Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی "رویش":

مشارکت موثر دانشجو معلمان در گردهمایی "رویش" امیدم را به آموزش و پرورش آینده بیشتر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، در اختتامیه دور دوم گردهمایی دانشجومعلمان فعال فرهنگی و اجتماعی که پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی و هنری آدینه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر عهده دارد، گفت: در سال فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی با مدیریت جهادی، یقینا معلمان طلایه داران فرهنگ در کشور هستند و خواهند بود.

وی، با اشاره به اینکه زمانی که در جمع دانشجومعلمان قرار می گیرم، امیدم به آینده بیشتر می شود، افزود: تحول در تربیت معلم، تحول در آموزش و پرورش است؛ وقتی در جمع دانشجومعلمان قرار میگیرم و این تلاش و امید به آینده را می بینم به تحول در آموزش و پرورش امیدوارتر می شوم.

فانی، با بیان  اینکه ما در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، 6 ساحت در حوزه تربیت داریم، خاطرنشان کرد: اولین ساحت، تربیت اعتقادی و اخلاقی؛ دومین ساحت، تربیت علمی و فناورانه؛ سومین ساحت، تربیت بدنی و جسمانی؛ چهارمین ساحت، تربیت حرفه ای و اقتصادی؛پنجمین ساحت، تربیت اجتماعی و سیاسی و ششمین ساحت، تربیت هنری است.

وزیر آموزش و پرورش، با طرح این پرسش که این 6 ساحت تربیتی را چه کسانی می خواهند به دانش آموزان آموزش دهند؟ گفت: معلمان هستند که باید در  مدرسه ساحت های شش گانه تربیتی را دنبال کنند و این بار بر دوش آنهاست.

وی، با اشاره به برگزاری گردهمایی "رویش"، گفت: این گردهمایی حداقل سه ساحت تربیتی را در برمیگیرد که در راس آن تربیت اجتماعی و سیاسی است اما در کنار آن ساحت های دیگر را نیز متاثر می کند.

فانی، در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه "روش های غیرمستقیم تربیتی" موثرتر از "روش های مستقیم تربیتی"است، تصریح کرد:  خیلی وقت ها شاهد هستیم اثرگذاری حرکت یک معلم، اخم و لبخند او آنقدر عمیق است که آینده یک دانش آموز را متحول میکند. نقش معلم باید همانند نقش مربی فوتبال در کنار زمین باشد و نقش هدایتگری بازیکنان را در درون زمین داشته باشد نه اینکه خود نقش بازیکن را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه کارشناسان فرهنگی در پردیس ها باید هدایتگری کنند، اضافه کرد: از کارشناسان فرهنگی انتظار دارم که از دانشجویان حمایت و پشتیبانی کنند؛ چرا که در پردیس ها نقش اصلی  را دانشجومعلمان باید ایفا کنند.

دکتر فانی، همچنین از برگزاری جشنواره ای در شب میلاد پیامبر(ص) خبر داد و گفت: در این جشنواره که برای اولین بار در کشور برگزار می شود، قرار است معلمانی را معرفی کنیم که فراتر از وظیفه سازمانی خود کار کار کرده اند که در ادبیات مدیریت به آن "رفتار شهروندی سازمانی" گفته می شود؛ یعنی کارمندی که فراتر از وظیفه خود کاری را انجام میدهد و انتظار دریافت هیچ پاداشی را ندارد.

وی، نسبت به تربیت معلمانی که بتوانند "رهبری آموزشی" و "قدرت نفوذ" در کلاس درس داشته باشند، اظهار امیدواری کرد و در ادامه خطاب به دانشجومعلمان گفت: از تلاش شما در این گردهمایی و اینکه در کارگاه های آموزشی فعال بودید و کار را جدی گرفتید، سپاسگذارم؛ شما فراتر از انتظار ما حرکت کردید و این اقدام قابل تقدیر است و برای بنده امید بیشتری در آموزش و پرورش آینده ایجاد کرد؛ از همه انتظار دارم یافته های خود را در این گردهمایی به دیگران منتقل کنند.

وزیر آموزش و پرورش، همچنین در ادامه، با تقدیر از دکترمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، وی را استاد مسلم در حوزه های آموزشی عنوان کرد و گفت: از ایشان بابت اینکه این مسولیت را بزرگوارانه پذیرفتند، کمال تشکر را دارم. در 14 ماهی که آقای مهرمحمدی به دانشگاه آمده اند، توانسته اند در تبدیل "پردیس ها" به "دانشگاه" به خوبی عمل کنند؛ البته نواقص و محدودیت هایی در فضا و تجهیزات و اعتبارات وجود دارد که امیدوارم این وضعیت در سال آینده بهبود یابد.

دکتر فانی، در پایان سخنان خود از مسولان برگزاری گردهمایی "رویش" از جمله حجت الاسلام صادق زاده، معاون فرهنگی و هنری و تمامی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی پردیس ها قدردانی کرد و گفت: به امید روزی که آموزش و پرورش کشور یک آموزش و پرورش بالنده و در راستای انقلاب اسلامی و دیدگاه های امام امت و مقام معظم رهبری باشد.