاق اسلامی سرآمد باشد، این ویژگی باید در او کاملا بارز و مشهود باشد. همچنان که پیامبر اکرم (ص) چنین بود و همه جذب اخلاق او می شدند. بنابراین استاد معارف باید استاد اخلاق و نظم باشد و در عین حال قانون و عدالت را هم رعایت کند.
دکتر بلوچی، مدیر گروه معارف دانشگاه نیز با قدردانی از حضور استادان در نشست مذکور، اظهار داشت: استاد معارف، نقش کلیدی و محوری را در دانشگاه عهده دار است. تغییر در روش، نگرش و کنش دانشجو معلم ضروری است. تدریس و عملکرد باید به گونه ای باشد که در وهله نخست زاویه و نگاه دید دانشجو نسبت به مسائل، روشن و سپس تبدیل به کنش و رفتاری درست شود.
وی، افزود: آموزه های دینی و اسلامی باید در رفتار دانشجو قابل مشاهده باشد و نهایتا این رفتار باید تبدیل به منش و در ساختار وجودی دانشجو شکل گیرد.