به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد:
صد و سی و چهارمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان
صد و سی و چهارمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان با عنوان آسیب شناسی محیط شغلی نو معلمان با تمرکز بر انتظارات غیر حرفه ای مدیران در مدارس ابتدایی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی، در این رویداد علمی رمضان نیری در سالن نشست های پژوهشی مدیریت امور پردیس های استان با قدردانی از دکتر انسی کرامتی عضو هیات علمی استان به عنوان ارائه دهنده کرسی، ناقدان کرسی دکتر بهروز مهرام عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر خسرو نظری و دکتر اسد حجازی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، دکتر علی سعیدی مدیر جلسه و همچنین تشکر از زحمات مدیران این دانشگاه در سازمان مرکزی و دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پرداری شورای عالی انقلاب فرهنگی به استقبال بسیار خوب پژوهشگران از برنامه های علمی و پژوهشی نظیر کرسی های ترویجی دانشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری مستمر فعالیت های پژوهشی به شیوه مجازی و استقبال خوب شرکت کننده نشان از موفقیت و سودمند بودن این گونه برنامه های دانشی است.
در ادامه دکتر کرامتی به بیان مساله پژوهشی، روش پژوهشی مورد استفاده و دستاوردهای آن پرداخت و تاکید کرد: نتایج این پژوهش بیانگر فراوانی رفتارهای غیرحرفه ای مدیران در مدارس ابتدایی است، این رفتارها تاکنون اثرات نامطلوبی بر احساس و عملکرد نومعلمان داشته است.
وی با ارایه دادن چند پیشنهاد، تجدید نظر در ملاک های انتصاب مدیران مدارس ابتدایی با تاکید بر برخورداری آن ها از مهارت های انسانی و همچنین افزایش استقلال مدیران به ویژه در زمینه انجام طرح های نیاز محور در مدرسه را از جمله مهم ترین پیشنهادها ذکر کرد.
گفتنی است: ناقدان کرسی ترویجی نیز هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به بیان نقدهای خویش پرداختند و بررسی دیدگاه مدیران مدارس در زمینه انتظارات غیرحرفه ای آن ها از نو معلمان و در نظر گرفتن شاخص های 15 گانه مدرسه مطلوب بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان معیاری برای شناسایی انتظارات غیرحرفه ای مدیران مدارس به عنوان دو پیشنهاد پژوهشی اعلام شد.
یادآور می شود: صد و سی و چهارمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان به همت اداره امور پژوهشی دانشگاه برگزار شد.