Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد:

همایش ملی آموزش تربیت بدنی

همایش ملی آموزش تربیت بدنی به صورت برخط در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، همایش ملی آموزش تربیت بدنی به همت این دانشگاه و با حضور استادان، کارکنان، دانشجو معلمان، پژوهشگران و علم دوستان سراسر کشور به صورت برخط در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد.

همایش ملی آموزش تربیت بدنی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگرار شد. در نوبت صبح استادان در قالب سخنران ویژه و برپایی کارگاه به ارایه مطالب پرداخته و در نوبت بعد از ظهر مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی ارایه شد.

دکتر علی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، از اهمیت آموزش تربیت بدنی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین سخن گفت و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش ساحت‌های شش‌گانه در تربیت دانش‌آموزان مورد توجه جدی قرار گرفته‌ شده است. یکی از برنامه های ثابت و پرطرفدار در برنامه مدارس و در ساحت زیستی و بدنی، درس تربیت بدنی است.

دکتر علی محمدی ادامه داد؛ تربیت بدنی و ورزش مقوله ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعداد های مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت های اخلاقی، تربیتی، جسمانی، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی افراد انکار ناپذیر است، تربیت بدنی بخشی از تعلیم و تربیت است و باعث رشد ابعاد شخصیتی، شناختی و اجتماعی  کودکان می شود.

دکتر یحیی معروفی نیز با تبریک به پژوهشگرانی که مقاله آن ها در این همایش پذیرفته شده است، از زحمات شبانه روزی اعضای کمیته های مختلف همایش قدردانی کرد.

سرپرست مدیریت امور پردیس های استان کردستان، گفت: سلامت جسمانی، روحی و روانی لازمه حیات طیبه است، آموزش تربیت بدنی می تواند بخشی از رسالت حفظ حیات زیستی انسان را بر عهده گیرد. حفظ سلامتی روحی و روانی ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن با فعالیت بدنی و آموزش صحیح تأمین می شود.

وی، افزود؛ هر کجا حیات و زندگی وجود دارد، حرکت و آموزش نیز وجود دارد، حرکت حاصل تعامل پیچیده و برآیند هماهنگی های جسم، ذهن، روح و روان فرد است.

پروفسور بروجوردی دبیر علمی همایش ملی آموزش تربیت بدنی و  استاد تمام گروه تربیت بدنی دانشگاه کردستان، هدف از برگزاری این همایش را تحلیل آموزش تربیت بدنی در اپیدمی کرونا، تعیین الگوها و روش های کیفیت بخشی در آموزش تربیت بدنی، بررسی الگوهای آموزش محتوا در آموزش تربیت بدنی، آینده پژوهی در آموزش تربیت بدنی، ارزیابی فناوری و ارتباطات دیجیتال در آموزش تربیت بدنی، تحلیل چالش ها و فرصت های پیش رو در آموزش تربیت بدنی، طراحی الگوهای آموزشی نوین درس تربیت بدنی، بررسی راهبردهای تدریس موثر در رشته تربیت بدنی، پیش بینی الگوهای جهانی برای آموزش در رشته تربیت بدنی، تعیین الگوها و روش های ارزشیابی نوین در آموزش تربیت بدنی، آموزش روش های توانمندسازی معلمان تربیت بدنی و بررسی علل کم تحرکی و اضافه وزن در دانش آموزان ذکر کرد.

پروفسور رحیم رمضانی نژاد استاد تمام گروه تربیت بدنی دانشگاه گیلان نیز با تحلیل و توسعه مشارکت ورزشی دانش آموزان، افزود؛ میزان مشارکت ورزشی دانش آموزان تحت تأثیر سه عامل نگرش‌ها، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتار درک شده است که از این ‌بین نگرش به ورزش بیش ترین اثر را بر افزایش مشارکت دانش آموزان دارد.

در ادامه همایش پروفسور حسن دانشمندی، استاد تمام گروه تربیت بدنی دانشگاه گیلان و دکتر هیمن محمدی، استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه کردستان در کارگاهی با موضوع تمرینات اصلاحی و آسیب های ورزشی بخش سندورم متقاطع فوقانی ارایه مطلب کرد.

در کارگاهی دیگر با موضوع مقاله نویسی با تاکید بر نگارش مقالات آموزش تربیت بدنی، پروفسور بروجردی و دکتر حسین منصوری مطالب خود را ارایه کردند.

دکتر فردین سهرابی معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان کردستان و دبیر اجرایی همایش با تشکر از کلیه نهادها، سازمان ها، دانشگاه ها و افرادی که در برگزاری این همایش حمایت و همکاری داشته اند، افزود: در مجموع 89 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد مقالات بعد از پروسه داوری با حضور استادان دانشگاهی 15 مقاله به صورت پوستر و 4 مقاله به صورت ارایه شفاهی پذیرفته شد.

وی، خاطر نشان کرد: در نوبت بعد از ظهر همایش مقاله‌ای با عنوان الگوها و روش­ های توانمندسازی معلمان تربیت بدنی در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان توسط دکتر زاهد فرجی و دکتر حبیب الله قادرمرزی، بررسی کیفی آموزش مجازی درس تربیت بدنی بر اساس سبک های یادگیری دانش آموزان و اهداف درس تربیت بدنی توسط دکتر رقیه آقایی، آسیب­ شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا توسط دکتر یحیی معروفی و سعید شریفی، تحلیل تجربه زیسته معلمان تربیت‎ب دنی در امر آموزش مجازی در دوره کووید- 19 توسط، دکتر عابد محمودیان و نسرین شیروانی به صورت شفاهی ارایه شد.

شایان ذکر است: علاقه مندان می توانند برای دریافت مقالات به سایت همایش مراجعه کنند.