در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد:
دهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری
دهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، دهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری این دانشگاه با حضور سرپرست مدیریت امور پردیس های استان، مدیر کل نشر و اطلاع رسانی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از استادان و دانشجو معلمان در محل سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.
در این جشنواره دکتر عبدی ضمن قدردانی از استادان و دانشجو معلمان پژوهشگر و برگزیدگان ملی جشنواره با تسلیت ایام فاطمیه و در پیش بودن سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی با اشاره به ابعاد و شخصیت زندگی وی افزود: شهید سلیمانی الگوی برتر، عزت و سرافزاری است.
دکتر نامداری مدیر کل نشر و اطلاع رسانی نیز با اشاره به هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری، گفت: پژوهش به عنوان یک فعالیت جاری هیچگاه نباید متوقف شود. چرا که لازمه هر نظامی خصوصا نظام تعلیم و تربیت، پژوهش و فناوری است.
وی، در ادامه با تشریح سیر تحولی نظام تربیت معلم، افزود: از افتخارات دانشگاه فرهنگیان چاپ مجموعه 31 جلدی تاریخ تربیت معلم در تمامی استان ها و چاپ مجموعه 5 جلدی از اسناد تربیت معلم و افتتاح موزه تربیت معلم در استان ها است که این امر خود مدیریت دانش و تجربه در نظام تربیت معلم است.
مدیرکل نشر و اطلاع رسانی، افزود: پژوهش های علوم تربیتی وارد عرصه جدیدی شده است، باید در کنار پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت در عرصه نو معلمی نیز پژوهش شود.
دکتر نامداری، در ادامه سخنان خود به سه پارادایم درونی، ذی نغعان و آینده نگری در عرصه تضمین کیفیت تربیت معلم اشاره کرد و افزود: پارادیم آینده نگری به سعادت جامعه اشاره دارد، در اینجا نقش تربیت معلم یک نقش فراکنشگری است که می توان آینده را تضمین کرد.
ناصری، مدیرکل آموزش پرورش استان هم با اشاره به سند تحول بنیادین و اهمیت آن به پژوهش، افزود: در سند تحول بنیادین به پژوهش به عنوان مدرسه پژوهنده توجه ویژه ای شده است.
و ی، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ سازمانی مدرسه به گونه ای مدیریت شود که هدایتگر به سمت فعالیت های پژوهشی و فناوری باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش، با ابراز خرسندی از نتایج خروجی های دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش، افزود: در ارتباط متقابل دانشگاه و آموزش و پرورش، دانشگاه باید بازخورد و نتایج خروجی را از مدرسه دریافت و به طور مداوم خود را با شرایط و مقتضیات روز مدرسه، انتظارات و مطالبات خانواده ها و دانش آموزان تطبیق دهد. همچنین با تحول و دگرگونی لازم بتواند نیازها را پاسخگو باشد.
در پایان، دکتر راد دبیر علمی جشنواره پژوهش دانشگاه فرهنگیان اردبیل به ارایه گزارشی در خصوص برنامه ها و برگزیدگان جشنواره پویش پرداخت.